  • 1. Data: 2004-08-24 17:55:53
    Temat: Export do Niemiec-Jakie formalnosci-PROSZE O POMOC!!!!!
    Od: "ralf78" <r...@p...onet.pl>

    Witam szanownych ekspertow,

    Pierwszy raz w zyciu przymierzam sie do exportu.
    Chodzi mi o export do niemiec moich produktow a sa to opakowania. Znalazlem
    potencjalnego zainteresowanego ale nie wiem co dalej, a pewnie proste to nie
    jest...

    Prosze zyczliwe osoby o pomoc od czego zaczac, poza tym dalej bede mial
    jeszcze kilka spraw i pytan ale narazie prosze o kontakt i najlepiej na
    priva,

    pozdrawiam,

    Rafal

  • 2. Data: 2004-08-24 22:26:45
    Od: "K." <b...@h...pl>

    Użytkownik "ralf78" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Prosze zyczliwe osoby o pomoc od czego zaczac, poza tym dalej bede mial
    > jeszcze kilka spraw i pytan ale narazie prosze o kontakt i najlepiej na

    1. to nie jest eksport tylko sprzedaż wewnątrzwspólnotowa

    2. musisz mieć "NIP-UE" czyli inczej PL********** gdzie gwiazki to Twoj NIP.
    Dostaniesz go w Skarbowym zazwyczaj w ciagu kilku/kilkunastu dni

    3. wystawiasz fakturę na ktorej są dane twojej firmy z Nip-UE i dane klienta
    też z Nip-UE
    Stawka VAT to 0%. Waluta może być PLN lub EUR, jak chcesz.
    Reszta jak w normalnej fakturze czyli:

    tytul: FAKTURA VAT nr
    itd itd

    Aby sie później rozliczyć z fiskusem musisz mieć "dokumenty potwierdzające,
    że towar dojechał do kraju przeznaczenia"

    Sa to zazwyczaj: faktura vat, dokument przewoźnika że dowiózł towar czyli
    np. CMR, i najlepiej oświadczenie klineta że towar dotarł wraz z jego
    podpisem, miejscem, datą i stemplem. To wystarczy na 100%.

    K.

  • 3. Data: 2004-08-25 06:35:55
    Od: "Karpow" <n...@n...pl>

    > Sa to zazwyczaj: faktura vat, dokument przewoźnika że dowiózł towar czyli
    > np. CMR,

    dotąd OK.zgadzam się

    i najlepiej oświadczenie klineta że towar dotarł wraz z jego
    > podpisem, miejscem, datą i stemplem. To wystarczy na 100%.

    Ale z tym oświadczeniem to troszkę przesadzasz bo jeżeli jest to duża firma
    to nikt nie będzie się w to bawił (po stronie niemieckiej).
    Wystawiasz dowód dostawy a w nawiasie obok polskiej nazwy piszesz
    "Lieferschein" i to zrozumie każdy przyjmujący towar magazynier w Niemczech
    i bez problemu przyłoży na tym pieczątkę i podpis.
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2004-08-25 06:59:06
    Od: "Przemo" <p...@k...pl>

    Użytkownik "Karpow" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    Niemczech
    > i bez problemu przyłoży na tym pieczątkę i podpis.

    a nie wystarczy samo potwierdzenie odbioru na dokumencie CMR
    w bodajże ostatniej rubryce na samym dole "Podpis i pieczątka odbiorcy" ?

  • 5. Data: 2004-08-25 07:34:24
    Od: "Karpow" <n...@n...pl>

    > a nie wystarczy samo potwierdzenie odbioru na dokumencie CMR
    > w bodajże ostatniej rubryce na samym dole "Podpis i pieczątka odbiorcy" ?

    W normalnym kraju pewnie wystarczy ale wiesz gdzie żyjemy :-)
    Wystarczy przeczytać wypociny o nazwie Ustawa VAT i zrozumiesz ,że tak
    naprawdę nic nie rozumiesz.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2004-08-25 07:35:04
    Od: "K." <b...@h...pl>

    > W normalnym kraju pewnie wystarczy ale wiesz gdzie żyjemy :-)
    > Wystarczy przeczytać wypociny o nazwie Ustawa VAT i zrozumiesz ,że tak
    > naprawdę nic nie rozumiesz.

    Poprosilem Skarbowy o interpretacje tego przepisu i mi odpisali. Wrzuce to
    pozniej na grupe.

    K.

  • 7. Data: 2004-08-25 07:35:52
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    K. <b...@h...pl> wrote:
    > Poprosilem Skarbowy o interpretacje tego przepisu i mi odpisali. Wrzuce to
    > pozniej na grupe.

    O! Dawaj, dawaj :)

    P.