  • 1. Data: 2005-01-19 18:13:04
    Temat: Hmmm, moze ktoś pomoże?! Pojazd w EŚT zawieszonej DG a "użyczenie" osobie z własną DG?!
    Od: "Tomasz Lam [ZULU]" <t...@w...info.pl>

    Witam!

    Przedstawię od początku:

    moja Mama ma zawieszoną DG, w EŚT ma wpisany zamortyzowany już pojazd,
    samochodem tym poruszam się de facto ja, a z kolei moja żona ma własną
    DG, i nie ma własnego pojazdu. Samochód służy mi do pomocy żonie w DG. I
    teraz pytanie:

    w jaki sposób i czy wogóle sie da zrobić tak, aby koszty utrzymania
    samochodu (paliwo, naprawy, etc.) mogła wpisywać w KPiR moja żona?

    TLZ

  • 2. Data: 2005-01-19 18:17:07
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Tomasz Lam [ZULU] napisał(a):
> [...]
    >
    > w jaki sposób i czy wogóle sie da zrobić tak, aby koszty utrzymania
    > samochodu (paliwo, naprawy, etc.) mogła wpisywać w KPiR moja żona?

    Spisać umowę użyczenia samochodu przez mamę dla żony, rozliczać koszty
    kilometrówką. Prosto, czysto, nikt sie nie przyczepi.

    Opcja druga - mam darowuje/sprzedaje samochód Twojej zonie (ale wtedy
    powstanie u mamy przychód z działalności wiec nie polecam), ona go
    wciąga w EŚT, amortyzuj i rozlicza koszty bezpośrednio, bez kilometrówki.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2005-01-19 18:45:07
    Od: "latet" <b...@b...bla.pl>

    > moja Mama ma zawieszoną DG

    Powiedz mamie, że to nie jest legalne.

    latet

  • 4. Data: 2005-01-19 19:11:22
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    latet napisał(a):

    > Powiedz mamie, że to nie jest legalne.

    Nielegalne..
    Hmm... a ciągle jak sie zadzwoni do ZUS to otrzyma sie informacje jak
    wypełnić druk żeby zgłosić zawieszenie działalności i co trzeba zrobić
    żeby ja "dowiesić".

    No i po co jest kod 111 "zaprzestanie prowadzenia działalności"
    Nie jest to likwidacja działaności bo od tego jest kod 211 "wykreslenie
    z ewidencji, rejestru lub skreslenie z listy".
    Niedawno zaznaczyłam 111 przez pomyłke przy likwidacji i dostałam
    wezwanie do skorygowania gdyż "kod 111 nie dotyczy likwidacji ale
    czasowego zaprzestania prowadzenia działalności".

    Tak o propos, te słynne już kontrole "zawieszonych" przesiębiorców
    dotyczyły jak dotąd tego czy przedsiębiorcy ci faktycznie nie wykonuja
    działalnośc, nie ewidencjonuja kosztów, nie osiągaja przychodów, nie
    prowadzą produkcji, nie zatrudniają pracowników itp itd a więc oceny
    stanu faktycznego "zaprzestania prowadzenia działalności".

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2005-01-19 20:42:00
    Od: "Tomasz Lam [ZULU]" <t...@w...info.pl>

    > Spisać umowę użyczenia samochodu przez mamę dla żony, rozliczać koszty
    > kilometrówką. Prosto, czysto, nikt sie nie przyczepi.

    No dobra, a to nie ma znaczenia ze ten samochód jest w EŚT u Mamy??? Co
    prawda samochód został wciagnięty do EŚT po kupieniu go przez osobę
    fizyczną (Mamę), ale czy to się nie kłóci?!

    TLZ

  • 6. Data: 2005-01-19 20:42:52
    Od: "Tomasz Lam [ZULU]" <t...@w...info.pl>

    latet napisał(a):

    > Powiedz mamie, że to nie jest legalne.

    Powiedz ZUSowi ze źle przeprowadził ostatnio kontrolę u mojej Mamy,
    kontrola wykazała że Mama faktycznie ma ZAWIESZONA działalność!

    TLZ

  • 7. Data: 2005-01-19 20:43:47
    Od: "Tomasz Lam [ZULU]" <t...@w...info.pl>

    > Spisać umowę użyczenia samochodu przez mamę dla żony, rozliczać koszty
    > kilometrówką. Prosto, czysto, nikt sie nie przyczepi.

    Aha, no i jeszcze, jeśli rzeczywiście się tak da zrobić, to jak
    rozliczyć kilometrówką koszt naprawy, np. 500zł?!

    TLZ

  • 8. Data: 2005-01-20 07:18:18
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Tomasz Lam [ZULU] napisał(a):

    > Aha, no i jeszcze, jeśli rzeczywiście się tak da zrobić, to jak
    > rozliczyć kilometrówką koszt naprawy, np. 500zł?!

    Normalnie, tak jak rozliczasz inne koszt eksploatacji.
    Naprawa to jest koszt bieżącej eksploatacji, jakbys nie zauwazył. W
    końcu jak by samochodu nie używano to naprawiać by go nie trzeba było.
    No chyba że to jest naprawa blach które rdza zerzarła jak samochód stał
    całe lata pod chmurka nieużywany ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 9. Data: 2005-01-20 08:56:46
    Od: "latet" <b...@b...bla.pl>

    No :-)
    I wreszcie któryś z grupowych autorytetów wykzał,
    że zawieszanie jest jednak spoko. O to mi chodziło,
    dzięki :-)

    latet

  • 10. Data: 2005-01-20 17:47:53
    Od: "Tomasz Lam [ZULU]" <t...@w...info.pl>

    > Normalnie, tak jak rozliczasz inne koszt eksploatacji.
    > Naprawa to jest koszt bieżącej eksploatacji, jakbys nie zauwazył. W
    > końcu jak by samochodu nie używano to naprawiać by go nie trzeba było.

    Czyli normalna FVAT lub RACH w KPiR?!

    TLZ