  • 1. Data: 2002-10-06 20:40:41
    Temat: DG i zakup auta (czy leasing?) a VAT i kratka
    Od: "Maras" <M...@w...pl>

    Cześć,
    prowadzę DG i jestem VATowcem, mam książkę przychodów i rozchadów i
    rozliczam się na zasadach ogólnych. Chciałbym zakupić auto na firmę
    (odliczyć sobie VAT itp.). Jeśli kupię ciężarówkę z kratką, to spokojnie
    mogę to zrobić, ale mam auto ciężarowe z kratką. Nie wiem czy to prawda, ale
    słyszałem, że w leasing można wziąć zwykłe auto osobowe i odliczyć też VAT.
    Myślę o krótkim (ok. roku) kredycie na połowę wartości auta. Słyszałem też o
    zapędach do zakazania rejestrowania aut hatchback jako ciężarowe... co
    powinno nakazywać mi pośpiech w podjęciu decyzji.

    Czy możecie powiedzieć jak postąpić najlepiej ? Kupić ciężarówkę (tylko po
    to by odliczyć VAT), czy leasing, czy wziąć kredyt na firmę, czy prywatnie
    ??? To wszystko mnie przerasta....

    --
    Pozdrowienia,
    Marek

  • 2. Data: 2002-10-07 07:34:02
    Temat: Odp: DG i zakup auta (czy leasing?) a VAT i kratka
    Od: "Krys" <g...@p...onnet.pl>

    Osobiscie polecam zakup auta ciezarowego na kredyt. Vat od calej wartosci
    rozliczysz natychmiast a zwrot nadwyzki dostaniesz najdalej za 60 dni. Jesli
    wybierzesz leasing zaplacisz drozej o kilka-kilkanascie procent. Jesli
    zarabiasz w zlotych a leasing lub kredyt wybierzesz w innej walucie to
    ryzykujesz ze wzgledu na mozliwosc zmiany kursu tej waluty.
    Jesli kupisz lub wezmiesz w leasing samochod osobowy to stracisz mozliwosc
    rozliczania VAT naliczonego nie tylko z faktury/faktur leasingowych ale
    rowniez od paliwa.
    Co wiecej w przypadku kradzieży samochodu w leasingu finansujacy jako
    walasciciej pojazdu dostanie odszkodowanie i obciazy cie jesli kwota
    odszkodowania bedzie nizsza niz jego wartosc ksiegowa ....... a ty
    zostajesz bez samochodu i nikomu nie zycze przypadku jaki sppotkal mojego
    kuzyna, ktoremu skardziono samochod w czasie kiedu mial juz splacone ponad
    70 % rat.

    krys

  • 3. Data: 2002-10-08 20:14:54
    Temat: Re: DG i zakup auta (czy leasing?) a VAT i kratka
    Od: "j709" <j...@w...pl>

    Do Krysa...
    Użytkownik "Krys" <g...@p...onnet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kuzyna, ktoremu skardziono samochod w czasie kiedu mial juz splacone ponad

    Czy twój kuzyn nie interesował się, co napisano w umowie na wypadek utraty
    samochodu ? Widziały gały...A jak się interesował, to co ? Nie rozumiał ?
    Czemu nie obejrzał warunków umowy w innej firmie. Dzięki takim gapom, jak
    twój kuzyn, mogą funckjonować różne pseudo firmy, żerujące na naiwnych.
    Istnieje wszak granica naiwności, której przedsiębiorcy (???) przekraczać
    się nie godzi. A naiwny kuzyn niech się nie bierze do interesów, bo rodzina
    się nie wypłaci. Niech spróbuje w procesie sądowym dochodzić zwotu części
    odszkodowania, powołując się na wprowadzenie go w błąd czy coś podobnego. Oj
    ludzie... ludzie....
    Były naiwny

  • 4. Data: 2002-10-08 20:20:35
    Od: w...@w...pl (Wielki Magik)

    leasing samochodów nie jest taki drogi jak kiedyś, koszt leasingu przy
    wpłacie 20 % na 3 lata w CHF ok 15 %, w PLN ok 25 %.
    Aktualnie nowa ustawa o leasingu broni klientów przed zakusami firm
    leasingowych na zabranie całego odszkodowania dla siebie. vJeżeli chcesz
    więcej informacji pisz: t...@o...pl

    Pozdrawiam

    Wm

  • 5. Data: 2002-10-09 05:50:00
    Od: "Krys" <g...@p...onnet.pl>

    Jeski chodzi o kuzyna to robi 3 mln obrotu miesiecznie przy
    kilkudziesiecioprocentowej marzy i zakup samochodu jest dla niego tym czym
    dla mnie zakup gazety. W kazdym razie po tym wypadku przez podpisaniem
    zawsze daje mi umowy do przeczytania.

    A jesli Wielki Magik uwaza, ze 25% nie jest "tak drogo" to chetnie mu
    pozycze.

    krys

  • 6. Data: 2002-10-09 07:31:29
    Od: "Piotr Wypych" <c...@c...atomnet.pl>

    > rozliczam się na zasadach ogólnych. Chciałbym zakupić auto na firmę
    > (odliczyć sobie VAT itp.). Jeśli kupię ciężarówkę z kratką, to spokojnie
    > mogę to zrobić, ale mam auto ciężarowe z kratką. Nie

    Tak, kratka ma swoje wady - ograniczenie ilości pasażerów, korzystanie tylko
    z wybranych przejść granicznych, wyższe opłaty.

