  • 1. Data: 2006-05-27 19:11:17
    Temat: Co może zrobić mi Zus i US
    Od: "zainteresowany bardzo" <t...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam serdecznie właśnie się zorientowałem, że nie wyrejstrowałem działalności
    gospodarczej poprostu nie zgłosiłem tego w urzędzie miejskim. 2 lata temu
    zostałem agentem ubezpieczeniowym i założyłem działalność ale nigdy nie
    zgłosiłem jej do US i ZUS, zresztą tak szybko jak zaczęłem być agentem tak
    szybko skończyłem, zresztą powiedziano mi, że mam się zgłosić do ZUS I US jak
    będę miał dochód co by nie płacić składek,a dochodu nie miałem żadnego bo nic
    mi się nie udało zarobić, w miedzyczasie znalazłem sobie pracę i normalnie
    pracowałem na etacie i był płacony ZUS. Chce iść teraz wyrejstrować
    działalność gospodarczą, ale boję się że urząd miejski wyśle zaświadczenia do
    US i ZUS i wtedy będę miał przechlapane...czy faktycznie będę miał
    przechlapane...jeśli ktoś jest w temacie to prosiłbym o pomoc. Dziękuje...

  • 2. Data: 2006-05-29 06:50:57
    Temat: Re: Co może zrobić mi Zus i US
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 27 May 2006, zainteresowany bardzo wrote:

> [...]
    > będę miał dochód co by nie płacić składek,a dochodu nie miałem żadnego bo nic

    Tak sobie pogdybam: działalność nie została podjęta.
    To i prowadzona nie była.
    To i składki się nie należą.
    Coś nie tak?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2006-05-29 07:03:18
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

> [...]

    > zaświadczenia do US i ZUS i wtedy będę miał przechlapane...czy
    > faktycznie będę miał przechlapane...jeśli ktoś jest w temacie to

    Jeśli faktycznie nie rozpocząłeś tej działalności to nie ma żadnego
    problemu. Masz prawo po prostu wyrejestrować i nikogo nie będzie
    obchodzić dlaczego.

  • 4. Data: 2006-05-29 10:43:24
    Od: "Dawid Trzeciak" <t...@W...gazeta.pl>

    zainteresowany bardzo <t...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

> [...]
    > US i ZUS i wtedy będę miał przechlapane...czy faktycznie będę miał
    > przechlapane...jeśli ktoś jest w temacie to prosiłbym o pomoc. Dziękuje...

    Dziękuje za odpowiedzi, mam nadzieje, że tak będzie że jak się wyrejstruje to
    nie będzie żadnych konsekwencji. Wszystko to wynikało z tego , że wówczas nie
    miałem pojęcia z czym to się je, ponieważ dopiero zaczynałem pierwszą pracę na
    poważnie i robiłem co mi powiedziano, niestety dopiero później jak człowiek
    już coś wiedział zorientował się że trzeba jeszcze parę rzeczy zrobić.
    oby wszystko było w porządku...