  • 1. Data: 2005-07-05 19:51:22
    Temat: Czy opłaty notarialne to KUP?
    Od: "yar65" <y...@o...pl>

    witam.
    rozpocząłem wynajmowanie nowego mieszkania przed zawarciem aktu notarialnego
    z developerem. rozliczam się na zasadach ogólnych.
    1.czy mogę opłaty notarialne wliczyć w KUP?
    2.czy koszt zakupu gruntu przynależnego do lokalu mieszkalnego wchodzi do
    wartości wynajmowanego mieszkania, od którego naliczana jest amortyzacja?

  • 2. Data: 2005-07-06 10:31:31
    Temat: Re: Czy opłaty notarialne to KUP?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 5 Jul 2005, yar65 wrote:

    >+ witam.
    >+ rozpocząłem wynajmowanie nowego mieszkania przed zawarciem aktu notarialnego
    >+ z developerem. rozliczam się na zasadach ogólnych.
    >+ 1.czy mogę opłaty notarialne wliczyć w KUP?

    IMHO fakt uprzedniego wynajmowania przedmiotu nabytego na ST nie
    ma nic do konieczności uwzględnienia "wszystkich wydatków"
    dotyczących nabycia ST w WP (a nie wprost w KUP).
    Ciekaw jestem opinii przeciwnych.

    >+ 2.czy koszt zakupu gruntu przynależnego do lokalu mieszkalnego wchodzi do
    >+ wartości wynajmowanego mieszkania, od którego naliczana jest amortyzacja?

    A skąd my mamy wiedzieć jaką amortyzację masz na myśli ?
    Podatkowo najwyraźniej nie - skoro wyraźnie ustawa stanowi że grunt
    amortyzacji podatkowej nie podlega (art. 22c.1).
    A jak księgowo to ja nie wiem - nie znam się na PK...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)