  • 1. Data: 2005-09-28 18:11:57
    Temat: Czy zapałacę jakiś dodatkowy podatek?
    Od: krzysiek <w...@g...pl>

    Witajcie,

    Mam nadzieję, że mi pomożecie, bo im więcej googluję, tym mniej wiem na
    interesujący mnie temat.

    Sytuacja jest taka: prowadzę salon sukien ślubnych, jestem jedynym
    właścicielem i osobą w nim pracującą (krawiec i sprzedawca w jednym).
    Rozliczam się z podatku za pomocą karty podatnika.

    Chciałem pozbyć się wiosennej kolekcji sukien ślubnych i wieczorowych
    (40 sukien powstałych ok. lutego/marca br.) i znalazłem kupca, który
    zgadza się na cenę 35 000 zł. Czy w związku ze sprzedażą tych sukien
    muszę płacić jakiś dodatkowy podatek poza podatkiem opłacanym z tytułu
    karty podatnika?

    Czy sytuacja się zmienia, gdybym chciał sprzedać tą kolekję za
    pośrednictwem internetu, np. poprzez aukcję prywatną na allegro?

    A propos: czy sprzedając suknię ślubną za ponad 1000 zł jestem
    zobowiązany opłacać podatek od czynności cywilnoprawnych?

    Z góry bardzo dziękuję za wszelką pomoc.
    Pozdrawiam.
    Krzysiek

  • 2. Data: 2005-09-28 21:32:26
    Temat: Re: Czy zapałacę jakiś dodatkowy podatek?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 28 Sep 2005, krzysiek wrote:

    > Mam nadzieję, że mi pomożecie, bo im więcej googluję, tym mniej wiem na
    > interesujący mnie temat.

    "normalne" :]

    > Sytuacja jest taka: prowadzę salon sukien ślubnych, jestem jedynym
    > właścicielem i osobą w nim pracującą (krawiec i sprzedawca w jednym).
    > Rozliczam się z podatku za pomocą karty podatnika.

    wKF: to się nazywa "karta podatkowa" :)

> [...]
    > na cenę 35 000 zł. Czy w związku ze sprzedażą tych sukien muszę płacić jakiś
    > dodatkowy podatek poza podatkiem opłacanym z tytułu karty podatnika?

    Moim zdaniem handel sukniami jest jednym z rodzajów działalności
    dopuszczalnej na karcie.
    Ale jest INNYM rodzajem DG niż wypożyczanie sukien.
    ZASTRZEŻENIE: nie jestem doradcą podatkowym ani nikim podobnym
    Nie prowadzę działalności opodatkowanej ryczałtem.
    Prezentuję własne zdanie wyłącznie w celu dyskusji :)

    Jedziemy:
    - decyzja US oparta (o wysokości podatku z karty) jest
    o rodzaj prowadzonej działalności.
    Czy w owej decyzji jest "handel używanymi sukniami" ?
    - ustawa zawiera zapis:"

    Art. 25. 1. Podatnicy prowadzący działalność, o której mowa
    w art. 23, podlegają opodatkowaniu w formie karty podatkowej,
    jeżeli:
    2) we wniosku, o którym mowa w pkt 1, zgłoszą prowadzenie
    działalności wymienionej w jednej z 12 części tabeli,
    ^^^^^^^^

    No i pytam czy rozliczać się na karcie można prowadząc KILKA
    rodzajów DG ?
    Ja się nie znam, pytam :) bo zajrzałem do ustawy :)

    > Czy sytuacja się zmienia, gdybym chciał sprzedać tą kolekję za pośrednictwem
    > internetu, np. poprzez aukcję prywatną na allegro?

    ...mam rozumieć że "aukcja prywatna" oznacza to co oznacza - czyli
    aukcję NIEPUBLICZNĄ ("tylko dla wybranych") ?

    > A propos: czy sprzedając suknię ślubną za ponad 1000 zł jestem zobowiązany
    > opłacać podatek od czynności cywilnoprawnych?

    Tu jest chyba najprościej :)
    Podlegasz pod VAT ? - podlegasz.
    No to PCC nie ma.

