  • 1. Data: 2004-11-25 12:04:45
    Temat: Czy moge uzyskac zwroty podatku VAT przy takiej dzialalnosci ?
    Od: "Patryk" <p...@o...mila.edu.pl>

    Witam

    Chcialbym otworzyc mala dzialalnosc rozliczajac sie na zasadzie ryczaltu i
    bedac platnikiem podatku VAT. Zakup surowcow obciazony bylby stawka VAT 3%,
    sprzedaz rowniez 3%. Czy w takiej sytuacji mozna liczyc na zwrot ewentualnie
    nadplaconego podatku VAT ?

    W poczatkowej fazie dzialalnosci chcialbym kupic materialy z pieniedzy
    uzyskanych z zaciagnietej pozyczki. Koszt to mniej wiecej 30 000 zl brutto -
    VAT 22% - 6 600 zl. Z informacji ktore posiadam wynika, iz moge liczyc na
    zwrot tego podatku skoro sprzedaje towary obciazone VAT-em 3%. Czy to prawda
    ?

    A co jesli w pierwszym miesiacu tylko dokonam zakupow za te 30 000, a
    sprzedaz bedzie miala miejsce w drugim miesiacu prowadzenia dzialalnosci ?
    Strace mozliwosc zwrotu nadplaconego VAT-u ?

    Patryk

  • 2. Data: 2004-11-25 14:13:00
    Od: "Maniek_Camry" <m...@p...onet.pl>

    "Patryk" <p...@o...mila.edu.pl> wrote in message
> [...]
    > bedac platnikiem podatku VAT. Zakup surowcow obciazony bylby stawka VAT
    chyba miałeś na myśli 22 % ?

    > sprzedaz rowniez 3%. Czy w takiej sytuacji mozna liczyc na zwrot
    ewentualnie
    > nadplaconego podatku VAT ?
    Oczywiście pod warunkiem, że VAT z przychodów będzie niższy niż VAT z
    zakupów.

    > A co jesli w pierwszym miesiacu tylko dokonam zakupow za te 30 000, a
    > sprzedaz bedzie miala miejsce w drugim miesiacu prowadzenia dzialalnosci ?
    > Strace mozliwosc zwrotu nadplaconego VAT-u ?
    Nie, VAT rozliczasz do 25 nastepnego miesiąca a na zwrot czekasz ... 60 dni
    :-( Ale jeśli będziesz musiał zapłacić VAT (w sytuacji gdy przychó będziesz
    miał duży) to wpłaty będziesz musiał dokonać w dniu złożenia deklaracji :-(

    Maniek_Camry
    Toyota Camry 3.0 V6 [LPG, bi-ksenon]

  • 3. Data: 2004-11-26 06:23:10
    Od: "Patryk" <p...@o...mila.edu.pl>

    Użytkownik "Maniek_Camry" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > "Patryk" <p...@o...mila.edu.pl> wrote in message

    > 3%,
    > chyba miałeś na myśli 22 % ?

    Nie. Zakupuje produkty rolne po 3%.

    > ewentualnie
    > Oczywiście pod warunkiem, że VAT z przychodów będzie niższy niż VAT z
    > zakupów.

    To zrozumiale. Koszty mam po 3% i 22% (prad, itp), sprzedaje po 3% i
    zwyliczen wychodzi ze zawsze bede mial nadplate.

> [...]
    będziesz
    > miał duży) to wpłaty będziesz musiał dokonać w dniu złożenia deklaracji

    Chodzi mi o to czy jesli na deklaracji wykaze tylko zakup za 30 000, a
    sprzedazy w tym miesiacu nie bedzie w ogole to bede mogl uzyskac zwrot
    podatku ? czy moze za ten miesiac wszystko mi przepadnie ?

    Druga sprawa to kto decyduje o tym czy na deklaracji kwote zwrotu podatku
    wpisuje jako przenoszona na nastepny miesiac, czy jako zwracana na konto -
    ja, czy US ?

    Patryk

  • 4. Data: 2004-11-26 09:54:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 26 Nov 2004, Patryk wrote:

    >+ Użytkownik "Maniek_Camry" <m...@p...onet.pl> napisał
    [...]
    >+ > "Patryk" <p...@o...mila.edu.pl> wrote
    [...]
    >+ > > bedac platnikiem podatku VAT. Zakup surowcow obciazony bylby stawka VAT
> [...]
    [...]
    >+ To zrozumiale. Koszty mam po 3% i 22% (prad, itp), sprzedaje po 3%

    Moment.
    Ja tak z ciekawości (rolnictwem się nie zajmuję, ale ostatnio
    był taki wątek ze wpadką na 5%->7% właśnie).
    Co to za produkty obłożone 3% VAT ??
    Bo mi się wydawało że VAT wynosi:
    - 3% dla *rolników ryczałtowych* sprzedających *własne* produkty
    - 5% dla rolników-VATowców, sprzedających *własne* produkty
    - 7% dla sprzedających jako pośrednicy (handlowcy)

    Coś pokręciłem ?

