  • 1. Data: 2003-10-23 14:22:12
    Temat: Czy zmiany wartości kredytu w walucie są kosztem w DG?
    Od: "Ben Mielczyński" <b...@g...wlocl.pl>

    Witam,
    mamy kredyt samochodowy w Euro, wartość złotowa pozostająca do spłaty
    zmienia się stosownie do zmiann kursu (ciągle rośnie). Samochochód jest na
    ewd. ST i amortyzowany od wart. zakupu. Czy jest jakiś sposób na
    wprowadzenie zwiększeń wart. kredytu w KUP, czy też muszę to płacić z
    dochodu - chyba jako karę że nie zaufałem w złotówkę i chciałem uniknąć
    wysokich odsetek od kredytów!
    Pozdrawiam,
    BM

  • 2. Data: 2003-10-24 06:16:13
    Od: "Renata M" <r...@a...com.pl>

    Użytkownik Ben Mielczyński <b...@g...wlocl.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bn8o93$l5u$...@n...news.tpi.pl...
> [...]
    > Pozdrawiam,
    > BM
    > od faktycznie spłacanych rat kredytu powstają różnice kursowe / róznica
    walut pomiędzy dniem uruchomienia kredytu, a spłata raty/ , w tym przypaku
    pewnie wystepują ujemne róznice kursowe , które stanowią KUP i księguje sie
    w KPiR w rubryce pozostałe koszty . W przypadku dodtanich różnice ksieguje
    się w pozostałych przychodach. Uwaga JEDYNIE RÓŻNICE OD FATYCZNIE
    ZAPŁACONYCH RAT KREYDTU STANOWIĄ KUP
    Pozdrawiam Renia

  • 3. Data: 2003-10-24 12:03:53
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Renata M napisał:
> [...]
    > w KPiR w rubryce pozostałe koszty . W przypadku dodtanich różnice ksieguje
    > się w pozostałych przychodach. Uwaga JEDYNIE RÓŻNICE OD FATYCZNIE

    Różnica pomiedzy otrzymaną a spłaconą wartościa kapitału kredytu
    wynikająca z wyceny kapitału w walutach obcych to nie sa róznice kursowe
    ani w świetle UoR aniw świetle podatku dochodowego.

    Z różnicami kursowymi mamy do czynienia wyłącznie gdy faktycznie
    obracamy waluta a nie gdy uzywamy jej jako przelicznika.

    Jeżeli kredyt został wypłacony w złotych i zwrócony w złotych to nie ma
    mowy o różnicach kursowych.

    Jakiś czas temu (pół roku) zadawałam na ten temat pytanie do US w
    Grudziądzu.
    Z odpowiedzi wychodziło że w/w róznica w kapitale jest owszem, kosztem
    kapitalu i jest KUP ale nie jest róznica kursową.

    Do odpowiedzi było sprostowanie Izby Skarbowej które odpowiedź tak
    zagmatwało że wiadro piwa tem kto stwierdzi co mieli na myśli.

    Jak znajde to podeślę.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk