  • 1. Data: 2002-01-19 09:05:42
    Temat: Czy mogę skorzystać z ulgi na pomoce naukowe?
    Od: "Paweł Kajewski" <k...@2...pl>

    Czy mogę, jako osoba fizyczna prowadząca samodzielną działalność gospodarczą
    (KPiR), odpisać w PIT-ie 37 (rocznym) zakupiony w 2001 roku komputer? Odpis
    na pomoce naukowe.

  • 2. Data: 2002-01-19 09:23:28
    Temat: Re: Czy mogę skorzystać z ulgi na pomoce naukowe?
    Od: "Pulsar" <p...@h...pl>

    Nie. Może to zrobić tylko osoba pracująca na umowę o pracę.

  • 3. Data: 2002-01-19 09:28:37
    Od: "Andrzej Smereka" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Kajewski" <k...@2...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    gospodarczą
    > (KPiR), odpisać w PIT-ie 37 (rocznym) zakupiony w 2001 roku komputer?

    Odliczenie stosuje się, jeżeli wydatki zostały poniesione przez podatnika
    uzyskującego przychody ze stosunku służbowego, stosunku pracy ,pracy
    nakładczej , spółdzielczego stosunku pracy bądź przychody z tytułu
    członkostwa w rolniczej spółdzielni produkcyjnej lub innej spółdzielni
    zajmującej się produkcją rolną..Odliczenie nie przysługuje podatnikom,
    którzy w roku podatkowym uzyskali przychody wyłącznie ze źródeł innych niż
    wyżej wymienione. Jeżeli masz dochody tylko z pozarolniczej działalności
    gospodarczej to komputera nie możesz odliczyć jako zakupu przyrządów i
    pomocy naukowych.
    --
    Andrzej Smereka

    a...@p...onet.pl