  • 1. Data: 2004-09-02 10:39:02
    Temat: Czy można tak zapłacić za fakturę ?
    Od: "michawar" <m...@p...onet.pl>

    Cześć.
    Mam takie pytanie.
    Czy właściciel spółki z o.o. może zapłacić za należności wobec spółki z
    kapitałem zagranicznym wystawiając fakturę na prywatne kąto właściciela tej
    spółki (z kapitałem zagranicznym) ?
    Gdzie szukać podstawy prawnej regulującej ten problem ?
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2004-09-02 11:26:49
    Temat: Re: Czy można tak zapłacić za fakturę ?
    Od: "nocnyMarek" <n...@N...gazeta.pl>

    michawar <m...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > Czy właściciel spółki z o.o. może zapłacić za należności wobec spółki z
    > kapitałem zagranicznym wystawiając fakturę na prywatne kąto właściciela

    Zapłacić możesz (bo kto Ci zabroni?;-))
    ale MZ tak tylko prosisz się o kłopoty,
    chcesz płacić 2x ???

  • 3. Data: 2004-09-02 14:27:30
    Temat: Re: Czy mozna tak zaplacic za fakture ?
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 9/2/2004 12:39 PM, michawar wrote:

> [...]
    > spółki (z kapitałem zagranicznym) ?
    > Gdzie szukać podstawy prawnej regulującej ten problem ?

    Pieniądze spółki nie są pieniędzmi właściciela i vice versa. Właściciel
    ma prawo do zysku w proporcji do udziałów (a nie do pieniędzy spółki)
    (chyba, że umowa spółki stanowi inaczej), zaś decyzje podejmuje zarząd,
    którego własciciel może być członkiem, ale w ogólności nie musi.

    Fakturę (w ogólności) wystawia ten, kto spełnia świadczenie i ma
    otrzymać zapłatę - osoba fizyczna i jej konto nie moga słuzyć do
    transakcji z samego tytułu bycia włascicielem udziałów.

    Może powstać sytuacja, jak napisał autor pierwszej odpowiedzi, że
    zapłata zostanie dokonana, a spółka będzie nadal domagać się kasy, bo
    jej nie otrzymała.

    Pzdr: Catbert