    Oczywiście wykluczam możliwość dywagacji o sprzedawaniu majątku
    DG jako sprzedaży "osobistej" (nie będącej częscią DG) bo o tym
    nie piszesz i IMHO tak nie można. Ale... mogę się mylić (w obu
    sprawach :))

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-09-29 04:03:45
    Od: krzysiek <w...@g...pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):
    > Moim zdaniem handel sukniami jest jednym z rodzajów działalności
    > dopuszczalnej na karcie.
    > Ale jest INNYM rodzajem DG niż wypożyczanie sukien.

    Tak, niech będzie, ale ja tych sukien nie wypożyczam. Po prostu
    przychodzi kobitka, szyję suknię na miarę i sprzedaję ją. Żadne
    wypożyczanie nie wchodzi w grę.
    Te suknie, których chcę się pozbyć to suknie uszyte na manekiny - do
    pokazania przykładowych modeli, lub przez babki, które odwołały ślub i
    nie odebrały wdzianek. Zależy mi, żeby sprzedać je nawet "po kosztach",
    bo nie ma sensu, żeby leżały w salonie.

    [ciach]
    > No i pytam czy rozliczać się na karcie można prowadząc KILKA
    > rodzajów DG ?
    > Ja się nie znam, pytam :) bo zajrzałem do ustawy :)

    Ja mam wpisane jako działalność usługi krawieckie - i to tylko ten
    _jeden_ rodzaj działalności.

    > ...mam rozumieć że "aukcja prywatna" oznacza to co oznacza - czyli
    > aukcję NIEPUBLICZNĄ ("tylko dla wybranych") ?

    Tak, dla tej jednej wybranej osoby, która chyba chce mi koniecznie życie
    uprzykrzyć ;-) Babka, która kupiłaby te suknie chce mieć jakąś
    "podkładkę", jako że nie mogę jej wystawić faktury. I dlatego uparła
    się, żeby sprawę załatwić przez Allegro. Mnie jest to obojętne, ale nie
    chcę zrobić czegoś nie tak, żeby US nie dobrał mi się do tyłka, więc
    pytam Was - czy poza potatkiem zryczałtowanym powinienem jeszcze coś
    zapłacić?

    Pozdrawiam.
    Krzysiek

  • 4. Data: 2005-09-29 08:04:04
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik krzysiek napisał:

> [...]
    > chcę zrobić czegoś nie tak, żeby US nie dobrał mi się do tyłka, więc
    > pytam Was - czy poza potatkiem zryczałtowanym powinienem jeszcze coś

    Ale przecież możesz jej wystawić rachunek, który dla celów dowodowych
    jest 100x lepszy niż wydruk aukcji z allegro. Nota bene jakbym wygrał na
    allegro aukcję za 35kPLN to też bym chciał rachunek, niezależnie od aukcji.
    Chyba, że Ty nie wiesz, że możesz jej wystawić rachunek?

    pzdr

    Tomek

    Jestem niesamowita... ;-) >>> http://link.interia.pl/f18b8

  • 5. Data: 2005-09-29 08:18:45
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Dnia 29-09-2005 06:03, Użytkownik krzysiek napisał:

> [...]

    nie mozna, chociaz karta to nie jest moj ulubiony konik

    > Ja mam wpisane jako działalność usługi krawieckie - i to tylko ten
    > _jeden_ rodzaj działalności.

    zmienia sie, poniewaz w sytuacji allegro wchodzi sprzedaz, ktora
    niewiele ma do czynienia z uslugami krawieckimi
    chyba ze wg PKWiU w uslugach krawieckich miesci sie rowniez handel
    wlasna produkcja

    ale poniewaz dzisiaj mam lenia, wiec nie siegne do PKWiU w dniu
    dzisiejszym, chociaz temat interesujacy

  • 6. Data: 2005-09-29 10:17:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 29 Sep 2005, krzysiek wrote:

    > Tak, niech będzie, ale ja tych sukien nie wypożyczam. Po prostu przychodzi
    > kobitka, szyję suknię na miarę i sprzedaję ją. Żadne wypożyczanie nie wchodzi
    > w grę.

    Acha.
    No to trzeba by sprawdzić czy w twoim zakresie wolno na karcie
    podatkowej sprzedawać innym przedsiębiorcom.
    Nie mam pojęcia, ale wiem że takie zapisy są - bo kiedyś znalazłem
    zapis zezwalający na robienie czegoś-tam na karcie *wyłącznie*
    "dla ludności" i przekonany że to jest zasada ogólna napisałem
    tak na grupę - za co oczywiście oberwałem; wyszlo na to że niektóre
    "kartowe" zajęcia można wykonywać tylko "dla ludzi" a niektóre
    dla wszystkich. Nie wiem czy twoją można wykonywać również
    "dla firm" :)
    Może przejrzyj ustawę ?
    http://podatki.pl/bap1.php/ra201198.htm

    > Te suknie, których chcę się pozbyć to suknie uszyte na manekiny

    ...ok, ok.

