  • 1. Data: 2009-04-15 22:58:52
    Temat: Błąd w przelewie VAT (nadpłata)
    Od: berni <b...@p...fm>

    Witam serdecznie!

    Googlowałem spory kawałek dnia ale nic nie udało mi się znaleźć w
    związku z czym zwracam się z pytaniem do grupowiczów (i grupowiczek ;).

    Co zrobić gdy na konto US przelałem zbyt dużą kwotę za VAT (deklaracja
    jest ok) ? Nie doliczyłem dokładnie i dokonałem sporej nadpłaty. Czy
    trzeba wystosować jakieś specjalne pismo (np. o przeniesieniu nadpłaty
    na poczet należnego VATu za przyszły okres) ?

    Dzięki za pomoc
    Pozdrawiam Berni

  • 2. Data: 2009-04-16 06:31:11
    Temat: Re: Błąd w przelewie VAT (nadpłata)
    Od: spp <s...@o...pl>

    berni pisze:

> [...]
    > trzeba wystosować jakieś specjalne pismo (np. o przeniesieniu nadpłaty
    > na poczet należnego VATu za przyszły okres) ?

    Zwykłe pismo powinno wystarczyć - bez niego nic nie zrobią (a i tak
    najprawdopodobniej wezwą do wyjaśnień).

    --
    spp

  • 3. Data: 2009-04-16 07:07:59
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 16 kwiecień 2009 08:31
    (autor spp
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <gs6jd8$9dc$1@news.onet.pl>):

    > Zwykłe pismo powinno wystarczyć - bez niego nic nie zrobią (a i tak
    > najprawdopodobniej wezwą do wyjaśnień).

    Ja kiedyś zapłaciłem za dużo, bo się spóźniłem. Uznałem, że nie chce mi się
    liczyć odsetek za zwłokę i przelałem parę zł więcej... Po kilku miesiącach
    dostałem zwrot na konto. Bez słowa i bez wzywania.

    --
    Tristan

  • 4. Data: 2009-04-16 07:54:11
    Od: spp <s...@o...pl>

    Tristan pisze:

    > Ja kiedyś zapłaciłem za dużo, bo się spóźniłem. Uznałem, że nie chce mi się
    > liczyć odsetek za zwłokę i przelałem parę zł więcej... Po kilku miesiącach
    > dostałem zwrot na konto. Bez słowa i bez wzywania.

    Też możliwe, ale skoro tutaj chodzi o większa kwotę ... :)
    Po prostu nie muszą z automatu tego zaliczyć na następny miesiąc,
    płatnik będzie sądził że skoro nadpłacił to oczywiste i nie zapłaci a
    odsetki i kary mogą polecieć.:(

    --
    spp

  • 5. Data: 2009-04-16 08:27:15
    Od: berni <b...@p...fm>

    spp pisze:
> [...]
    > Po prostu nie muszą z automatu tego zaliczyć na następny miesiąc,
    > płatnik będzie sądził że skoro nadpłacił to oczywiste i nie zapłaci a

    dzięki za odpowiedzi :) w takim razie napiszę pisemko żeby spać spokojnie ;)

    --
    pozdrawiam
    Berni

  • 6. Data: 2009-04-16 11:43:04
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

    Podepnę się pod wątek.

    Zbliża się termin, kiedy pierwszy raz będę płacił dochodowy (kwartalnie).
    Rozumiem z VAT jest deklaracja i jest konkretna kwota na deklaracji którą
    trzeba zapłacić i już.

    PITów 5 już jednak nie wysyłamy, wpłacamy tylko zaliczki kwartalnie i skoro
    nie ma deklaracji to czy trzeba wpłacać dokładnie kwoty na dochodowy, czy
    można zokrąglać? Przecież w rozliczeniu rocznym i tak to się wyrówna? Co
    jeśli się wpłaci mniej, a w rocznym wyrówna?

    pzdr.
    Mariusz

  • 7. Data: 2009-04-16 11:46:03
    Od: spp <s...@o...pl>

    MariuszM pisze:

> [...]
    > dochodowy, czy można zokrąglać? Przecież w rozliczeniu rocznym i tak to
    > się wyrówna? Co jeśli się wpłaci mniej, a w rocznym wyrówna?

    Prawdopodobnie przestępstwo karno-skarbowe. :(

    A poważniej - brak miesięcznych deklaracji nie zwalnia o obowiązku
    _rzetelnego_ prowadzenia księgowości i wpłacania kwot podatków z niej
    wynikających. US Będzie miał pretensje w razie kontroli.

    --
    spp

  • 8. Data: 2009-04-16 11:51:58
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

    Ok, a zaokrąglanie w górę?
    Rozumiem, że lepiej nie kombinować, dostosuję się.

    Mam jeszcze jedno pytanie mam straty z lat ubiegłych, czy mogę je już
    rozliczać przy wpłacie zaliczki za 1 kwartał, czy dopiero w rozliczeniu
    rocznym?
    Jeśli można już teraz, to czy mogę dopiero w rocznym? Czy mogę zacząć
    odliczać sobie stratę w rozliczeniu np za 3 kwartał?

    pzdr.
    Mariusz

  • 9. Data: 2009-04-16 11:52:04
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 16 Apr 2009 13:43:04 +0200, MariuszM napisał(a):

    > PITów 5 już jednak nie wysyłamy, wpłacamy tylko zaliczki kwartalnie i
    > skoro nie ma deklaracji to czy trzeba wpłacać dokładnie kwoty na
    > dochodowy, czy można zokrąglać?

    Trzeba zaokrąglać zgodnie z ustawą - podstawa do pełnych złotych a potem
    podatek do pełnych złotych.

    > Przecież w rozliczeniu rocznym i tak to
    > się wyrówna? Co jeśli się wpłaci mniej, a w rocznym wyrówna?

    Oglądałeś np PIT-36?
    Jeśli wpłacisz mniej, to wypełniając zeznanie roczne będziesz miał 2
    wyjścia:
    1. Wpisać ile powinienżeś zapłacić zaliczki. Urząd naliczy odsetki a może
    także karę za uporczywe zaniżanie zaliczek.
    2. Wpisać tyle ile wpłaciłeś. I w razie kontroli wszystkie konsekwencje
    złożenia fałszywego zeznania podatkowego.

  • 10. Data: 2009-04-16 11:56:36
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

> [...]
    > 2. Wpisać tyle ile wpłaciłeś. I w razie kontroli wszystkie konsekwencje
    > złożenia fałszywego zeznania podatkowego.

    Ok, a jeśli się pomylę i wpłacę za dużo / za mało, to co mam zrobić, wysłać
    korektę? Do czego skoro nie ma już PIT5?
    mogę to wyrównać w zaliczce za drugi kwartał?

    --

    pozdrawiam,
    Mariusz