  • 1. Data: 2004-03-14 10:42:05
    Temat: nazwa firmy
    Od: "Jarek Cz." <w...@o...pl.N.O.S.P.A.M.>

    Witam.
    Na wpisie do ewidencji z urzedu miasta mam napisane
    Przedsiebiorstwo Produkcyjno Handlowo Uslugowe "Nazwa firmy"
    a na zaswiadczeniu regon:
    Przedsiebiorstwo Produkcyjno Handlowo Uslugowe "Nazwa firmy" - Imie Nazwisko

    jak powinienem pisac na fakturach???
    dotychczas pisalem p.p.h.u. "Nazwa firmy" czy jest to poprawne? czy podczas
    kontroli moga sie przyczepic?

    Jarek

  • 2. Data: 2004-03-14 12:55:46
    Temat: Odp: nazwa firmy
    Od: "kris" <k...@i...pl>

    Użytkownik Jarek Cz. <w...@o...pl.N.O.S.P.A.M.> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:c31d1r$13b$...@n...news.tpi.pl...
> [...]
    Nazwisko

    > jak powinienem pisac na fakturach???
    > dotychczas pisalem p.p.h.u. "Nazwa firmy" czy jest to poprawne? czy

    Powinieneś wpisywać Imię i Nazwisko.

  • 3. Data: 2004-03-14 12:57:07
    Od: "kris" <k...@i...pl>

> [...]
    Nazwisko

    > jak powinienem pisac na fakturach???
    > dotychczas pisalem p.p.h.u. "Nazwa firmy" czy jest to poprawne? czy

    Powinieneś wpisywać Imię i Nazwisko. Tego wymaga prawidłowe określenie nazwy
    przedsiębiorstwa, czyli firmy.

  • 4. Data: 2004-03-14 12:57:07
    Od: "kris" <k...@i...pl>

  • 5. Data: 2004-03-14 13:59:32
    Temat: Re: nazwa firmy
    Od: "Jaroslaw Druzbinski" <comnet@[nospam.]cn.net.pl>

    Uzytkownik: kris <k...@i...pl> napisal:

    > Powinieneś wpisywać Imię i Nazwisko. Tego wymaga prawidłowe
    > określenie nazwy przedsiębiorstwa, czyli firmy.

    Zakładam, że działalność prowadzona jest w miejscu zamieszkania. Podając
    imię i nazwisko wraz z adresem udostępniam publicznie dane osobowe. A ja
    nie chce aby moje dane osobowe były publicznie udostępnione. Jak to się ma
    do ustawy o ochronie danych osobowych ?
    A może na fakturach wystarczy nazwa działalności adres i NIP.

    --

    Jaroslaw Druzbinski
    art. 54 Konstytucji RP "Kazdemu zapewnia sie wolnosc wyrazania

  • 6. Data: 2004-03-14 13:59:49
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia nie 14. marca 2004 11:42 opublikowane na
    pl.soc.prawo.podatki podpisane Jarek Cz.:

    > Witam.
    > Na wpisie do ewidencji z urzedu miasta mam napisane
    > Przedsiebiorstwo Produkcyjno Handlowo Uslugowe "Nazwa firmy"

    W miejscu oznaczenie podmiotu. Natomiast poza tym miejsce masz jeszcze dane
    przedsiębiorcy. Jeśli wygenerujesz z tego SC, to będą dwa nazwiska.

> [...]
    > Nazwisko
    >
    > jak powinienem pisac na fakturach???
    > dotychczas pisalem p.p.h.u. "Nazwa firmy" czy jest to poprawne? czy

    W sumie ponoć mogą. Generalnie w przypadku SC, SJ i DG powinno być nazwisko.
    Z tym imieniem nie jestem pewny, bo sporo spółek posługuje się jeno
    nazwiskami, szczególnie przy większej ilości wspólników.

    Zastanawia mnie też co się robi, jeśli program wystawiającego FV nie ma
    możliwości wpisania aż takiej ilości znaków, oraz czy jest jakiś limit
    długoci nazwy przedsiębiorstwa, czy też np. mogę zacytować ten list :) jako
    firmę. Najrozsądniej byłoby wymaganie wyłącznie NIP-u, on wszak
    jednoznacznie określa podmiot, a nie nazwa ,,Hydraulik, Jan Nowak'', bo
    takich firm może być dość sporo.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 7. Data: 2004-03-14 19:29:42
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia nie 14. marca 2004 14:59 opublikowane na
    pl.soc.prawo.podatki podpisane Jaroslaw Druzbinski:

> [...]
    > nie chce aby moje dane osobowe były publicznie udostępnione. Jak to się ma

    ZTCW nie dotyczy ona przedsiębiorców. ZTCW każdy może iść do urzędu gminy i
    dostać za stosowną opłatą odpis twojego wpisu do ewidencji. Mogę się
    koszmarnie mylić, ale tak słyszałem gdzieś na grupach.

  • 8. Data: 2004-03-14 19:40:29
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    W artykule <c32br7$a6e$2@serwus.bnet.pl> Tristan Alder napisa?(a):

    > ZTCW nie dotyczy ona przedsi?biorców. ZTCW ka?dy mo?e i?ae do urz?du gminy i
    > dostaae za stosown? op?at? odpis twojego wpisu do ewidencji. Mog? si?
    > koszmarnie myliae, ale tak s?ysza?em gdzie? na grupach.

    Pewnie. A s? pewne rzeczy (np. dokument o rejestracji jako p?atnik
    VATu), które wr?cz trzeba udost?pniae na ?yczenie.

    A problem krisa jest z gatunku szukania dziury w ca?ym, kategoria
    'wystawili mi faktur? VAT, na której s? moje dane. Czy mog? ich pozwaae
    do s?du za przetwarzanie?'. Tacy ludzie to na nagrobku chyba nawet b?d?
    mieli tylko inicja?y. ;-)
    --
    Samotnik

  • 9. Data: 2004-03-14 20:02:39
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od Tristan Alder -----###
    > ZTCW każdy może iść do urzędu gminy i dostać
    > za stosowną opłatą odpis twojego wpisu do ewidencji. Mogę się
    > koszmarnie mylić, ale tak słyszałem gdzieś na grupach.

    ewidecja działalności gospodarczej jest ogólnie dostępna i to chyba
    bez opłat...
    ale czy możesz dostać odpis wpisu to nie jestem pewien...

    hADeSik

    podstawy: http://www.zus.4un.pl | http://www.podatki.4un.pl
    http://www.forum.dlaciebie.net - tam często bywam...

  • 10. Data: 2004-03-14 20:58:30
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    W artykule <c32dq6$fkm$1@news.onet.pl> hADeSik napisa?(a):

    > ewidecja dzia?alno?ci gospodarczej jest ogólnie dost?pna i to chyba
    > bez op?at...

    Raczej s? op?aty.

    > ale czy mo?esz dostaae odpis wpisu to nie jestem pewien...

    Mo?esz.