  • 1. Data: 2002-07-22 12:38:58
    Temat: Czy pracodawca ....
    Od: "Oliwia" <i...@p...onet.pl>

    Czy pracowadwa musi wiedziec ze mam dodatkowa DG oprocz stalej pracy
    etatowej ?

    Oliwia

  • 2. Data: 2002-07-22 12:46:53
    Temat: Re: Czy pracodawca ....
    Od: "Matovy" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Oliwia" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czy pracowadwa musi wiedziec ze mam dodatkowa DG oprocz stalej pracy
    > etatowej ?
    >

    > Oliwia

    teoretycznie nie, chyba, że chcesz w rozliczeniu pit5 za działalność
    uwzględnić kwotę wolną od podatku - wtedy zgłaszasz pracodawcy i on nie
    uwzględnia tej kwoty przy naliczaniu podatku od dochodów z tytułu umowy o
    pracę. Nie można przecież dopuścić, żebyś zawyżył kwotę wolną od podatku -
    BUDŻET JUŻ CZEKA NA TWOJE PIENIĄDZE - urzędnicy wydadzę je o wiele
    sensowniej od Ciebie ;-)));-)));-)))

    --
    A.S.

  • 3. Data: 2002-07-22 12:53:03
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Matovy" <a...@p...onet.pl> wrote in message

    > Użytkownik "Oliwia" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Skladajac Pit-2 deklaruje sie, ze sie nie ma.
    Nie trzeba informowac, ze sie ma, wystarczy zlozyc korekte,
    ze nie okresla sie platnika jako "wlasciwego do zmniejszenia zaliczki..".

    przeciez juz osaganie dochodu z dzierzawy kub najmu pozbawia pracownika
    prawa do zmniejszenia zalicki..

    Boguslaw

  • 4. Data: 2002-07-22 23:14:14
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Mon, 22 Jul 2002 14:38:58 +0200), "Oliwia"
    <i...@p...onet.pl> był(a) napisał(a):

    >Czy pracowadwa musi wiedziec ze mam dodatkowa DG oprocz stalej pracy
    >etatowej ?

    Nie musi, aczkolwiek jeśli zechcesz odliczać kwotę wolną od podatku w
    DG musisz go poprosić o nieodliczanie, a wtedy on spyta dlaczego...

    Rozwiązanie:
    a) Nie odlicza kwoty wolnej w DG
    b) nakłamać mu że np. masz zyski z czynszu...

    --
    Jego Szara Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 5. Data: 2002-07-23 07:04:59
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik Tristan Alder napisał:

    > Nie musi, aczkolwiek jeśli zechcesz odliczać kwotę wolną od podatku w
    > DG musisz go poprosić o nieodliczanie, a wtedy on spyta dlaczego...
    >
    > Rozwiązanie:
    > a) Nie odlicza kwoty wolnej w DG
    Co skutkuje wezwaniem do US po pierwszym złożeniu PIT-5 w celu jego
    korekty poniewaz podatek został naliczony niezgodnie z tabelą.
    Przerabialam pare razy - nie da się. Podatek na pit-5 bez odliczenia
    tych 516zł z groszami jest podatkiem naliczonym niezgodnie z
    przepisami, niezgodnie nawet z samą instrukcją na picie.
    Cały czas zapowiadali że to sie zmieni, ale jak na razie jest po
    staremu. Przynajmniej jeśli chodzi o system komputerowy w US - nie
    przyjmuje pitów 5 bez uwzględnienia "kwoty wolnej" (sprawdzone naocznie).

    > b) nakłamać mu że np. masz zyski z czynszu...
    I to jedyne rozsądne wyjście. Pracodawca i tak nie może tego w żaden
    sposób sprawdzić. A pracownik nie ma obowiązku sie tłumaczyć.
    Zreszta z reguły takie informacje nie wychodza poza kadrową.
    Mój szef tylko spytał kiedys czemu nagle zaczęłam dostawac wieksze
    przlewy wynagrodzenia. Trzeba było wyjaśnic, że to zaniechanie poboru
    zaliczki. Ale róznica była naprawdę widoczna (kilkaset zł), a nie
    jakies tam 45zł.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2002-07-23 07:25:34
    Od: "justyna" <s...@w...pl>

    powinien, bo nieważny staję się wtedy PIT 2
    i nie powinien Ci odliczać kwot wolnych

    justyna

  • 7. Data: 2002-07-23 10:03:49
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "justyna" <s...@w...pl> wrote in message news:ahj056$g91$1@news.tpi.pl...
    > powinien, bo nieważny staję się wtedy PIT 2
    > i nie powinien Ci odliczać kwot wolnych
    >
    > justyna

    No przeciez wczoraj pisalem.

    Trzeba "zaktualizowoac Pit-2".

    To znaczy zawiadomic pracodawce, zeNIE WSKAZUJE sie go jako
    tego, ktory potraca 1/12 .......

    Nie trzeba podawac przyczyny. poza ta:

    Nie spelniam warunkow uprawniajacych mnie do takiego odliczenia...

    Jesli sie uprze, by podac mozna mu powiedziec na odczepne:

    Nie slyszal Pan, ze odoba otrzymujaca dochod z wynajmu
    nie ma prawa do odliczenia ?

    Boguslaw

  • 8. Data: 2002-07-24 17:15:11
    Od: FHM <m...@w...pl.itdinvalid>

    Boguslaw Szostak napisał(a):

    > Skladajac Pit-2 deklaruje sie, ze sie nie ma.
    > Nie trzeba informowac, ze sie ma, wystarczy zlozyc korekte,
    > ze nie okresla sie platnika jako "wlasciwego do zmniejszenia
    > zaliczki..".

    Ok. A jak jest z ryczaltem ewidencjonowanym ? Tam przeciez nie ma
    zaliczek na podatek dochodowy.
    Czy w taki przypadku mozna wypelnic PIT 2 ???

    --
    Pawel