  • 1. Data: 2006-05-27 21:02:04
    Temat: Import z USA
    Od: "ledj" <l...@w...pl>

    Chcę ściągnąć ze Stanów kilka drobiazgów. Co zrobić, żeby uniknąć
    niepotrzebnych kosztów typu cło czy dodatkowy VAT?

  • 2. Data: 2006-05-28 06:44:15
    Temat: Re: Import z USA
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    ledj wrote:

    > Chcę ściągnąć ze Stanów kilka drobiazgów. Co zrobić, żeby uniknąć
    > niepotrzebnych kosztów typu cło czy dodatkowy VAT?

    Jaki ładny eufemizm.
    Lepiej brzmi niż "co zrobić żeby nie zapłacić należnych podatów?".
    Tyle że sens jest ten sam.

    Na tej grupie nie dyskutujemy o tym jak oszukiwać na podatkach czy jak
    bezpiecznie przemycać towar przez granicę.
    Co najwyżej podpowiadamy sobie sposoby *legalnego* ich obniżenia lub
    unikięcia i dzielimi się doświadczeniami żeby nie płacić więcej niż tego
    wymaga prawo.

    Legalnie nie ma możliwości uniknięcia zapłaty cła i VAT.

    Maddy

    --
    Maddy
    Jabber ID n...@e...com.pl

  • 3. Data: 2006-05-29 06:54:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 28 May 2006, Maddy wrote:

> [...]
    [...]
    > Jaki ładny eufemizm.

    Dobrze gada :)

    > Legalnie nie ma możliwości uniknięcia zapłaty cła i VAT.

    Zdaje się że jeśliby to były:
    - *drobiazgi*
    - *używane* lub darowizna
    ...tak jakiś tam limit jest.
    Tyle że z używania eufenizmów wychodzi iż autor może mieć na myśli
    całkiem spore (kwoto) drobiazgi (może i fabrycznie nowe) i ich przemyt.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)