    >wiem czy to prawda, ale
    > słyszałem, że w leasing można wziąć zwykłe auto osobowe i odliczyć też
    VAT.

    Nie, nieprawda. VAT może sobie odliczyć leasingodawca, ale nam nic z tego.

    > Myślę o krótkim (ok. roku) kredycie na połowę wartości auta.

    Kredyt OK, ale leasing musi byc min. 2 letni.

    > Słyszałem też o
    > zapędach do zakazania rejestrowania aut hatchback jako ciężarowe... co
    > powinno nakazywać mi pośpiech w podjęciu decyzji.

    Tak ma być.

    > Czy możecie powiedzieć jak postąpić najlepiej ? Kupić ciężarówkę (tylko po
    > to by odliczyć VAT), czy leasing, czy wziąć kredyt na firmę, czy prywatnie

    Jak chcesz odliczyć VAT - tylko ciężarówka. Jeżeli chcesz odliczać VAT od
    paliwa to dodatkowo jescze musi być diesel.
    Jeżeli wady kratki Cię przarażą, kupuj osobowy i możesz wliczyć w koszty do
    20 tys euro.
    Co do finansowania: zaletą leasingu jest to, że w przeciągu 2 lat masz
    odliczone całe koszty zakupu. Bez leasingu będzie to 5 lat. Ale leasing jest
    bardziej kosztowny niż kredyt i ma różne wady prawne. Osobiście radzę zakup
    na zaprzyjaźnioną firmę, i odkupienie autka po paru miesiącach (min 6,
    praktycznie lepiej poczekać z rok) jako używany. Używane można dwa razy
    szybciej zamortyzować.

    Pozdrawiam i zapraszam na pl.misc.samochody . W archiwum grupy znajdziesz
    mnóstwo informacji na ten temat.

    P.

  • 7. Data: 2002-10-09 08:04:20
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik Piotr Wypych napisał:

    > Jak chcesz odliczyć VAT - tylko ciężarówka. Jeżeli chcesz odliczać VAT od
    > paliwa to dodatkowo jescze musi być diesel.
    ???????? Tyle trąbienia o tym na grupie, a ty jeszcze pleciesz.
    VAT odlicza sie od *każdego* paliwa do sam. cięzarowego o ładowności
    powyżej 500kg.
    Czytaj teksty źródłowe, a nie powtarzaj co ci znajomy co ma ciocie
    księgową powiedział przy piwie.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 8. Data: 2002-10-09 09:26:09
    Od: "Maras" <M...@w...pl>

    Dziękuję za rady.

    Postanowiłem kupić osobowo-ciężarówkę disel. Być może wezmę opcję z
    zapłaceniem 50% teraz a 50% za dwa lata (9% odestek od kredytu + 3%
    prowizji). Jak mi powiedziano w salonie to przez dwa lata będę płacił tylko
    odsetki, które mogę wliczyć w koszta DG. VAT zamierzam sobie odliczać co
    miesiąc aby nie drażnić US.

    Pozdrawiam,
    Marek

  • 9. Data: 2002-10-09 10:23:38
    Od: "Piotr Wypych" <c...@c...atomnet.pl>

    > VAT odlicza sie od *każdego* paliwa do sam.
    > Czytaj teksty źródłowe, a nie powtarzaj co ci znajomy > co ma ciocie
    księgową powiedział przy piwie.

    Szanowna Pani Magdaleno,
    Zapewne faktycznie miałem przestarzałe dane odnośnie paliwa, ale można by to
    np. sformułować tak:

    "Obawiam się, że się pomyliłeś, wg. moich danych VAT można odliczać od
    każdego paliwa"

    Propagowanie chamstwa przez Internet jest kusząco łatwe jednak skutki tego
    są analogiczne jak w świecie realnym.

    z poważaniem

    Piotr Wypych

  • 10. Data: 2002-10-09 12:13:56
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik Piotr Wypych napisał:
    > Szanowna Pani Magdaleno,
    > Zapewne faktycznie miałem przestarzałe dane odnośnie paliwa, ale można by to
    Odliczanie VAT od paliwa do sam. cięzarowych nigdy nie było
    ograniczone do ropy. NIGDY.
    Nie ma mowy o nieaktualnych informacjach. Jest mowa o bzdurach.

    > Propagowanie chamstwa przez Internet jest kusząco łatwe jednak skutki tego
    > są analogiczne jak w świecie realnym.

    Panie Piotrze ( a panujmy sobie, a co...)
    Może lepiej nie pisać bzdur?
    Nie będzie sprawy.
    Na tej liście jest wystarczająco dużo osób ktore znaja sie na rzeczy.
    Może lepiej poczekac az wypowie sie któs mądrzejszy a nie samemu pchac
    w siec swoje niesprawdzone informacje. Niektórzy naprawde szukają tu
    fachowej porady.

    Przepraszam iz posądziłam pana o posiadanie znajomych, którzy na
    dodatek pijają z panem piwo. I tych znajomych o posiadanie ciotek -
    księgowych.
    Straszne chamstwo z mojej strony. Ide sie ubiczować.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl