  • 1. Data: 2011-01-27 20:11:06
    Temat: DG a regularne umowy o dzieło
    Od: "nintendo" <n...@...pl>

    Witam,
    prowadzę własną działalnośc gospodarczą (vat+kpir). Posiadam serwis
    internetowy na którym zarabiam pobierając płatności przez system dotpay.pl.
    W celu wypłaty generowane są umowy o dzieło do którego wystawić należy
    rachunek (bez VAT) - takie umowy generowane są co miesiąc, można generować
    je rzadziej. Generuje je na siebie - osobe fizyczną, bez informacji o DG,
    nie jest to umowa ze mną jako DG tylko po prostu z osobą fizyczną.

    I teraz moje pytanie brzmi:
    Czy mogę prowadzić DG (przyp. vatowiec) i regularnie wystawiać umowy o
    dzieło + wystawiać rachunki, nie wciągając tego w żaden sposób pod DG? Firma
    dotpay.pl z tytułu umowy o dzieło odprowadza za mnie należny podatek od
    umowy o dzieło.

  • 2. Data: 2011-01-27 20:16:19
    Temat: Re: DG a regularne umowy o dzieło
    Od: "nintendo" <n...@...pl>

    Zapomniałbym ;) moja działalność to głównie tworzenie stron internetowych i
    sprzedaż oprogramowania. W umowie o dzieło jest zawarte:

    "Zamawiający zamawia, a Wykonawca przyjmuje zamówienie wykonania raportu z
    obsługi usług Dotpay SMS/MMS/Doładowanie na podstawie dostarczonych danych
    do niego Zamawiającemu."