  • 1. Data: 2006-01-13 18:18:08
    Temat: DG i przekazanie sprzętu
    Od: "klaudia4567" <k...@o...pl>

    Witam

    Chciałabym przekazać mężowi używany komputer, mam fakturę (wystawioną na
    siebie) na obudowe, płytę, pamięć, procesor i kartę grafiki, nie mam faktury
    na dysk i monitor LCD.

    W jaki sposób wykonać takie przekazanie, żeby było prawnie ok?? Mąż zaczyna
    DG, jak ma to wprowadzić??? Może nie da rady?

    Czytałam że wszystko trzeba wprowadzić wg fakur zakupu albo po cenach
    rynkowych, ale tu jest sprzęt używany.

    Naprawdę szukałam na grupie i w googlach, ale nic nie znalazłam.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 2. Data: 2006-01-16 09:47:31
    Temat: Re: DG i przekazanie sprzętu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 13 Jan 2006, klaudia4567 wrote:

> [...]
    >
    > W jaki sposób wykonać takie przekazanie, żeby było prawnie ok?? Mąż zaczyna
    > DG, jak ma to wprowadzić??? Może nie da rady?

    Po polsku: "mało danych". Stanowczo.

    Po pierwsze: skąd pewność i jakie są dowody że to jest TWÓJ komputer?
    Macie intercyzę? Dostałaś go w darowiźnie (umowa jest) ?

    Po drugie: czy ten komputer był u ciebie w DG czy to jest osobisty
    sprzęt nie ujęty w ewidencji?

    > Czytałam że wszystko trzeba wprowadzić wg fakur zakupu albo po cenach
    > rynkowych, ale tu jest sprzęt używany.

    Spotyka się opinie odrębne, ale ja proponuję wyczytać z ustawy
    jakie są zasady przyjmowania wartości początkowej :)
    *Zajrzyj do ustawy* ! - zaglądałaś ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2006-01-16 20:41:06
    Od: "klaudia456" <a...@o...pl>

> [...]
    >
    > Spotyka się opinie odrębne, ale ja proponuję wyczytać z ustawy
    > jakie są zasady przyjmowania wartości początkowej :)

    Witam

    Komputer kupiłam 2 lata temu "partiami". Był to mój sprzęt prywatny,
    zakupiony przed ślubem. Teraz chciałabym pomóc mężowi w rozpoczęciu DG i nie
    chciałabym żeby kupował nowy sprzęt jak ten spokojnie starczy. Z całego
    zestawu tylko monitor LCD i dysk były kupione na giełdzie komputerowej, bez
    faktury (było taniej), reszta była kupiona prywatnie na moje nazwisko. Może
    nie wprowadzać tego komputera na stan środków trwałych nowej DG, tylko go
    sobie używać jako sprzęt prywatny w firmie męża (acha, DG prowadzona w
    lokalu mieszkalnym), wtedy nikt się nie przyczepi ? Nie chiałabyśmy kłopotów
    na początek działalności:) Oczywiście ne ma inercyzy.
    Przyznaje się bez bicia :), tylko zaglądałam.

    Ma ktoś może przykładową KPIR z kilkoma standardowymi pozycjami, może jakiś
    linki.

    Z góry dziękuję i pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-01-16 21:22:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 16 Jan 2006, klaudia456 wrote:

    > Komputer kupiłam 2 lata temu "partiami". Był to mój sprzęt prywatny,
    > zakupiony przed ślubem. Teraz chciałabym pomóc mężowi w rozpoczęciu DG i nie
    > chciałabym żeby kupował nowy sprzęt jak ten spokojnie starczy.

    Acha :)

> [...]
    > lokalu mieszkalnym), wtedy nikt się nie przyczepi ?
    > Nie chiałabyśmy kłopotów na początek działalności:)

    Chyba każdy przechodzi przez ten etap - "czy mogę betoniarki nie
    wprowadzonej do EST używać w DG" :)
    Nikt niegdy nie podał żadnego nadal obowiązującego przeciwwskazania
    (ze 4 lata temu było jedno).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)