  • 1. Data: 2004-09-28 14:51:48
    Temat: Cofnięcie ulgi mieszkaniowej?
    Od: "Oleg" <o...@o...pl>

    Witam!

    Z zamiarem polepszenia warunków mieszkaniowych sprzedaję udział w
    nieruchomoście nabyty w drodze darowizny, na który otrzymałem 3 lata temu
    tzw. ulgę podatkową (zwolnienie z podatku od darowizny). Aby nie utracić
    ulgi muszę w ciągu 6 miesięcy od dnia zbycia ruiny nabyć budynek lub uzyskać
    pozwolenie na jego budowę lub nabyć inny lokal (art. 16 pkt. 7 ustawy o
    podatku od spadków i darowiun). Pewna spółdzielnia mieszkaniowa (nie
    developer!) buduje odpowiadające mi mieszkanie, lecz będą gotowi mniej
    więcej latem przyszłego roku. Dopiero wówczas nastąpiłoby nabycie
    własnościowego prawa do mieszkania spółdzielczego. Moje pytanie jest takie:
    czy przystępując do tej spółdzielni po zbyciu starej chałupy, podpisując
    umowę o budowę konkretnego mieszkania w konkretnym budynku mieszkalnym
    (naturalnie na którego wybudowanie Spółdzielnia otrzymała już była
    pozwolenie) oraz wpłacając cały wkład przed upływem 6 mies. od zbycia
    poprzedniej nieruchomości, korzystam w dalszym ciągu z ulgi mieszkaniowej,
    czyli że US mi jej nie cofnie? Niestety, ani radca spółdzielni, ani tym
    bardziej US nie chce się wypowiedzieć wiążąco. Bardzo prosiłbym o Wasze
    opinie.

    Pozdrawiam - Oleg