  • 1. Data: 2011-01-27 16:18:01
    Temat: Spolka jawna czy ZOO? (dzialalnosc developerska)
    Od: Przemek <p...@g...com>

    Witam,
    2 osoby chca zarobkowo budowac domy (jako dodatkowe zajecie dla obu
    stron, ktore maja "niebudowlane" 1os dzialalnosci gospodarcze)
    Co jest lepsze
    - zoo kupuje grunt a 1os DG budują dla niej budynek (nietanio wiec zoo
    nie zarabia a wiec padatek placa 1os DG jako przychod z wybudowania)
    - sp jawna
    - inna forma?

    Wazne to zabezpieczenie interesu 1nego wspolnika w przypadku np
    smierci drugiego (spolka cywilna czy na 2x1osDG/ciagniecie tego "po
    polowie"/ to w razie smierci blokada mozliwosci sprzedazy domu -
    postepowanie spadkowe etc.)
    Czy z punktu widzenia Kowalskiego co kupuje dom i chce kredytu w banku
    ma to jakiekolwiek znaczenie jaka forme na sprzedawca?
    Czy z punktu widzenia mozliwosci otrzymania kredytu (np by wybudowac
    dom na gruncie kupionym juz za zaskorniaki) forma ma tu znaczenie (w
    stylu "mlodym zoo nie dajemy")?
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 2. Data: 2011-01-27 17:54:55
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-01-27 17:18, Przemek wrote:
> [...]
    > - zoo kupuje grunt a 1os DG budują dla niej budynek (nietanio wiec zoo
    > nie zarabia a wiec padatek placa 1os DG jako przychod z wybudowania)

    Poczytaj sobie na temat podmiotów powiązanych.

    Podczas kontroli może się okazać, że przeszacują Wam koszty w sp. z o.o.
    ale za to zostawią bez zmian dochody w DG.

    W konsekwencji od części dochodu zapłacisz jakby podwójny podatek.

    > - sp jawna
    > - inna forma?
    >
    > Wazne to [...]

    Parę złotych planujecie włożyć w ten biznes. To może warto odżałować
    jeszcze parę stówek na prawnika/doradcę. A nie bazować na rozmaitych
    fantasmagoriach opowiadanych na pspp (z całym szacunkiem dla
    publikujących tu koleżanek i kolegów) ;-)
    Zwłaszcza, że do tematu podchodziłeś już chyba ze trzy razy o ile mnie
    pamięć nie myli.

    Piotrek

  • 3. Data: 2011-01-28 09:02:08
    Od: Przemek <p...@g...com>

    > Parę złotych planujecie włożyć w ten biznes. To może warto odżałować
    > jeszcze parę stówek na prawnika/doradcę. A nie bazować na rozmaitych
    a pewny jestes, ze nie weryfikuje informacji uzyskanych od anonimowych
    osob "za darmoche" u kogos z imienia i nazwiska "za kase"? (i
    odwrotnie).... ha, o tym nie pomyslales?:)

  • 4. Data: 2011-01-28 19:43:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Jan 2011, Przemek wrote:

> [...]
    > smierci drugiego (spolka cywilna czy na 2x1osDG/ciagniecie tego "po
    > polowie"/ to w razie smierci blokada mozliwosci sprzedazy domu -

    Sprawdź, czy w takim przypadku, ze względu na "istotną wartość
    majątku", nie będzie podobnie w przypadku spzoo.
    Wspólnicy nie będą w stanie *większościowo* przegłosować żadnej
    uchwały, jeśli zakres uprawnień zarządu (ograniczony czy to
    ustawowo czy umownie) zostanie przekroczony.

    pzdr, Gotfryd