  • 1. Data: 2004-03-09 11:09:27
    Temat: Czy mogę skorzystać z ulgi odsetkowej - długie
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@p...com>

    W roku 2002 kupiłem działkę z domem mieszkalnym na rynku wtórnym. Zakup
    sfinansowałem z kredytu hipotecznego zatytułowanego "na zakup i remont" -
    kredytu było 360 tys., z czego (opisane w akcie notarialnym) 170 tys. na sam
    zakup, reszta na remont. Do końca 2002 roku wydałem część kapitału na remont
    i w rozliczeniu rocznym skorzystałem z ulgi remontowej. Resztę kapitału
    wydałem w roku 2003. Na remont musiałem uzyskać pozwolenie na budowę.

    1 - czy w ogóle mogę skorzystać z ulgi odsetkowej za rok 2003?
    2 - jeśli tak, to jak należy liczyć odsetki? Proporcjonalnie do części
    przeznaczonej na remont ale nie więcej niż stanowi limit (70mkw)? Ile ten
    limit wynosi w roku 2003?
    3 - jak udokumentować zakończenie inwestycji (w domu już mieszkam, ale de
    facto budowa nie jest zakończona, bo nie postawiłem jeszcze wolnostojącego
    budynku gospodarczego wymienionego w pozwoleniu i projekcie - ale nie ma go
    w kosztorysie przekazanym do banku). Pozwolenia na zasiedlenie nie musiałem
    otrzymywać, bo dom był zasiedlony przed przebudową czy remontem. Czy
    wystarczy oświadczenie, że "zakończono remont w części finansowanej w ramach
    kredytu hipotecznego"?
    4 - czy muszę być zameldowany w tym domu?
    5 - czy oprócz ulgi odsetkowej mogę normalnie (czyli do maks. limitu)
    wykorzystać ulgę remontową?

    Dzięki za pomoc

    T.