  • 1. Data: 2007-03-03 20:29:06
    Temat: Co mi zrobi US jak mnie zlapie ?
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    wyslalem juz PIT-37 a tu "nagle" przyszedl list z PIT-8B;
    w wyslanym juz zeznaniu wyszlo, ze dostane maksymalny zwot (530 zl)
    i pit, ktorego nie uwzglednilem niczego nie zmieni;

    co mi grozi jesli nie wysle korekty (poprawionego PIT-37) ?

  • 2. Data: 2007-03-03 20:46:07
    Temat: Re: Co mi zrobi US jak mnie zlapie ?
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Q" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > i pit, ktorego nie uwzglednilem niczego nie zmieni;
    >
    > co mi grozi jesli nie wysle korekty (poprawionego PIT-37) ?

    Grozić to pewnie nic nie grozi, ale może US chcieć Cię wzywać do
    złożenia korekty. Po co? A jak trafisz na jakiegoś frustrata, to
    jeszcze jakieś przedłużające się dyskusje o mandacie mogą Cię
    czekać. Bo im się PIT'y nie "uzgodnią" i na pewno to wyjdzie po
    pewnym czasie. W takim przypadku chyba zdecydowanie lepiej korektę
    złożyć, ewentualnie można poczekać do chwili otrzymania zwrotu, bo
    korekta może być pretekstem do jego opóźnienia.

    marekz

  • 3. Data: 2007-03-03 21:55:28
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > pewnym czasie. W takim przypadku chyba zdecydowanie lepiej korektę złożyć,
    > ewentualnie można poczekać do chwili otrzymania zwrotu, bo korekta może
    > być pretekstem do jego opóźnienia.

    dzieki za rade - ze tez na to nie wpadlem sam :).

    zloze korekte po tym jak przyjdzie zwrot -
    - pewnie to juz bedzie lato :)

  • 4. Data: 2007-03-04 15:42:08
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Q" <n...@s...pl> wrote in message news:escqt1$p20$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > dzieki za rade - ze tez na to nie wpadlem sam :).
    >
    > zloze korekte po tym jak przyjdzie zwrot -
    > - pewnie to juz bedzie lato :)

    głupia rada
    ja bym na twoim miejscu złożył korekte teraz.
    Bo zamiast zwrotu, możesz później długo sie jeszcze z US boksować.
    To, że finansowo niczego nowy pit nie zmienia, to fakt pozostaje faktem, że
    zataiłes dochód w rozliczeniu rocznym
    I długo sie będziesz z US męczył zanim któryś sąd uzna, że to była "mała
    szkodliwość społeczna".

  • 5. Data: 2007-03-04 16:18:40
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 04.03.2007 witek <w...@g...pl.invalid> napisał/a:

> [...]
    > zataiłes dochód w rozliczeniu rocznym
    > I długo sie będziesz z US męczył zanim któryś sąd uzna, że to była "mała

    Inny temat, że zapewne już grzywny nie uniknie, bo US już wie, że zaniżył.
    :( Ale też uważam, że lepiej teraz niż kiedyś, bo zanim to zrobi "kiedyś",
    to już z niego zrobią złodzieja. Jak urząd się zajmie tematem pierwszy, to
    będzie tylko gorzej.
    --
    Samotnik

  • 6. Data: 2007-03-04 19:18:21
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> w
    :

    > Inny temat, że zapewne już grzywny nie uniknie, bo US już wie, że zaniżył.

    Jest jeszcze szansa, że nie wie, bo płatnik wysłał pit 28 lutego, i tylko
    dwa dni robocze poczta na dostarczenie miała ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 7. Data: 2007-03-04 20:05:26
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    .

    > Inny temat, że zapewne już grzywny nie uniknie, bo US już wie, że zaniżył.

    Grzywna przed 30 kwietnia? Raczej nie. Po 30 kwietnia tez raczej nie.
    Co najwyżej jesli np. dostałby zwrot, a potem wyszło, że się należy mniej to
    nalezy się zwrot z odsetkami.
    I raczej tylko tyle.
    Z tym, że to wszystko zanim US sam pierwszy nie zacznie całej sprawy.
    Po dostaniu wezwania w celu wyjasnienia będzie raczej za późno.

  • 8. Data: 2007-03-05 07:26:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 4 Mar 2007, witek wrote:

    > "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> wrote in message
    .

    > Grzywna przed 30 kwietnia? Raczej nie.

    Dlaczego nie?
    Jak rozumiem Samotnik pisze o ukryciu przychodu w deklaracji.
    Bynajmniej nie o zaniżeniu podatku :)
    Trzeba założyć, że US deklaracje od płatników ma - więc ma w ręku
    argument że to iż podatnik się "przyznał" jest spóźnione w rozumieniu
    "żalu" z KKD.

    > Po 30 kwietnia tez raczej nie.

    Do tego też nie widzę.
    Idzie jak rozumiem o sam fakt poświadczenia nieprawdy na deklaracji :(

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2007-03-05 10:17:52
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > to już z niego zrobią złodzieja. Jak urząd się zajmie tematem pierwszy, to
    > będzie tylko gorzej.

    eh, zeby w koncu mozna bylo wysylac PITy przez internet...
    nie rozumiem, dlaczego nie wprowadzili czegos
    co przyniesie jedynie same korzysci / oszczednosci / itd...

    gdyby tak bylo, to juz dawno zlozylbym korekte :|

  • 10. Data: 2007-03-05 10:36:34
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 05.03.2007 Q <n...@s...pl> napisał/a:

    > eh, zeby w koncu mozna bylo wysylac PITy przez internet...
    > nie rozumiem, dlaczego nie wprowadzili czegos
    > co przyniesie jedynie same korzysci / oszczednosci / itd...
    >
    > gdyby tak bylo, to juz dawno zlozylbym korekte :|

    A co teraz jest w złożeniu korekty takiego trudnego? Nie przesadzaj, że
    konieczność pójścia ten jeden raz na pocztę albo do US to dla Ciebie
    tragedia życiowa. No chyba, że jesteś niepełnosprawny, wówczas rozumiem.
    --
    Samotnik