  • 1. Data: 2009-05-28 12:20:28
    Temat: Czy muszę mieć kasę fiskalną?
    Od: BuKoX <b...@g...pl>

    Witam.
    Posiadam DG na zasadach ogólnych, jestem płatnikiem VAT i sprzedaję
    licencje na oprogramowanie. Licencja jest w formie elektronicznej i
    wysyłana mailem. Niedawno wprowadziłem nową usługę czyli dodatkowo
    wysyłam nośnik z nagraną przez mnie licencją oraz papierowy certyfikat
    potwierdzający zakup który drukuję samemu.
    Całość sprzedaje zarówno firmom jak i klientom indywidualnym za każdym
    razem wystawiając i wysyłając fakturę VAT na której jest pozycja
    licencji i osobno pozycja nośnika/certyfikatu.

    Czy takim przypadku mam obowiązek posiadania kasy fiskalnej dla klientów
    indywidualnych mimo, iż:
    - zakup pustego nośnika, papieru itp. jest ewidencjonowany jako koszty
    usługi,
    - za usługę nadruku i nagrania płyty oraz wydruku certyfikatu pobieram
    sobie dodatkową opłatę (marżę dla ceny zakupu materiałów),
    - wysyłam klientom indywidualnym fakturę VAT czyli cała sprzedaż jest
    ewidencjonowana.

    pozdrawiam

    Adam

  • 2. Data: 2009-05-28 12:35:24
    Temat: Re: Czy muszę mieć kasę fiskalną?
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    Użytkownik "BuKoX" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sobie dodatkową opłatę (marżę dla ceny zakupu materiałów),
    > - wysyłam klientom indywidualnym fakturę VAT czyli cała sprzedaż jest

    tak musisz i lepiej zebys mial bo konkurencja lubi podp. do US :) zwlaszcza
    jak na allegro sprzedajesz :)
    (od 1 sprzedazy dla klienta nie firmy)

    pozzdrawiam

  • 3. Data: 2009-06-01 21:24:09
    Od: php <e...@e...com>

    > tak musisz i lepiej zebys mial bo konkurencja lubi podp. do US :) zwlaszcza
    > jak na allegro sprzedajesz :)
    > (od 1 sprzedazy dla klienta nie firmy)

    Chyba że wpłaty przyjmujesz na swoje konto bankowe - jest zwolnienie z
    kasy:

    "37

    Dostawa towarów w systemie wysyłkowym (pocztą lub
    przesyłkami kurierskimi), z wyjątkiem dostawy paliw płynnych,
    gazowych oraz dostaw towarów wymienionych w § 4
    rozporządzenia, za które zapłata w całości następuje za
    pośrednictwem poczty lub banku na rachunek bankowy
    podatnika, pod warunkiem Se z ewidencji i dowodów
    dokumentujących transakcję jednoznacznie wynika, jakiej
    konkretnie dostawy zapłata dotyczyła
    2),4)

    38

    Świadczenie usług, za które zapłata w całości następuje za
    pośrednictwem poczty lub banku na rachunek bankowy
    podatnika, pod warunkiem Se z ewidencji i dowodów
    dokumentujących transakcję jednoznacznie wynika, jakiej
    konkretnie transakcji zapłata dotyczyła
    2)

    "

    Pzdr
    ms

  • 4. Data: 2009-06-01 22:26:18
    Od: BuKoX <b...@g...pl>

    php pisze:

> [...]
    > podatnika, pod warunkiem Se z ewidencji i dowodów
    > dokumentujących transakcję jednoznacznie wynika, jakiej

    Właśnie o to mi chodziło. Dzięki za info.

    pozdrawiam...

  • 5. Data: 2009-06-02 05:51:14
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 01 Jun 2009 23:24:09 +0200, php napisał(a):

    > "37
    > .... z wyjątkiem dostawy paliw płynnych, gazowych
    > oraz dostaw towarów wymienionych w § 4 rozporządzenia, ....

    Czyli jasno wynika, że to zwolnienie z kasy nie dotyczy tych, którzy
    wysyłają nagrane płyty CD

    § 4. 1. Zwolnień z obowiązku ewidencjonowania, o których mowa w § 2 i 3,
    nie stosuje się bez względu na wysokość osiąganych obrotów:

    7) przy dostawie nagranych, z zapisanymi danymi lub zapisanymi pakietami
    oprogramowania komputerowego (w tym również sprzedawanymi łącznie z
    licencją na użytkowanie): płyt CD, DVD, kaset magnetofonowych, taśm
    magnetycznych (w tym kaset wideo), dyskietek, kart pamięci, kartridży;

  • 6. Data: 2009-06-02 08:48:25
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    BuKoX pisze:

    > Właśnie o to mi chodziło. Dzięki za info.

    Weź pod uwagę to, że w praktyce często ten warunek nie jest spełniony.
    Ktoś kupuje, podaje swój adres wysyłki, a płaci przelewem z konta
    szwagra, kolegi itp, przy czym z opisu wcale nie wynika, że to ktoś inny
    kupił. Albo przesyłka pobraniowa, za którą poczta czasem tak oszczędnie
    opisuje swój przelew, że brak danych adresata, czy numeru przesyłki i
    tylko po numerze urzędu można ustalić miasto, z którego to przyszło,
    więc jak zdarzy się więcej zamówień z tego samego rejonu, to nijak nie
    ustalisz, która wpłata za co :)
    Andrzej
    www.album.radom.pl

  • 7. Data: 2009-06-02 11:43:25
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

> [...]
    > licencją na użytkowanie): płyt CD, DVD, kaset magnetofonowych, taśm
    > magnetycznych (w tym kaset wideo), dyskietek, kart pamięci, kartridży;

    koles pewnie juz nie wroci na grupe i nie doczyta bo sie podenicil postem
    php, wiec teraz go oswieca mile Panie :)

  • 8. Data: 2009-06-02 17:35:09
    Od: BuKoX <b...@g...pl>

    wspolna-flaszka.pl pisze:

    > koles pewnie juz nie wroci na grupe i nie doczyta bo sie podenicil
    > postem php, wiec teraz go oswieca mile Panie :)

    Do mnie piszesz? Jeśli tak to chciałbym Cię uświadomić, że nie podniecam
    się postami na grupie a Tobie polecam naukę pisania na klawiaturze bo
    widzę, że masz z tym spore problemy.

    pozdrawiam...

  • 9. Data: 2009-06-03 07:54:08
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    > Do mnie piszesz? Jeśli tak to chciałbym Cię uświadomić, że nie podniecam
    > się postami na grupie a Tobie polecam naukę pisania na klawiaturze bo
    > widzę, że masz z tym spore problemy.

    pisac umiem tylko nie zawsze chce mi sie pisac dbale.
    Tak o Tobie a dokladniej o Twoim poscie "Właśnie o to mi chodziło. Dzięki za
    info."

    P.