  • 1. Data: 2005-07-01 07:25:28
    Temat: Czy komornik skarbowy może...
    Od: "Agniesia" <w...@v...pl.bezspamu>

    Czesc Wam

    Mam takie pytanie. Czy komornik skarbowy może zwrocic się do banku z prośbą
    o udzielenie informacji dot czy obywatel Kowalski posiada w tymże banku
    konto i czy bank musi mu taką informację udzielić. Czy udzielanie takich
    informacji na chybil trafil (nie mowie kiedy komornik zna numer konta i
    występuję o jego zajęcie) jest zgodne z ustawą o ochronie danych osobowych?

    Pozdrawiam

    Agnes

  • 2. Data: 2005-07-01 08:46:39
    Temat: Re: Czy komornik skarbowy może...
    Od: "opix" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Agniesia" <w...@v...pl.bezspamu> napisał w wiadomości
> [...]
    > informacji na chybil trafil (nie mowie kiedy komornik zna numer konta
    > występuję o jego zajęcie) jest zgodne z ustawą o ochronie danych

    1-komornik działa w oparciu o decyzję administracyjną na którą każdy
    podatnik ma prawo odwołania lub zaskarżenia
    2-podatnik ma obowiazek podania wszystkich swoich kont bankowych w
    postępowaniu na skutek którego została wydana decyzja albo wyrok
    egzekucji pod sankcją karną
    3-komornik wydaje bankowi decyzję o zajęciu na podstawie
    dokumentów -decyzji administracyjnej lub wyroku sądowego -bank
    odmawiając wykonania takiej decyzji podlega karze i osoba która takiej
    informacji odmawia .
    4-ochrona danych osobowych nie obejmuje tajemnicy bankowej w zakresie
    egzekucji podatkowej ,skarbowej i na podstawie wyroków
    sądowych -komornik w egzekucji ma prawo do stosowania wszelkich metod
    ściagania należności określonych w przepisach egzekucyjnych -w tym
    sprawdzania informacji z anonimowych źródeł czy korzystać z wywiadowni
    jeżeli wie że koszty egzekucji zostaną zaspokojone z mienia dłuznika i
    moze zadać pytanie czy konto o nr X jest kątem osobnika Y wobec którego
    prowadzi egzekucję -bank odpowiada albo tak albo nie .
    Nie ma tu więc żadnego naruszenia ustawy o ochronie danych osobowych .

    --
    ====== opix ========
    rzeczywistość to sen szaleńca

  • 3. Data: 2005-07-01 10:51:19
    Temat: A czy ...
    Od: "Agniesia" <w...@v...pl.bezspamu>

    a czy powszechna rzecza jest ze komornicy skarbowi wysylaja do bankow
    wnioski o zajecie kont na chybil trafil czy raczej jest to na podstawie
    jakis dokumentów np faktury z numerem konta. Mojemu ex-wspolnikowi zajeli
    konto na poczet zobowiazan skarbowych, faktem jest ze do niego przyszly
    jakies decyzje w tej sprawie. Do mnie nic nie przyszlo, zadne zawiadomienie
    ani zadne wezwanie do US a ze wole na zimne dmuchac wiec sie pytam bo
    niewiedza czesto bardzi boli

    Pozdrawiam

    Aga

  • 4. Data: 2005-07-01 12:57:22
    Temat: Re: A czy ...
    Od: "opix" <p...@g...pl>

> [...]
    zawiadomienie
    > ani zadne wezwanie do US a ze wole na zimne dmuchac wiec sie pytam bo

    o zajęciu decyduje wydanie decyzji na podstawie której jest tworzony
    tytuł wykonawczy -jeżeli osoba wymieniona w tytule TYT nie ureguluje
    zaległości następuje egzekucja .urząd może stwierdzić że nie będzie
    dochodził od wszystkich wspólników ale od tego który wydaje się że jest
    zdolny zaspokoić roszczenie -ostatecznie zakładając spółkę zobowiązania
    wspólników są określone i niech się żrą o pieniądze na własny rachunek .

  • 5. Data: 2005-07-01 22:16:02
    Od: "Miłosz K." <n...@m...WYTNIJTO.com>

    Agniesia napisał(a):
    > a czy powszechna rzecza jest ze komornicy skarbowi wysylaja do bankow
    > wnioski o zajecie kont na chybil trafil czy raczej jest to na podstawie
    > jakis dokumentów np faktury z numerem konta. Mojemu ex-wspolnikowi zajeli

    W moim przypadku na chybił trafił.
    Dostałem z UM informację o skierowaniu do egzekucji nalezności
    z tytułu zaległego podatku od nieruchomości ( z powodu burdelu w
    papierach UM nie zauwazył, że współwłaściciel nieruchomości
    dawno zapłacił całą należną kwotę, którą UM naliczył nam po połowie )
    Pani w UM pokazała mi kwity z których wynikało, że komornik wysłał do
    wszystkich banków ( które mają oddział w mieście ) to samo pismo z
    żądaniem zajęcia mojego konta.
    A konto mam zupełnie gdzie indziej...

    --
    Miłosz

    AVR: narzędzia,moduły prototypowe (USB/CAN)
    http://www.miklobit.com

  • 6. Data: 2005-07-04 07:49:08
    Od: "Agniesia" <w...@v...pl.bezspamu>

    A co do za miasto :) bo jak male jakies to komornik nie mial za duzo pisania
    :)

    Agus