  • 1. Data: 2002-10-04 06:41:44
    Temat: Czy osoba fizyczna moze uzyskac zwrot podatku za zakupiony komputer?
    Od: "Tomasz Bogacz" <t...@k...chip.pl>

    Jak w temacie.

    --
    Tomasz Bogacz

  • 2. Data: 2002-10-04 10:07:20
    Od: s...@i...pl (Sebastian D-D)

    > Jak w temacie.

    A kogo masz na mysli piszac o osobie fizycznej ? Osobe fizyczna prowadzaca
    dzialalnosc gospodarcza, czy osobe dzialalnosci takiej nie prowadzaca ?

    Jak tylko zapragniesz... >>> http://link.interia.pl/f165c

  • 3. Data: 2002-10-04 10:18:58
    Od: "Tomasz Bogacz" <t...@k...chip.pl>

    Siebie, czyli pracujacego studenta studiow zaocznych bez wlasnej DG.

  • 4. Data: 2002-10-04 12:42:05
    Od: "Matovy" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Bogacz" <t...@k...chip.pl> napisał w wiadomości
    > Siebie, czyli pracujacego studenta studiow zaocznych bez wlasnej DG.

    Jeżeli kupisz go za granicą to tak - oddadzą ci VAT jeżeli zakupu dokonałeś
    w TAX Free

    AS

  • 5. Data: 2002-10-04 12:52:33
    Od: "Daria Smolińska" <d...@N...gazeta.pl>

    Tomasz Bogacz <t...@k...chip.pl> napisał(a):
    Sama w swoim czasie skorzystałam z tego odliczenia, ale dla US miałam
    zaświadczenie od pracodawcy, że jestem zatrudniona na stanowisku, kórego
    specyfika wymaga pracy przy komputerze i zakup komputera jest związany z
    pracą zawodową.
    Ela

  • 6. Data: 2002-10-04 13:26:30
    Od: s...@i...pl (Sebastian D-D)

    > Siebie, czyli pracujacego studenta studiow zaocznych bez wlasnej DG.
    No to jesli uwazasz, ze jestes w stanie wykazac, iz jest on tobie potrzebny
    w pracy (UWAGA: w PRACY - czyli w zwiazku z zatrudnieniem na umowe o PRACE
    /a nie zlecenia, dziela itp/ - WAZNE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)
    Jezeli zatem jestes zatrudniony na umowe o prace i w tejze pracy komputer
    jest Ci potrzebny, to smialo mozesz odliczyc od podatku 19 % ceny komputera,
    nie wiecej niz (bodajze) 433,20 zl, co odpowiada cenie komputera 2280 zl.

    Jak tylko zapragniesz... >>> http://link.interia.pl/f165c

  • 7. Data: 2002-10-07 07:05:19
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "Daria Smolińska
> [...]
    > zaświadczenie od pracodawcy, że jestem zatrudniona na stanowisku, kórego
    > specyfika wymaga pracy przy komputerze i zakup komputera jest związany z
    --------------------------------------
    Myśle że jeśli odpowiadasz Tomaszowi to chyba nie odliczyłaś Vat o który on
    pytał ale odliczyłaś zakup w ramach ulgi na zakup przyrządów i pomocy ( ulga
    w ramach podatku dochodowego a nie Vat).
    Odpowiadając na pytanie Tomasza
    Nie odliczać Vat możesz jednak odliczyć zakup w ramach ulgi podatkowej
    jeśli masz umowę o pracę a praca na kompterze jest potrzebna w
    pracy.Wysokość jest taka jak pisał poprzednik.
    Jolka

  • 8. Data: 2002-10-07 09:46:45
    Od: "Tomasz Bogacz" <t...@k...chip.pl>

> [...]
    > jeśli masz umowę o pracę a praca na kompterze jest potrzebna w
    > pracy.Wysokość jest taka jak pisał poprzednik.

    Niezupelnie. Chodzilo mi o to czy kupujac komputer (bo potrzebuje go i do
    pracy i do nauki - studiuje zaocznie) moge skorzystac z jakiegokolwiek
    zwrotu podatku. I jesli moge to jak to zalatwic, wypelniajac specjalnego
    PIT-a?

    Pozdrawiam.
    TB

  • 9. Data: 2002-10-07 12:14:25
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

> [...]
    > pracy i do nauki - studiuje zaocznie) moge skorzystac z jakiegokolwiek
    > zwrotu podatku. I jesli moge to jak to zalatwic, wypelniajac specjalnego

    ------------------------
    Sory ale nie przeczytałam dokładnie twego pytania tylko ktoś pisał o Vat i
    tym się sugerowałam.
    Wracając do odliczeń to możesz skorzystać z ulgi na zakup przyrządów i
    pomocy naukowych jeśli masz umowę o pracę i do jej wykonywania jest ci
    potrzebny komuter .Odliczenia dokonujesz w rozliczeniu roczym.
    Jolka

  • 10. Data: 2002-10-07 21:37:46
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 7 Oct 2002, Wiola Pikorska wrote:
> [...]
    >+ > zwrotu podatku. I jesli moge to jak to zalatwic, wypelniajac specjalnego
    [...]
    >+ Wracając do odliczeń to możesz skorzystać z ulgi na zakup przyrządów i
    >+ pomocy naukowych jeśli masz umowę o pracę i do jej wykonywania jest ci
    >+ potrzebny komuter .Odliczenia dokonujesz w rozliczeniu roczym.

    ...i wracając do bycia drobiazgowym nie wnikaj w to czy ci
    jest potrzebny do nauki. Wręcz IMHO ci jest (do nauki) mało
    potrzebny, tylko do pracy bardzo ;)
    Ale moge się mylić :)

    Pozdrowienia, Gotfryd