  • 1. Data: 2005-04-13 12:55:06
    Temat: Czy można odliczyć dobrowolne ubezpieczenie zdrowotne nie mając DG?
    Od: "Piter" <p...@p...onet.pl>

    Podobno osoby, które "pracują" na umowy o dzieło, nie mają etatu ani DG, a
    płacą dobrowolne ubezpieczenie zdrowotne, mogą to sobie odliczyć od dochodu
    za 2004 rok. Czy to prawda? Mój rozmówca sugerował, że mogą, tyle że zdaje
    się nie pełną składkę 8,5%, a jedynie 7,5%

    Czy ktoś wie dokładnie, jak to jest?

  • 2. Data: 2005-04-13 13:49:07
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Piter wrote:
> [...]
    > za 2004 rok. Czy to prawda? Mój rozmówca sugerował, że mogą, tyle że zdaje
    > się nie pełną składkę 8,5%, a jedynie 7,5%

    nie mogą.
    Załóż działalność, wrzucisz w koszty.

  • 3. Data: 2005-04-13 16:16:52
    Od: "Piter" <p...@p...onet.pl>

    > nie mogą.
    > Załóż działalność, wrzucisz w koszty.

    Jesteś pewny? Powiedziano mi tak w biurze rachunkowym. Tyle, że chciałem się
    jeszcze dodatkowo upewnić i zapytałem na grupie. A teraz zasiałeś mi zamęt
    :) (oczywiście dzięki za odpowiedź)

  • 4. Data: 2005-04-13 18:57:29
    Od: "Fasola The Champion" <f...@b...pl>

    "witek" <w...@g...pl.spam.invalid> wrote in message
    > nie mogą.
    > Załóż działalność, wrzucisz w koszty.
    Dlaczego? Poważnie się pytam, wszak na PIT-36/37 jest wyraźne pole "Składka
    na ubezpieczenie
    zdrowotne":

    "Odliczeniu od podatku podlega składka na powszechne ubezpieczenie
    zdrowotne:
    opłacona w roku podatkowym bezpośrednio przez podatnika zgodnie z przepisami
    o powszechnym ubezpieczeniu zdrowotnym w Narodowym Funduszu Zdrowia
    (odpowiednio zgodnie z przepisami o świadczeniach opieki zdrowotnej
    finansowanej ze środków publicznych), [...]"

    Czy są jakieś przepisy szczególne?

    Aha, i 7.75% jeżeli już.

    --
    Fasola sibom sibom

  • 5. Data: 2005-04-13 20:58:25
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > (odpowiednio zgodnie z przepisami o świadczeniach opieki zdrowotnej
    > finansowanej ze środków publicznych), [...]"

    Dokladnie tak .Przychody te sa rozliczane wedlug skali na zasadach ogolnych.
    W dzialalnosci gospod skladka ta nie jest kosztem a podlega odliczeniu od
    podatku.Pomysl troche zanim cos napiszesz-stresujesz czlowieka i jego biuro
    rachunkowe:-).

    Pzdr-Kriss

  • 6. Data: 2005-04-13 22:16:10
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Piter wrote:

    > Jesteś pewny? Powiedziano mi tak w biurze rachunkowym. Tyle, że chciałem się
    > jeszcze dodatkowo upewnić i zapytałem na grupie. A teraz zasiałeś mi zamęt
    > :) (oczywiście dzięki za odpowiedź)

    Stop wróć.
    Przeczytałem ubezpieczenie zdrowotne i pomyślałem o ubezpieczeniu lekarskim.
    Odpowiedzi masz od innych.