  • 1. Data: 2005-07-23 18:30:03
    Temat: Amortyzacja przyspieszona (GP)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Witam !

    Czytam ci ja artykuł:
    http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/firma_050721/fi
    rma_a_1.html
    "Jak przyspieszyć amortyzację".

    I nie mogę wyjść z podziwu. Bo przekonany byłem że JEST inaczej
    (a przynajmniej w prasie podatkowej nie napotkałem stanowiska
    jak w artykule).

    Objaśnijcie mi mianowicie, jak autor dochodzi do wniosku:
    ++++
    Te efekty zastosowania metody degresywnej mogš być jeszcze wzmocnione u
    podatników, którzy œrodek trwały użytkujš w zakładzie położonym na terenie
    gminy o szczególnym zagrożeniu wysokim bezrobociem strukturalnym. Wcišż
    niestety długš listę tych gmin zawiera rozporzšdzenie Rady Ministrów z 21
    grudnia 1999 r. (DzU nr 110, poz. 1264 ze zm.). Mogš oni bowiem stosować
    metodę degresywnš z rocznš stawkš amortyzacji podwyższonš o współczynnik
    nie wyższy niż 3,0.
    ----
    ..skoro TO rozporządzenie obowiązywało go grudnia następnego roku
    i w dniu 31.XII.2000 utraciło moc - a burza o to że minister
    postanowił NIE wydać rozporządzenia na rok następny (co zresztą
    AFAIR publicznie powiedział !) skończyła się jak to u nas w szklance
    wody, bo obyczaju pociągania pod Trybunał Stanu wysokich urzędników
    odmawiających wykonania przepisu to nie ma, więc TA lista wg
    wszelkich zasad NIE obowiązuje ??

    Mniemam że autor nie jest szarym podatnikiem jak ja i że niekoniecznie
    wypisuje za darmo dywagacje na grupie - więc informacja powinna być
    "fachowa" czyli prawdziwa.
    Mogę prosić o komentarze ??

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 2. Data: 2005-07-24 11:43:46
    Temat: Re: Amortyzacja przyspieszona (GP)
    Od: Dzejes <h...@h...pl>

    Dnia pieknego Sat, 23 Jul 2005 20:30:03 +0200, Gotfryd Smolik news po
    napisaniu ponizszych slow zapadl(a) na ciezka chorobe przenoszona droga
    kropelkowa:

> [...]

    > wody, bo obyczaju pociągania pod Trybunał Stanu wysokich urzędników
    > odmawiających wykonania przepisu to nie ma, więc TA lista wg

    Czemu nie obowiazuje?
    Sprawdz tresc tego rozporzadzenia.
    Bylo ono nowelizowane dwa razy, jednak w dalszym ciagu IMO obowiazuje.
    Ustawa o promocji ..., na podstwie ktorej wydawane jest to rozporzadzenie
    jest regularnie nowelizowana i w chwili obecnej wspomniane w artykule
    rozporzadzenie obowiazuje do 31 XII '05.

    --
    Nieh rzyje praca na odległoźć

  • 3. Data: 2005-07-25 09:14:10
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.60.0507232021380.732@athlon>,

> [...]
    >
    > Mniemam że autor nie jest szarym podatnikiem jak ja i że niekoniecznie
    > wypisuje za darmo dywagacje na grupie - więc informacja powinna być

    Nie wiem, na jakiej podstawie wnioskujesz, że przytoczone rozporządzenie
    obowiązywało do końca 2000 r., ale w Dz. U. Nr 62 z 22 maja 2002 r. poz.
    560 znalazłem coś nowszego.

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.