  • 1. Data: 2008-08-07 13:39:00
    Temat: Częściowa kwota podatku przy zwrocie produktu
    Od: p...@g...com

    Witam,
    Mam pewien problem ze zwrotami produktów i drukarką fiskalną.
    Piszę niewielki programik dla znajomego do sprzedaży.
    Program wysyła rachunek do drukarki fiskalnej (kwota brutto dla
    każdego produktu osobno).
    Ta drukuje rachunek, licząc podatek od sum w różnych grupach
    podatkowych.
    Problem występuje w momencie, kiedy klient chce zwrócić produkt juz po
    wydrukowaniu rachunku (sytuacja wymaga przyjmowania zwrotów).
    Zwroty są wypłacane, a program ma drukować raport zwrotów za cały
    dzień. Jaka powinna być odliczana kwota podatku za jeden produkt,
    który zwraca klient?
    Dodam, że zsumowane kwoty podatku policzone dla produktów osobno nie
    są równe kwocie podatku wyliczonej dla całego rachunku.
    Wynika to z zaokrągleń walutowych.

    Nie znalazłem żadnych informacji w internecie jak sobie poradzić z tym
    problemem
    Bardzo proszę o pomoc
    Przemek

  • 2. Data: 2008-08-07 16:27:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 7 Aug 2008, p...@g...com wrote:

> [...]
    > są równe kwocie podatku wyliczonej dla całego rachunku.
    > Wynika to z zaokrągleń walutowych.
    >
    > Nie znalazłem żadnych informacji w internecie

    Niemożliwe.
    Szukałeś tak gdzie trzeba, czyli W PRZEPISACH?
    Przykładowo:
    http://www.gofin.pl/5,35,43180,0.html

    Jak dla mnie przepis jest jasny: *nie dokonuje* się korekty
    "jednej pozycji". Zwracam uwagę na ścisłą interpretację słów.
    Dokonuje sie korekty "*NA* jednej pozycji", ale koryguje się CAŁĄ
    FAKTURĘ.
    Czyli na f-rze trzeba zmienić pozycję, przeliczyć CAŁOŚĆ i na
    podstawie wyniku wyliczyć różnice (m.in. kwoty podatku).

    Tak czy nie? :D

    pzdr, Gotfryd