  • 1. Data: 2007-02-13 23:02:50
    Temat: Czy muszę już składać PIT?
    Od: "Konrad" <p...@p...onet.pl>

    W tamtym roku otworzyłem działalność gospodarczą ale nie osiągałem dochodu
    czyli praktycznie płaciłem tylko zus i nie składałem co miesiąc PIT-a, a jak
    w tym roku powinieniem zrobić?
    Czy od tego roku musze już składać zeznanie co miesiąc nawet jeśli nadal nie
    osiągam żadnych dochodów z działalności?
    Sklep otworzę dopiero w marcu i dopiero wtedy będę miał przychody... jak mam
    postąpić w takiej sytuacji?

    Pozdrawiam,
    Konrad

  • 2. Data: 2007-02-14 00:11:36
    Temat: Re: Czy muszę już składać PIT?
    Od: "Rafal..." <r...@i...arpa>

    Użytkownik "Konrad" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >W tamtym roku otworzyłem działalność gospodarczą ale nie osiągałem
    >dochodu czyli praktycznie płaciłem tylko zus i nie składałem co miesiąc
    >PIT-a, a jak w tym roku powinieniem zrobić?

    O tego roku nie ma czegoś takiego jak "składanie pita" bo pit5 wziął się
    i zniknął ;-) Należy tylko wpłacać zaliczkę na podatek dochodowy,
    wyliczoną zgodnie z zasadami... logicznym jest więc, że skoro nie masz
    dochodu, to nie płacisz podatku, nic też nie składasz, bo i nie ma za
    bardzo co :-)

    --
    Rafał - Tarnów
    rafal.tarnow ( małpa ) gazeta.pl

  • 3. Data: 2007-02-14 00:29:35
    Od: "Konrad" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > zgodnie z zasadami... logicznym jest więc, że skoro nie masz dochodu, to
    > nie płacisz podatku, nic też nie składasz, bo i nie ma za bardzo co :-)

    Dzięki za szybką odpowiedź,

    Pozdrawiam,
    Konrad

  • 4. Data: 2007-02-14 09:27:26
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Rafal..." <r...@i...arpa> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Konrad" O tego roku nie ma czegoś takiego jak "składanie pita"
    > bo pit5 wziął się i zniknął ;-)

    Jestes pewien????
    Czy to samo dotyczy PIT-5L????
    Rozumiem, ze PIT-4 bez zmian? - czy moz etez zniknal???

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2007-02-14 09:56:03
    Temat: Re: Czy musz? ju? sk?adaae PIT?
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 14-02-2007 o 10:27:26 SDD <s...@t...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "Rafal..." <r...@i...arpa> napisa? w wiadomo?ci
    >
    > Jestes pewien????
    > Czy to samo dotyczy PIT-5L????
    > Rozumiem, ze PIT-4 bez zmian? - czy moz etez zniknal???

    Też znikł :)

    --
    ZUS * PIT * VAT => Kroją Cię na dzień dobry z 55% twoich zarobków.
    Samochód,piesek,alkohol,papierosy i mnóstwo innych - tracisz kolejne

  • 6. Data: 2007-02-14 10:03:45
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 14 Feb 2007 10:27:26 +0100, SDD napisał(a):

    > Czy to samo dotyczy PIT-5L????

    Tak, zniknął

    > Rozumiem, ze PIT-4 bez zmian? - czy moz etez zniknal???

    Też zniknął.

  • 7. Data: 2007-02-14 10:05:54
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    jureq napisał(a):

    > Tak, zniknął

    > Też zniknął.

    Co w związku z tym podawać na przelewie jako nazwę formularza czy
    zobowiania?
    Andrzej

  • 8. Data: 2007-02-14 10:06:38
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 14-02-2007 o 11:05:54 ajt <a...@u...com.pl> napisał(a):

    > Co w związku z tym podawać na przelewie jako nazwę formularza czy
    > zobowiania?

    PIT-4R

  • 9. Data: 2007-02-14 10:07:18
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Też zniknął.

    A jak bedzie z przelewami?
    Tzn do tej pory podawalo sie kod formularza (tzn wybieralo myszka, bo
    zaliczki zawsze placilem z mBanku). Jak to bedzie teraz?
    Jak odroznic przelew wlasnej zaliczki od zaliczek za wykonawcow?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 10. Data: 2007-02-14 10:16:04
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 14-02-2007 o 11:07:18 SDD <s...@t...pl> napisał(a):

> [...]
    > zaliczki zawsze placilem z mBanku). Jak to bedzie teraz?
    > Jak odroznic przelew wlasnej zaliczki od zaliczek za wykonawcow?

    Teraz w końcu jest logicznie od tej strony - zaliczki od własnych płacisz
    na PIT-36
    a od pracownikow i spolki na poczet PIT-4R.

    > Pozdrawiam
    > SDD

    również