  • 1. Data: 2002-01-09 12:17:57
    Temat: Czy ŻUK jest sam. ciężarowym?
    Od: "Kamila" <K...@2...pl>

    Chodzi mi o możliwość odliczania VAT-u od benzyny.
    Czy ŻUK-a (nie posiadam świadectwa homologacji, któryś tam właściciel) można
    uznać za samochód ciężarowy i odliczać VAT od paliwa (oczywiście służy do
    przewozu towarów a nie osób i ładowność powyżej 500kg))?
    Czy można odliczać VAT od paliwa na typowy samochód ciężarowy (taki z
    przyczepami itp.), też nie posiadam wyciągu ze świadectwa homologacji
    (oczywiście ładowność powyżej 500kg)?
    K.

  • 2. Data: 2002-01-09 13:34:55
    Temat: Re: Czy ŻUK jest sam. ciężarowym?
    Od: "Darek" <i...@n...com.pl>

    A co jest wpisane w dowodzie rejestracyjnym Typ pojazdu / przeznaczenie?

    Darek

  • 3. Data: 2002-01-09 14:35:19
    Od: "Kamila" <K...@2...pl>

    Podobno to co jest wpisane w dowodzie rejestracyjnym ma niewielkie
    znaczenie.
    Chodzi mi w tym pytaniu o to, czy w przypadku samochodu o ładowności
    przekraczającej 500kg i nie mającego w dowodzie wpisu: osobowy, należy
    obawiać się odiczania VAT-u?
    K.
    Użytkownik Darek <i...@n...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a1hgvo$ldn$...@n...tpi.pl...

  • 4. Data: 2002-01-09 17:17:51
    Od: "Kamila" <K...@2...pl>

    Orko czy mogłabyś odpowedzieć?
    K.

  • 5. Data: 2002-01-09 17:21:41
    Od: "kodynn" <k...@p...onet.pl>

    Co do zasady nie można rozliczyć podatku naliczonego
    od nabytych samochodów osobowych i innych
    o dopuszczalnej ładowności do 500 kg.
    Od pozostałych tak, jednakże pod warunkiem, że samochód posiada homologację
    producenta lub importera. Nie jest więc istotne, że wydział komunikacji
    zarejestrował pojazd jako ciężarowy np. ma podstawie
    opinii rzeczoznawcy (ostatnio bardzo głosne sprawy).

  • 6. Data: 2002-01-09 17:35:38
    Od: "kodynn" <k...@p...onet.pl>

    Pisałaś w zasadzie o paliwie.
    Ale to co napisałem odnosi się także do paliwa silnikowego (w tym roku
    będzie to dotyczyć także gazu
    i ON).
    A co do Żuczka, bo to pewnie stary egemplarz i trudno
    mówić o homologacji - możesz spokojnie odliczać VAT
    bo samochód osobowy to napewno nie jest.

  • 7. Data: 2002-01-09 17:39:46
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik Kamila <K...@2...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a1hcaa$nls$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > Czy można odliczać VAT od paliwa na typowy samochód ciężarowy (taki z
    > przyczepami itp.), też nie posiadam wyciągu ze świadectwa homologacji
    ------
    Moim zdaniem możesz - przepis ustawy nie wymienia świadectwa homologacji
    jako warunku odliczenia VAT z tytułu zakupu paliwa.

    Orka

  • 8. Data: 2002-01-09 17:40:17
    Od: "JR-ZK" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kamila" <K...@2...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy można odliczać VAT od paliwa na typowy samochód ciężarowy (taki z
    > przyczepami itp.), też nie posiadam wyciągu ze świadectwa homologacji
    Cześć !.
    Jestem po kontroli skarbowej dot.vat-u, Panie interpretują to w ten sposób:
    Jeżeli samochód z wyglądu jest ciężarowy to nie musi posiadać homologacji i
    jest uznany jako ciężarowy. Ja nie posiadam homologacji wszystkie koszty
    związane z samochodem wpisuję.
    Kostek.

  • 9. Data: 2002-01-09 18:29:05
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    > Orko czy mogłabyś odpowedzieć?

    Jeśli jest jakikolwiek paragraf wg którego Żuk jest osobowym autem to
    AUTOR!, AUTOR!, AUTOR!.
    Nazwisko i niech natychmiast popełni seppuku. Będzie o jednego idiotę mniej.

  • 10. Data: 2002-01-09 20:02:13
    Od: "kodynn" <k...@p...onet.pl>

    No to jeszcze raz.

    Sprawa wzięła się w ubr od kontroli NIK wydziałów
    komunikacji, gdzie stwierdzano rejestrowanie samochodów zakupionych jako
    osobowe i poddanych
    przeróbce a zakwalifikowanych jako ciężarowe w wyniku
    opinii rzeczoznawców. Oczywiści urzędy zajęły się sprawą (zwrotem VAT) i tak
    cała rzecz została rozstrzygnięta przez SN, który w wyroku z dnia
    9.listopada stwierdził, iż o charakterze samochodu decyduje świadectwo
    homologacji producenta lub
    importera.
    Oczywiście spór dotyczy samochodów osobowych
    przerabianych na ciężarowe.
    W konsekwencji w przepisach podatku dochodowego
    od 2001r znajduje się ów zapis, iż za samochód
    osobowy uważa się każdy nie posiadający wspomnianej
    homologacji producenta lub importera.
    Oczywiście samochody krajowe takie jak
    Żuk, czy Lublin zakwalifikowan wg SWW 1024 są
    niewątpliwe ciężarowymi. Wątpię więć by ktoś domagał się jeszcze
    homologacji. Zresztą przepisy te dotyczą stanu
    prawnego od 2001r.

    K.