  • 1. Data: 2002-12-03 13:46:48
    Temat: Czy umowa handlowa może być aportem wniesionym do spółki z o.o.?
    Od: "Aga" <a...@i...pl>

    Bardzo proszę o wyjaśnienie-czy umowa handlowa może być aportem
    niepieniężnym wnoszonym przez jednego ze wspólników do powstającej spółki z
    o.o.
    Dziękuję za pomoc.
    Agnieszka

  • 2. Data: 2002-12-03 15:56:54
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Dec 2002, Aga wrote:

    >+ Bardzo proszę o wyjaśnienie-czy umowa handlowa może być aportem
    >+ niepieniężnym wnoszonym przez jednego ze wspólników do powstającej
    >+ spółki z o.o.

    Tak z ciekawości: co ma być wartością umowy, spodziewany
    przychód czy spodziewane straty[1] ;) ?
    Powiem że widzę problem :) (w wycenie) - co jeszcze nie znaczy
    że nie można (może ktoś wytłumaczy !).

    Pozdrowienia, Gotfryd
    [1] zawsze można powiedzieć że spodziewano się zysków... :)
    Ale zdaje się że chodzi o wartość w chwili zakładania spółki !

  • 3. Data: 2002-12-05 08:29:51
    Od: "miki69" <m...@p...com.pl>

    Użytkownik Aga <a...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:asicjl$8a6$...@n...tpi.pl...
    > Bardzo proszę o wyjaśnienie-czy umowa handlowa może być aportem
    > niepieniężnym wnoszonym przez jednego ze wspólników do powstającej spółki
> [...]

    oczywiscie ze mozna wniesc wierzytelnosc z tytulu umowy aportem do spolki z
    o.o., jest to prawo jak kazdew inne
    miki69

  • 4. Data: 2002-12-05 08:55:19
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 Dec 2002, miki69 wrote:

> [...]
    [...]
    >+ oczywiscie ze mozna wniesc wierzytelnosc z tytulu umowy aportem [...]

    Jeśli można... to dla mnie po polsku "umowa" a "wierzytelność
    z tytułu umowy" to dwie różne rzeczy - chyba z czasami[1] związane ;)
    ...ale może z moim polskim coś nie tak :)

    Pozdrowienia, Gotfryd
    [1]
    "umowa" - papier na podstawie którego może w przyszłości wystąpić
    dochód lub strata (w tym obejmująca kary umowne)
    "wierzytelność z umowy" - uzyskany w przeszłości tytuł prawny
    do żądania zapłaty

  • 5. Data: 2002-12-05 10:31:23
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 3 grudnia 2002 o godzinie (16:56:54) napisano:
    GSld> On Tue, 3 Dec 2002, Aga wrote:

> [...]

    IMHO nie sama umowa, tylko wierzytelnosc jaka z niej wynika, albo
    jakies inne zobowiazanie. Np. zobowiazanie do swiadczenia uslugi,
    zobowiazanie do zakupu towarow spolki.

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl