  • 1. Data: 2005-04-12 11:56:58
    Temat: Czy to cesja, czy nie cesja? A jak nie cesja to co?
    Od: remez <r...@N...wp.pl>

    Nie wiem, czy pytanie kieruję na właściwą grupę, jeśli nie to z góry
    przepraszam.
    A sprawy mają się tak: firma X otrzymuje od firmy Y co miesiąc
    wynagrodzenie z tytułu pewnej czynności, na którą ma podpisaną umowę na
    czas nieokreślony. Właściciel firmy X likwiduje swoją działalność,
    powstaje firma Z (właścicielem firmy Z jest już ktoś inny). Firma X chce
    przekazać firmie Z swoją wierzytelność (nie wiem, czy używam
    odpowiednich słów), z tytułu umowy z firmą Y. Czy firmy X i Z powinny
    sporządzić umowę cesji i czy w związku z tym mogą wystąpić jakieś
    kłopoty z płatnością ze strony firmy Y (chodzi mi tu o aspekt prawny).
    Nie wiem, czy to ma jakieś znaczenie, ale wolę od razu napisać, że firmy
    X i Z to jednoosobowe DG będące płatnikami VAT i prowadzące PKPiR na
    zasadach ogólnych. A ściślej rzecz biorąc to firma X już nie istnieje.
    Bardzo proszę o pomoc ewentualnych znawców tematu.

    Pozdrawiam,
    Remez