  • 1. Data: 2002-10-30 14:22:27
    Temat: Czy moge ubezpieczenia wliczyc w koszty?
    Od: "Rider" <r...@b...pl>

    Witam szanownych grupowiczow,

    mam pytanie czy ubezpieczenia na przyklad grupowe w firmie lub AC, OC, itd
    samochodu firmowego moge wliczyc w koszty?

    pozdrawiam,

    Rafal

  • 2. Data: 2002-10-30 16:52:47
    Temat: Re: Czy moge ubezpieczenia wliczyc w koszty?
    Od: "ann" <k.piekarska[nie-spamuj]@wp.pl>

    Tak
    - pozdrawiam

  • 3. Data: 2002-10-30 21:02:59
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik ann napisał:
    > Tak
    > - pozdrawiam

    Idealistka... nie ma takich prostych odpowiedzi. W 99% są, delikatnie
    mówiąc, niekompletne.

    Ubezpieczenie samochodu - owszem. Ale jeżeli to samochód osobowy, to
    tylko proporcjonalnie do stosunku wartości samochodu (przyjetej dla
    celów ubezpieczenie) do 20 000euro.
    Ubezpieczenie grupowe - czyje? od czego?
    Generalnie nie jest KUP, ale opisz co to za ubezpieczeie, bo może to
    jakis specyficzny przypadek (ale jaki... nie przychodzi mi do głowy)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2002-10-31 10:31:00
    Od: "Rider" <r...@b...pl>

    Witam,

    Ubezpieczenie grupowe pracownikow na zycie i od nieszczesliwych wypadkow na
    przyklad, jest cos takiego...
    A z tym samochodem to jak?Z homologacja na ciezarowy i calkowicie firmowy
    rozumiem ze mozna, a jakiego nie mozna, czy moze mozna ale niecalkiem...?
    Przyjmijmy ze jego wartosc to 100tys...

    pozdrawiam,

    Rafal

    Użytkownik Maddy <m...@e...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:apphda$h0v$...@n...tpi.pl...

  • 5. Data: 2002-10-31 12:09:39
    Od: "Szczepan" <l...@i...pl>

    > Witam,
    >
    > Ubezpieczenie grupowe pracownikow na zycie i od nieszczesliwych wypadkow
    na
    > przyklad, jest cos takiego...

    Grupowe typowe (np. PZU po 25 zł od osoby): umowę z PZU zawiera pracodawca,
    ale składki na to ubezpieczenie potrąca pracownikowi z wypłaty netto i tak
    zebraną sumę składek przelewa na konto ubezpieczyciela (plus sporządzenie
    comiesięcznej deklaracji). Nie ma zatem mowy, aby składki na to
    ubezpieczenie stanowiły kup.
    Są też grupowe ubezpieczenia pracownicze oferowane przez (na przykład)
    Nationale-Nederlanden lub CU (w tym przypadku comiesięczna składka jest o
    wiele wyższa), ale to już zupełnie inna bajka bo stanowią jeden z filarów
    reformy ;-))) - i jako takie zahaczają o kup.
    Szczepan.