  • 1. Data: 2007-02-23 08:07:39
    Temat: Czy dostanę zwrot ?
    Od: "smok" <j...@o...pl>

    Witam

    Mam stałą pracę i mój pracodawca opłaca za mnie wszystkie składki ZUS,
    ubezpieczenie zdrowotne itp.

    Poza tym prowadzę działalność gospodarczą polegającą na dostarczaniu
    internetu ludziom. Oprócz tego, że mam

    odprowadzone składki w pierwszej pracy,to muszę sam płacić ubezpieczenie
    zdrowotne w wysokości 170 zł/miesiąc

    od działalności gospodarczej. Czy pod koniec roku mogę liczyć na zwrot tej
    drugiej składki zdrowotnej przez fiskusa ?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-02-23 11:09:41
    Temat: Re: Czy dostan? zwrot ?
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    smok <j...@o...pl> wrote:

    > odprowadzone sk?adki w pierwszej pracy,to musz? sam p?aci? ubezpieczenie
    > zdrowotne w wysoko?ci 170 z?/miesi?c
    > od dzia?alno?ci gospodarczej. Czy pod koniec roku mog? liczy? na zwrot tej
    > drugiej sk?adki zdrowotnej przez fiskusa ?

    Wcale nie pod koniec roku, tylko juz w miesiacu zaplaty mozesz odjac
    aktualnie 152.73 zl (ze 177.36) od podatku (dawniej w pit-5), reszta
    przepada.

    a.

  • 3. Data: 2007-02-23 11:14:39
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Wemif wrote:

    > Wcale nie pod koniec roku, tylko juz w miesiacu zaplaty mozesz odjac
    > aktualnie 152.73 zl (ze 177.36) od podatku (dawniej w pit-5), reszta
    > przepada.

    Jeśli jest podatek do zapłaty z działalności.
    Ale nie ma możliwości odliczenia *na bieżąco*
    części składki zdrowotnej z działalności
    od podatku związanego z umową o pracę.

  • 4. Data: 2007-02-23 11:20:19
    Od: "smok" <j...@o...pl>

    > Jeśli jest podatek do zapłaty z działalności.
    > Ale nie ma możliwości odliczenia *na bieżąco*
    > części składki zdrowotnej z działalności
    > od podatku związanego z umową o pracę.

    Hmmmm ale tak czy siak i tak sie to odlicza czy pod koniec roku czy na
    bierząco ?

  • 5. Data: 2007-02-23 11:49:27
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 23-02-2007 o 12:20:19 smok <j...@o...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "cef" <c...@i...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Hmmmm ale tak czy siak i tak sie to odlicza czy pod koniec roku czy na
    > bierz?co ?

    tak

    --
    ZUS * PIT * VAT => Kroją Cię na dzień dobry z 55% twoich zarobków.
    Samochód,piesek,alkohol,papierosy i mnóstwo innych - tracisz kolejne

  • 6. Data: 2007-02-23 22:03:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 Feb 2007, smok wrote:

    > Hmmmm ale tak czy siak i tak sie to odlicza czy pod koniec roku czy na
    > bierząco ?

    "na bieżąco" można odliczać te składki które *płaci się* od tych podatków
    które również *płaci się* (na bieżąco) jako podatnik.
    Możesz np. mieć DG na liniowym i wynajem na ryczałcie - i można
    odliczać składki płacone z tytułu DG od ryczałtu z najmu (jeszcze
    trzeba by się upewnić, ale z grubsza tak jest :)).

    ALE już "kompensację" w zakresie przepisywania sobie kwot ktore są
    pobierane przez *płatników* (np. z umowy o pracę) - można sobie zrobić
    dopiero jak się ma "podstawę" w ręku.
    Czyli PIT od pracodawcy na przykład.
    Czyli na koniec roku.

    pzdr, Gotfryd