    >+ Chodzi mi o to czy jesli na deklaracji wykaze tylko zakup za 30 000, a
    >+ sprzedazy w tym miesiacu nie bedzie w ogole to bede mogl uzyskac zwrot
    >+ podatku ? czy moze za ten miesiac wszystko mi przepadnie ?

    Masz na myśli że *w tym miesiącu* nie odliczysz ?
    No z poprzedniej ustawy wynikała taka literalna interpretacja... nie
    sprawdzałem jak jest teraz - ale czy nie możesz sprzedać czegoś za
    złowtówkę ? :]

    >+ Druga sprawa to kto decyduje o tym czy na deklaracji kwote zwrotu podatku
    >+ wpisuje jako przenoszona na nastepny miesiac, czy jako zwracana na konto -
    >+ ja, czy US ?

    Ty, obejrzyj sobie deklarację.... ! Wniosek trzeba złożyć jak się
    "w gotówce" chce :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2004-11-26 10:20:35
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 11/26/2004 10:54 AM, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    > - 5% dla rolników-VATowców, sprzedających *własne* produkty
    > - 7% dla sprzedających jako pośrednicy (handlowcy)

    Art. 146 ust 1 pkt 1 i Załącznik nr 6

    --
    gefragt

  • 6. Data: 2004-11-26 10:58:22
    Od: "Patryk" <p...@o...mila.edu.pl>

> [...]
    > - 5% dla rolników-VATowców, sprzedających *własne* produkty
    > - 7% dla sprzedających jako pośrednicy (handlowcy)

    Chyba nie. Ja popelnilem blad. Koszt zakupu to 7% i 22% (prad, itp.).
    Sprzedaz do 3 %. Chodzi o grzyby. Kupuje grzybnie. Sprzedaje wlasne
    produkty - grzyby.

> [...]
    > No z poprzedniej ustawy wynikała taka literalna interpretacja... nie
    > sprawdzałem jak jest teraz - ale czy nie możesz sprzedać czegoś za

    Tak tez myslalem. Grzyby moze kupic kazdy, wiec chyba nie bedzie problemu ze
    sprzedaniem szybko czegos na fakture za kilka zl.

    > Ty, obejrzyj sobie deklarację.... ! Wniosek trzeba złożyć jak się
    > "w gotówce" chce :)

    Patrze na ten VAT-7 i nie rozumiem nadal. Jest pozycja w ktorej wylicza sie
    nadwyzke podatku naliczonego nad nalezny. Dalej kwote ta dzieli sie na
    zwracana na rachunek bankowy, lub przenoszona na nastepny miesiac. Stad moje
    pytanie. Czy to ja decyduje czy chce zwrot na konto czy chce przeniesc na
    nastepny miesiac ? Moze wlasnie o tym wniosku Pan pisze ? Musze napisac
    wniosek ze chcialbym ta nadwyzke na konto ? Przed, czy po sporzadzeniu
    deklaracji ?

    Patryk

  • 7. Data: 2004-11-26 14:12:51
    Od: "Alter Native" <c...@g...WYTNIJ.pl>

    >Dalej kwote ta dzieli sie na
    >zwracana na rachunek bankowy, lub przenoszona na nastepny miesiac. Stad
    moje
    >pytanie.

    Możesz przenieść na następny miesiąc lub żądać zwrotu na rachunek. To ty o
    tym decydyjesz.
    Gdy chcesz całość przenieść na następny miesiąc, całość nadwyżki w pozycji
    52. przenosisz do pozycji 55. Natomiast jeżeli część chcesz na rach.
    bankowy, to tą część ujmujesz w poz. 53. i 54. (kwota do zwrotu w terminie
    180 dni, jeżeli tylko taki przysługuje, proszę zwrócić uwagę na wyrażenie "w
    tym" na deklaracji) a resztę w pozycji 55. Nie zapomnij też zaznaczyć kratkę
    "Tak" w pozycji 59.

    >Moze wlasnie o tym wniosku Pan pisze ? Musze napisac
    >wniosek ze chcialbym ta nadwyzke na konto ? Przed, czy po sporzadzeniu
    >deklaracji ?

    Wniosek składasz razem z deklaracją.

    Alter Native (GG 4646628)

  • 8. Data: 2004-11-26 22:50:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]
    >+ pytanie. Czy to ja decyduje czy chce zwrot na konto czy chce przeniesc na

    Zwróć uwagę że "pola które wypełnia urząd skarbowy" mają szare tło :)
    Minister przewidział takie pytanie :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)