  • 1. Data: 2004-09-28 14:38:32
    Temat: studia a ZUS
    Od: "Piwek" <p...@g...pl>

    Witam,
    Mam nastepujace pytanie. W jakim przypadku moj pracodawca, , przy
    zatrudnieniu mnie na umowe zlecenie /o dzielo jest zwolniony z oplacania
    skladki ZUS:

    1. Studia dzienna lub zaoczen (tu wiem, ze tak jest)
    2. Studia uzupelniajace (zapewne tez jestesmy zwolnieni z ZUS)
    3. Studia podyplomowe (? slyszalem opinie, ze nie bo jest sie tylko
    sluchaczem- ale moze na roznych uczelniach jest inaczej?)
    4. Studia doktoranckie (???)

    Z gory dziekuje.

  • 2. Data: 2004-09-28 17:11:19
    Temat: Re: studia a ZUS
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "Piwek" <p...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > 3. Studia podyplomowe (? slyszalem opinie, ze nie bo jest sie tylko
    > sluchaczem- ale moze na roznych uczelniach jest inaczej?)

    przy umowie o dzieło nie płaci zusu w ogóle, bez względu na Twój status.
    Ze strony ZUSu ( http://www.zus.pl/ubezpie/ube002.htm ):

    Nie podlegają obowiązkowi ubezpieczeń osoby wykonujące pracę na podstawie
    umowy zlecenia, agencyjnej lub innej umowy o świadczenie usług, do której
    zgodnie z Kodeksem cywilnym stosuje się przepisy dotyczące zlecenia, będące
    uczniami gimnazjów, szkół ponadgimnazjalnych, szkół ponadpodstawowych lub
    studentami, do ukończenia 26 lat.

    Wg mnie studia licencjackie/magisterskie/uzupełniające/ w dowolnym systemie
    (dziennym/zaocznym/wieczorowym) kwalifikują się.
    Podyplomowe kończące się nie mgr tylko jakimś dyplomem ukończenia oraz
    doktoranckie się nie kwalifikują.

    Magdi

  • 3. Data: 2004-09-28 19:10:05
    Od: "Piwek" <p...@g...pl>

    > Podyplomowe kończące się nie mgr tylko jakimś dyplomem ukończenia oraz
    > doktoranckie się nie kwalifikują.

    No wlasnie chodzilo mi glownie o doktoranckie lub podyplomowe. Jestes pewna,
    ze sie nie kawlifikuja? jaka podstawa prawna?

  • 4. Data: 2004-09-29 13:58:03
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "Piwek" <p...@g...pl> wrote in message

    > No wlasnie chodzilo mi glownie o doktoranckie lub podyplomowe. Jestes
    pewna,
    > ze sie nie kawlifikuja? jaka podstawa prawna?

    podejrzewam że ustawa o szkolnictwie wyższym. ZUS-u nie płaci się za
    STUDENTA.
    Ja jako doktorantka nie nie mam legitymacji studenckiej, lecz "legitymację
    UCZESTNIKA STUDIÓW DOKTORANCKICH" a na podyplomowych chyba mają jakąś
    legitymację SŁUCHACZA.

    Trzeba zajrzeć do ustawy o szkolnictwie wyższym i sprawdzić definicję
    studenta.

    Magdi

  • 5. Data: 2004-09-29 15:28:56
    Od: "Piwek" <p...@g...pl>

    No tak ale sa uczelnie, ktore daja doktorantom legitymacje studenta AFAIK
    (?) Przynajmniej tak twierdzil pan w dziekanacie www.vizja.pl

  • 6. Data: 2004-09-29 15:32:13
    Od: "RR" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Magdalena" <m...@n...autograf.pl> napisał w wiadomości

    > "Piwek" <p...@g...pl> wrote in message

    [ciach]

    Witajcie.

    Przepraszam, ze sie wtracam, ale mam takie pytanie: co w przypadku, jezeli
    pracodawca przez caly rok nie placil ZUSu, a powinien. Tlumaczyl sie, ze
    jestem studentka - byly to jednak studia podyplomowe. Z tego co tu widze, to
    chyba nagiol przepisy.

    Pozdrawiam
    RR

  • 7. Data: 2004-09-29 16:07:25
    Od: "Piwek" <p...@g...pl>

    Przejrzalem sobie ustawe o szkolnictwie wyzszym (90 rok) i nie ma tam
    definicji studenta. Jest jakas nowsza ustawa? Ze stron:
    http://isip.sejm.gov.pl/prawo/index.html

    wynika, ze nie ma nowszej ustawy. Wprowadzano jedynie sukcesywnie zmiany.
    Nie znalazlem jednak definicji studenta.

    Wpadl mi w rece takze projekt ustawy z lutego tego roku, tam byla definicja
    studenta taka:

    "student" - studenta studiów pierwszego i drugiego stopnia oraz jednolitych
    studiów magisterskich, o których mowa w art. 146 ust. 1 i 2,

    ale afaik ta ustawa nie weszla w zycie. (tak swoja droga jesli wejdzie a ja
    zaczne studia przed jej wejsciem w zycie to czy lapac sie bede wg starej
    definicji (czyli bez definicji) czy wg nowej?)