  • 1. Data: 2007-03-16 09:26:02
    Temat: DG i dojazd do pracy - koszt?
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Witam,

    Rozliczam koszty użytkowania swojego auta w DG kilometrówką. Czy przebieg
    typu "Dom-Praca-Dom" może być uznany za koszt, czy też nie mam prawa go tam
    wrzucać?

    Z jednej strony widzę że tak:

    http://www.twoja-firma.pl/wiadomosc/2886,czy-wydatki
    -na-dojazd-do-pracy-sa-kosztem.html

    ... a z drugiej strony księgowy mówi że nie, i że przy kontroli podatku
    dochodowego od razu wyrzucają to z kosztów...

    Jak w końcu jest? Googlałem za jakimś jednoznacznym i wiarygodnym linkiem
    omawiającym ten temat, ale bez skutku... :(

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 2. Data: 2007-03-16 09:43:58
    Temat: Re: DG i dojazd do pracy - koszt?
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Jacek Osiecki napisał(a):
    > Rozliczam koszty użytkowania swojego auta w DG kilometrówką. Czy przebieg
    > typu "Dom-Praca-Dom" może być uznany za koszt, czy też nie mam prawa go tam
    > wrzucać?
    Zapewne wszystko zależy od uzasadnienia. Jeśli dojeżdżasz z domu do
    swojego biura i nie widać specjalnego powiązania między Twoimi
    przychodami, a tym dojazdem, no może poza tym, że szybciej jesteś w
    biurze, niż gdybyś jechał komunikacją miejską, to być może ktoś się
    przyczepi. Jeśli jednak z tego biura jeździsz np. do klientów, to chyba
    nie ma możliwości wyrzucenia tego z kosztów. A dodatkowych argumentów
    może być wiele: pod domem masz bezpieczny parking, pod biurem nie,
    wozisz ze sobą cenny sprzęt firmowy (np. laptopa), w drodze z/do biura
    załatwiasz sprawy z niektórymi klientami itp itd. Pewnie warto też
    odpowiednio opisywać taki przejazd i nie stosować w opisach określeń
    typu: dojazd do pracy, powrót do domu ;-)

    Maciek

  • 3. Data: 2007-03-17 18:48:20
    Od: "Andrzej R." <a...@n...pl>

    Poproś Twojego "księgowego", aby wytłumaczył Ci, co Minister Finansów
    napisał w dwóch pismach o sygnaturach :
    1) PO 2/10/8010/0665/92 z dnia 7 lipca 1992 r
    2) PO 2/JML/8010/0707/97 z dnia 7 listopada 1997 r