  • 1. Data: 2003-07-15 09:11:58
    Temat: Czy opłaca sie samochod na firmę??
    Od: "Kris" <monsterg[nospam-to-usunac]@pertus.com.pl>

    Mam założoną działalność. Miesięcznie zarabiam w niej około 1000zł. Oprócz
    tego normalnie pracuje. Nie jestem vatotowcem, mam tylko usługi dla szkół
    wiec się nie opłacało. Chcę kupić samochód nowy na raty (mogę też za gotówkę
    ale chciałbym tak z 20tys na raty wziąć). Czy opłaca się go jakoś na firmę
    brać? W firmie jakoś sobie radzę z kosztami ale jakby można np. raty w
    koszty wrzucać to by było super. Może leasing ale czy to opłacalne w moim
    wypadku? Samochód będzie za około 50tys. zł.

  • 2. Data: 2003-07-15 15:27:42
    Temat: Re: Czy opłaca sie samochod na firmę??
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 15 Jul 2003, it was written:

    >+ Mam założoną działalność. [...]
    >+ Nie jestem vatotowcem, [...]
    >+ Chcę kupić samochód nowy na raty [...]
    >+ W firmie jakoś sobie radzę z kosztami ale jakby można np. raty
    >+ w koszty wrzucać to by było super.

    Mamy rozumieć, że roliczasz się kasowo (bo nie wspomniałeś
    ani słowem...) ? To pod kątem usiłowania dojścia co raty mają
    do tego :)

    >+ Może leasing
    [...zeznaję że nie mam pojęcia...]

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-07-15 16:07:26
    Od: "Kris" <monsterg[nospam-to-usunac]@pertus.com.pl>

    > Mamy rozumieć, że roliczasz się kasowo (bo nie wspomniałeś
    > ani słowem...) ? To pod kątem usiłowania dojścia co raty mają
    > do tego :)

    prowadzę KPiR

  • 4. Data: 2003-07-15 19:25:37
    Od: "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl>

    Użytkownik "Kris" <monsterg[nospam-to-usunac]@pertus.com.pl> napisał w
    wiadomości news:bf0gl3$o9a$1@absinth.dialog.net.pl...
> [...]
    > koszty wrzucać to by było super. Może leasing ale czy to opłacalne w moim
    > wypadku? Samochód będzie za około 50tys. zł.
    Jeśli weżmiesz samochód na firme to raty nie bedą kostem tylko odsteki od
    kredytu a amortyzacja miesięczna może być twoim kosztem.Jesli weżmiesz w
    leasing to owszem kosztem bedą raty ( operacyjny ) opłata wstępna bo zapewna
    taka bedzie .
    Pozdrawiam Wiola

  • 5. Data: 2003-07-15 21:54:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 15 Jul 2003, it was written:

    >+ > Mamy rozumieć, że roliczasz się kasowo [...]
    >+
    >+ prowadzę KPiR

    Abstrahując od tego że pożyczki nie są kosztem ani przychodem
    (w odróżnieniu od odsetek od nich !) to usiłując dojść o czym
    myślałeś pytałem czy rozliczasz się *kasowo* czy *memoriałowo*.
    To że KPiR uznałem za wysoce prawdopodobne (bo przy PK pewnie
    napisałbyś że "księgowa ci coś tam inaczej niż myślisz" ;)
    zaś przy ryczałtach nie ma kosztów !).
    Przyjmując że odpowiedź jest nieistotna a do meritum streszczenie
    ci zrobiła Wiola - to z ciekawości, księgujesz owo KPiR kasowo
    czy memoriałowo ? :)
    Jeśli nie jest jasne, to "jadąc" po cytacie z ustawy dyskusje
    leżą sobie np. tak:
    http://groups.google.com/groups?num=100&hl=pl&inlang
    =pl&lr=&ie=ISO-8859-2&scoring=r&as_drrb=b&q=roku+pod
    atkowym+poniesione+zastosowanie+r%F3wnie%BF+do+podat
    nik%F3w+group%3A*.prawo*&as_miny=2001&as_minm=5&as_m
    ind=12&as_maxy=2003&as_maxm=7&as_maxd=15

    A co do podatku... ano, policzysz sobie ratę amortyzacyjną, która
    do raty kredytu może mieć się nijak - ale "jakoś" w koszt powoli
    będzie ci samochód wliczała :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, oba memoriałowo)

  • 6. Data: 2003-07-22 09:48:51
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

> [...]
    > koszty wrzucać to by było super. Może leasing ale czy to opłacalne w moim
    > wypadku? Samochód będzie za około 50tys. zł.

    Z tego co piszesz mozna sie domyslac (co tomy wrozki jestesmy ?)
    ze asz KPiR-kasowo i podmiotowe zwolnienie z VAT.

    Jak juz pisala Viola jesli wezniesz "na firme", raty amortyzacji beda
    kosztem.

    Raty nie, a odsetki od nich tak.

    Po co to powtarzam ?

    Policz sobie czy warto placic raty leasingu by miec wieksze koszty...
    Pewnie beda wieksze...raty,

    Boguslaw