  • 1. Data: 2004-03-14 13:21:01
    Temat: Czy muszę składać PIT-5?
    Od: "GrP" <a...@p...onet.pl>

    Mam działalność na KPiR + normalną pracę pełnoetatową. Nie osiągnąłem w
    styczniu dochodu z działalności i miałem w związku z tym "zerowy" PIT-5
    (były tylko koszty).
    No i dostałem pismo w Urzędu Skarbowego mówiące że (tu cytuję w pełni to
    pisemko):

    "" Naczelnik Urzędu Skarbowego w xxx informuje, że obowiązek składania PIT-5
    (deklaracja na zaliczkę miesięczną na podatek dochodowy) zachodzi poczynając
    od miesiąca w którym dochody przekroczyły kwotę 2789,89zł powodując
    obowiązek zapłacenia podatku (art. 44 ust 3 i 6 Ustawy z nd. 36 lipca 1991 o
    podatku dochodowym od osób fizycznych Dz.U. z 2000r. nr 14 poz 176 z późn.
    z,.) ""

    Ale przecież co miesiąc mam dochód netto powiedzmy że nieco ponad 2500zł z
    pracy etatowej. I moje pytanie : Czy US w moim mieście jest nadgorliwy
    wysyłając takie pisemko, czy faktycznie będę musiał złożyć PIT-5 dopiero za
    miesiąc, w którym uzyskam dochód z mojej działalności gospodarczej powyżej
    2789,89zł (a nie z działalności i z etatu zsumowanych), pomimo że co miesiąc
    odbieram moją wypłatę w wysokości (powiedzmy) 2500zł netto pracując na
    pełnym etacie zupełnie legalnie.

    Pozdr GrP

  • 2. Data: 2004-03-14 15:12:20
    Temat: Re: Czy muszę składać PIT-5?
    Od: Mroziu <m...@h...pl>

    GrP wrote:

> [...]
    > podatku dochodowym od osób fizycznych Dz.U. z 2000r. nr 14 poz 176 z późn.

    PIT5 skladasz w momencie przekroczenia takiego dochodu jak w pismie z US

> [...]
    > odbieram moją wypłatę w wysokości (powiedzmy) 2500zł netto pracując na

    IMO dochody z pracy etatowej maja sie nijak do dochodow z dzialalnosci.
    Mozesz zarobic 100.000 z dzialanosci i to iteresuje US z PIT5 oraz
    zarobic 100.000 z etatu a za to rozliczy Cie juz pracodawca. PIT5 zatem
    skladasz w momencie wystapienia wyzej podanego dochodu z dzialalnosci.

    Mroziu