  • 1. Data: 2007-05-20 21:23:20
    Temat: [DG] Amortyzacja samochodu za 3500PLN
    Od: "Hipcio" <@yahoo.com>

    Mam samochód stary, który jest wart rynkowo powiedzmy 3000-5000PLN. Nie
    zamierzam go długo eksploatować, więc pasuje mi opcja amortyzacji
    jednorazowej (okres eksploatacji <1rok). Samochód w połowie jest mój a w
    połowie rodziców. Sporządziłem umowę darowizny 50% udziałów od rodziców na
    kwotę 1750PLN.

    - czy mogę go przerejestrować a potem określić wartość całości jako 3500?
    Boje sie tego ze po przerejestrowaniu i ubezpieczeniu wartość auta wyniesie
    ponad 3500. Czy nie lepiej więc umowę darowizny sporządzić na jakąś
    bezpieczną sumę 1300?

    Jak w ogóle wciagnac do EŚT i czy w ogóle? Księgowość prowadzę samodzielnie.
    Zaraz po wrzuceniu auta na firmę chciałbym kupić opony i wykonać mały remont
    (ca. około 1000PLN). Właściwie to w którym momencie moge już robić zakupy?
    Chciałbym jak najszybciej kupic części, a przerejestrowanie wozu mi troche
    zajmie

    Będę wdzieczny za rady - jak to rozwiązać.
    pozdrawiam