    > Tak, dla tej jednej wybranej osoby, która chyba chce mi koniecznie życie
    > uprzykrzyć ;-) Babka, która kupiłaby te suknie chce mieć jakąś "podkładkę",
    > jako że nie mogę jej wystawić faktury.

    No to wytłumacz dlaczego nie chcesz wystawić rachunku ??
    Przecież jeśli ktoś żąda to masz taki obowiązek.
    A jak nie jesteś VATowcem to od nieVATowca nie można żądać faktury.
    Zaś czy rachunek czy faktura to żadna różnica... !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2005-09-29 10:30:51
    Od: krzysiek <w...@g...pl>

    gonia napisał(a):
    > zmienia sie, poniewaz w sytuacji allegro wchodzi sprzedaz, ktora
    > niewiele ma do czynienia z uslugami krawieckimi
    > chyba ze wg PKWiU w uslugach krawieckich miesci sie rowniez handel
    > wlasna produkcja

    A jak w usługach krawieckich ma się nie mieścić ich sprzedaż? Mam szyć
    ciuszki i zostawiać je u siebie w zakładzie?

    Pytałem dziś w US i facet powiedział, że nic dodatkowego przy takiej
    sprzedaży nie będę płacił (jeśli chodzi o podatek) w przypadku jeśli
    normalnie wystawiam rachunek i sprzedaję. Ale czy to się zmieni jeśli
    będę sprzedawał przez internet? Bo ten gostek, którego pytałem
    stwierdził, że na aukcjach to on się nie zna...

    Pozdrawiam.
    Krzysiek

  • 8. Data: 2005-09-29 10:48:16
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Dnia 29-09-2005 12:30, Użytkownik krzysiek napisał:

> [...]
    > będę sprzedawał przez internet? Bo ten gostek, którego pytałem
    > stwierdził, że na aukcjach to on się nie zna...

    dla mnie uslugi krawieckie to swiadczy mi pan, do ktorego chodze kilka
    razy w roku: ja mu zostawiam szmate, z ktorej on ma mi uszyc cos, co w
    danej chwili wymysle - a ja mu place za to uszycie czy przerobienie
    to o czym Ty mowisz, to jest dla mnie produkcja - i byc moze to ona moze
    byc na karcie, chociaz.........
    jutro sprawdze

    sprzedaz na allegro nie rozni sie niczym od sprzedazy we wlasnym sklepie
    jest to dalej sprzedaz
    a przez internet to Tylko wystawiasz oferte, towar laduje u nabywcy;>

  • 9. Data: 2005-09-29 11:48:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 29 Sep 2005, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Acha.
    > No to trzeba by sprawdzić czy w twoim zakresie wolno na karcie
    > podatkowej sprzedawać innym przedsiębiorcom.

    ....zajrzawszy w polecane miejsce nie widzę tam zastrzeżenia
    "dla ludności". No to chyba przeciwwskazań nie ma :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 10. Data: 2005-09-29 11:58:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 29 Sep 2005, gonia wrote:

> [...]
    [...]
> [...]
    > wymysle - a ja mu place za to uszycie czy przerobienie
    > to o czym Ty mowisz, to jest dla mnie produkcja

    ...zajrzwszy do ustawy (po odesłaniu Krzyska sam zajrzałem :)) widzę
    że na karcie krawiectwo obejmuje dwie podpozycje:
    - szycie miarowe (to chyba to o czym piszesz)
    - wyrób, naprawa i renowacja odzieży.
    Niewątpliwie w "wyrobie" szycie nie na miarę się mieści.
    Czy dwie podrubryki ujęte w jednym numerze to "jeden rodzaj DG"
    albo już dwa - nie mam pojęcia :(

    > sprzedaz na allegro nie rozni sie niczym od sprzedazy we wlasnym sklepie
    > jest to dalej sprzedaz
    > a przez internet to Tylko wystawiasz oferte, towar laduje u nabywcy;>

    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)