  • 1. Data: 2004-08-24 17:07:18
    Temat: DG i zdrowotne
    Od: "anja" <a...@p...pl>

    Prowadze jednoosobowa DG (zasady ogolne KPiR) i pracowalam dotad na etacie
    (od DG placilam ubezpieczenie zdrowotne tylko) obecnie chce pracowac w
    minimalnym wymiarze, tak, zeby pracodawca placil za mnie wszystkie ZUS-y, a
    ja tylko zdrowotne...jaka czesc etatu do tego wystarcza? jakie musze miec
    przy tym zarobki wynikajace z umowy o prace?

    pozdrawiam,

    a.k.

  • 2. Data: 2004-08-24 17:55:32
    Temat: Re: DG i zdrowotne
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    Użytkownik "anja" <a...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ja tylko zdrowotne...jaka czesc etatu do tego wystarcza? jakie musze miec
    > przy tym zarobki wynikajace z umowy o prace?

    musi być pełny etat i płaca minimum 824 zł brutto
    to daje Ci, jesli bedziesz pracodawcy zwracał pełne koszty zatrudnienia (ZUS
    i podatek)
    jakieś 150-160 zł miesięcznie do przodu.

    Monika
    gg 5452359

  • 3. Data: 2004-08-24 18:23:07
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Kalina" <d...@s...pl .invalid> napisał w wiadomości

> [...]
    (ZUS
    > i podatek)
    > jakieś 150-160 zł miesięcznie do przodu.

    Moze byc dowolna czesc etatu, byle tylko placa byla co najmniej 824 brutto.
    Sugerowalbym jakas znikoma czesc etatu ( na przyklad 1/16) jesli to tylko
    takie wirtualne zatrudnienie, aby zwiekszyc stopien bezpieczenstwa
    pracodawcy.

    marekz

  • 4. Data: 2004-08-24 18:27:03
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

> [...]

    (ZUS
    > i podatek)
    > jakieś 150-160 zł miesięcznie do przodu.

    Moze byc dowolna czesc etatu, byle tylko placa byla rowna co najmniej placy
    minimalnej za pelen etat. Sugerowalbym jakas znikoma czesc etatu ( na

  • 5. Data: 2004-08-25 07:59:15
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

> [...]
    > minimalnej za pelen etat. Sugerowalbym jakas znikoma czesc etatu ( na
    > przyklad 1/16) jesli to tylko takie wirtualne zatrudnienie, aby zwiekszyc

    niestety nie moge sie zgodzic, spójrz w linku w odpowiedziach na przykładowe
    pytania

    Monika
    gg 5452359

  • 6. Data: 2004-08-25 08:00:19
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    > niestety nie moge sie zgodzic, spójrz w linku w odpowiedziach na
    przykładowe
    > pytania

    http://www.zus.pl/ref_99/porad4/default.asp?rozdz=ro
    zdz4

    wybacz, ale zapomniałam wczesniej o linku :)

    Monika
    gg 5452359

  • 7. Data: 2004-08-25 08:26:59
    Od: "Przemo" <p...@k...pl>

> [...]
    >
    > http://www.zus.pl/ref_99/porad4/default.asp?rozdz=ro
    zdz4

    > wybacz, ale zapomniałam wczesniej o linku :)

    a dlaczego nie zgadzasz się z Markiem Z ?

  • 8. Data: 2004-08-25 08:46:18
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    > a dlaczego nie zgadzasz się z Markiem Z ?

    Jego zdaniem, jesli pracodawca opłaca ub. społeczne od kwoty mniejszej niż
    wynika z pełnego etatu, czyli 824 zł (on sugeruje, że może być to np 1/16
    etatu, a więc kwota 51,5 podstawy. No chyba, że chodzi mu o to, że można być
    zatrudnionym na 1/16 etatu u 16 pracodawców, co w sumie da 824 zł, to się
    zgodzę....

    Monika
    gg 5452359

  • 9. Data: 2004-08-25 08:58:30
    Od: "Przemo" <p...@k...pl>

> [...]
    być
    > zatrudnionym na 1/16 etatu u 16 pracodawców, co w sumie da 824 zł, to się

    wydaje mi się, że chodziło mu o to, że będąc zatrudnionym na 1/16 etatu
    ma na umowie o pracę min. 824 zł i od tego opłaca składki
    to w takim przypadku może od załozonej działalnośći opłacac tylko zdrowotne

    Przemo

  • 10. Data: 2004-08-25 10:23:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Aug 2004, Kalina wrote:

    >+ > a dlaczego nie zgadzasz się z Markiem Z ?
    >+
    >+ Jego zdaniem, jesli pracodawca opłaca ub. społeczne od kwoty mniejszej niż
    >+ wynika z pełnego etatu, czyli 824 zł

    Moment.
    Jak na mój gust mylisz "minimalne wynagrodzenie" z "pełnym etatem".

    >+ (on sugeruje, że może być to np 1/16 etatu,

    ...wartego 15000 zł pensji "za cały etat" :)

    >+ a więc kwota 51,5 podstawy.

    ..a nie nie !
    IMHO Marek pisał o "bezpieczeństwie pracodawcy" (zauważ !): jak
    pracownik ma 824 zł pensji i kontrola PIP/US/ZUS go nie zastanie
    w pracy to są powody do pytań "a gdzie on jest" :>
    Jak kontrola nie zastanie pracownika zatrudnionego na 1/16 etatu
    to odpowiedź jest oczywista... "dziś ma wolne wynikające z rozkładu
    pracy, przychodzi przecież dwa razy w miesiącu" !

    >+ No chyba, że chodzi mu o to, że można być
    >+ zatrudnionym na 1/16 etatu u 16 pracodawców, co w sumie da 824 zł, to się
    >+ zgodzę....

    IMHO chodzi mu o scenariusz rozpisany wyżej :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)