  • 1. Data: 2002-02-16 22:00:33
    Temat: DG i umowa o dzielo
    Od: k...@i...gov.pl

    Temat byl juz walkowany na liście, ale chcialbym prosic o konkretne
    wyjasnienie (wiem, ze wiele osob ma podobna sytuację).

    Osoba fizyczna prowadzi jednoosobową DG i odprowadza VAT.
    Czy może podpisywać umowy o dzieło?

    Zgodnie z art. 13.8) czytamy:
    "przychody z tytułu osobistego wykonywania usług na podstawie umowy
    zlecenia lub umowy o dzieło (...) jeżeli podatnik wykonuje te usługi
    wyłącznie dla potrzeb tych podmiotów i tego samego rodzaju usług nie
    wykonuje dla ludności"

    Jak rozumieć zwrot "nie wykonuje dla ludności"? Jeżeli wykonuję usługi
    tylko dla podmiotów gospodarczych i rozliczam się fakturami, to czy
    wykonuje je "dla ludności"?

    W ostateczności interesowałaby mnie nawet taka sytuacja, że podpisuję
    formalnie umowę o dzieło a potem sam odprowadzam VAT. Czy to jest
    możliwe? Jak to wtedy wpisać do ewidencji: wystawić sobie dowód
    wewnętrzny? I jak to zrobić, aby kontrahent nie potrącił zaliczki na
    podatek dochodowy?

    Z góry dziękuję za wszelkie informacje,
    Karol

  • 2. Data: 2002-02-17 01:00:41
    Temat: Re: DG i umowa o dzielo
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 16 Feb 2002 k...@i...gov.pl wrote:

> [...]
    >+
    >+ Osoba fizyczna prowadzi jednoosobową DG i odprowadza VAT.

    *z tytułu prowadzonej DG* czy *poza DG* ?
    I ty chcesz wykonać - czy kogoś ("nie DG") chcesz zatrudnić ?
    Bo nie jest jasne o co pytasz ! Może to robi późna pora, ale
    nie umiem rozkodować pytania :)
    [...]
    >+ Z góry dziękuję za wszelkie informacje,
    >+ Karol

    Pozdrowienia -:) Gotfryd

  • 3. Data: 2002-02-17 21:40:29
    Od: k...@i...gov.pl

    On Sun, 17 Feb 2002, Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne wrote:

    > *z tytułu prowadzonej DG* czy *poza DG* ?

    Niestety, z prowadzonej DG.

    > I ty chcesz wykonać - czy kogoś ("nie DG") chcesz zatrudnić ?

    Ja chce wykonać umowe o dzieło. Oczywiście chcę to wykonać samodzielnie
    (tak jak jest to wymagane w art.13 PDOFizU). Zresztą w DG nikogo nie
    zatrudniam.

    Właściwie to problem leży chyba w terminie: "tego samego rodzaju usług nie
    wykonuje na rzecz ludności".
    Co oznacza tu "ludność"? Czy ludność to osoby nie prowadzące DG?
    Czy jeżeli dotychczas wykonywałem usługi tylko dla firm (faktury), to
    znaczy że ich nie wykonuję dla "ludności"?

    Pozdrawiam,
    Karol