  • 1. Data: 2005-07-23 20:14:18
    Temat: Czy mąż może wystawić żonie fakturę za usługę?
    Od: "Owidiusz" <a...@2...pl>

    Sprawa wygląda tak:
    Moja narzeczona potrzebowała, żeby ktoś wykonał dla niej tłumaczenie.
    Ponieważ mam DG, znalazłem tłumacza i podpisałem z nim umowę o dzieło.
    Narzeczona musi koniecznie mieć dokument potwierdzający, że ma autorskie
    prawa majątkowe do tłumaczenia.
    Pomyślałem więc, że po prostu wystawię jej na to tłumaczenie fakturę.
    Tyle, że w międzyczasie się pobraliśmy i teraz pytanie, co zrobić?
    Czy mąż może wystawić żonie fakturę?

  • 2. Data: 2005-07-23 20:53:26
    Temat: Re: Czy mąż może wystawić żonie fakturę za usługę?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 23 Jul 2005, Owidiusz wrote:

    > Tyle, że w międzyczasie się pobraliśmy i teraz pytanie, co zrobić?
    > Czy mąż może wystawić żonie fakturę?

    Spróbuj odpowiedzieć na pytanie: czy mąż może SOBIE wystawić
    fakturę ? Hasło: "faktura wewnętrzna".
    IMVHO żonie można bez żenady również wystawić "normalną", choć
    z p. widzenia dochodowego trzeba przemyśleć :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-07-24 09:43:26
    Od: Harry <Harry_USUNTO_@_WYTNIJTO_poczta.neostrada.pl>

    chyba nie ma problemu jak firma wystawia fakture osobie prywatnej, bo to
    nie ty wystawiasz tylko twoja firma, ktorej jestes wlascicielem, a nie
    kupuje tego twoja zona tylko osoba prywatna

  • 4. Data: 2005-07-24 10:45:10
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik "Harry" <Harry_USUNTO_@_WYTNIJTO_poczta.neostrada.pl> napisał w
    wiadomości news:dbvnf1$pa5$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > chyba nie ma problemu jak firma wystawia fakture osobie prywatnej, bo to
    > nie ty wystawiasz tylko twoja firma, ktorej jestes wlascicielem, a nie
    > kupuje tego twoja zona tylko osoba prywatna

    Przecież DG to też jest cały czas osoba prywatna z takim samym NIPem.

    vertret

  • 5. Data: 2005-07-25 06:10:50
    Od: Harry <Harry_USUNTO_@_WYTNIJTO_poczta.neostrada.pl>

    vertret napisał(a):
    <ciach>

    > Przecież DG to też jest cały czas osoba prywatna z takim samym NIPem.
    >

    > vertret

    ale chyba nie masz takiego samego nipu jak twoja zona??

  • 6. Data: 2005-07-25 06:30:11
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik "Harry" <Harry_USUNTO_@_WYTNIJTO_poczta.neostrada.pl> napisał w
    wiadomości news:dc1vc9$j3r$3@atlantis.news.tpi.pl...

    >ale chyba nie masz takiego samego nipu jak twoja zona??

    Oczywiscie, ze nie mam, ale chciałem tylko przypomnieć, że NIP "męża" i NIP
    "firmy" jest ten sam, więc operacja staje sie troche dziwna w wypadku
    wspólnoty majątkowej małżonków.

    vertret

  • 7. Data: 2005-07-25 07:14:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 25 Jul 2005, Harry wrote:

    > vertret napisał(a):
    > <ciach>

    > ale chyba nie masz takiego samego nipu jak twoja zona??

    Zdaje się że poszło o próbę rozdzielenia męża od firmy męża a nie
    żony od męża...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2005-07-25 21:42:20
    Od: Harry <Harry_USUNTO_@_WYTNIJTO_poczta.neostrada.pl>

    vertret napisał(a):
> [...]
    >

    > Oczywiscie, ze nie mam, ale chciałem tylko przypomnieć, że NIP "męża" i NIP
    > "firmy" jest ten sam, więc operacja staje sie troche dziwna w wypadku

    US nie wie ze macie wspolnote majatkowa chyba, nie mart sie tym, nie ma
    prawa zabraniajacego ci wystawianie takich faktur

  • 9. Data: 2005-07-25 22:07:11
    Od: "Dariusz Stefan" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Harry" napisał w wiadomości ...
    US nie wie ze macie wspolnote majatkowa chyba, nie mart sie tym, nie ma
    prawa zabraniajacego ci wystawianie takich faktur

    hi, hi!...
    oczywiście że nie można zabronić... pamiętając o odpowiednich
    art. w uopdof i uvat n.t powiązań rodzinnych... ja nawet znając
    te artykuły bałbym się wystawiać FV przy wspólnocie majątkowej...

    pozdr. Darek SP2BZW

  • 10. Data: 2005-07-25 22:26:52
    Od: "Owidiusz" <a...@2...pl>

> [...]
    > art. w uopdof i uvat n.t powiązań rodzinnych... ja nawet znając
    > te artykuły bałbym się wystawiać FV przy wspólnocie majątkowej...

    A co tam jest napisane?
    No to kurczę, jak mogę przekazać żonie autorskie prawa majątkowe do dzieła,
    które sam wcześniej od kogoś nabyłem?