  • 1. Data: 2005-12-16 17:44:39
    Temat: DG i zlecenie
    Od: "Jarek" <j...@w...pl>

    Witam!

    Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą (zasady ogólne, VAT) i
    odbiorcą moich usług jest w zasadzie jedna firma. Pytanie brzmi: czy mogę
    pracować też dla tej firmy na umowę zlecenie wykonując w zasadzie te same
    usługi, na które opiewa faktura VAT tzn. w tym samym miesiącu wystawiam
    fakturę i rachunek do umowy zlecenia jako osoba fizyczna - i jedno i drugie
    na usługi, które mam wpisane w zakresie działalności w ewidencji
    działalności gospodarczej. Nie chodzi mi tutaj o zmniejszanie składek na ZUS
    tylko o to czy takie działanie jest legalne.

    Jeśli mogę tak zrobić tzn. wystawiać fakturę VAT i rachunek do umowy
    zlecenia to czy muszę też doliczać VAT do tego rachunku z umowy zlecenia
    (jestem VATowcem) czy tylko do faktury? Czy muszę składać jakieś dodatkowe
    miesięczne deklaracje w związku z umowami zlecenia czy tylko rozliczenie
    roczne?

    Z góry dziękuję za odpowiedzi,
    Jarek

  • 2. Data: 2005-12-19 14:24:29
    Temat: Re: DG i zlecenie
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Jarek wrote:

> [...]
    > zlecenia (jestem VATowcem) czy tylko do faktury? Czy muszę składać
    > jakieś dodatkowe miesięczne deklaracje w związku z umowami zlecenia

    Możesz. Podpisując UZ zadeklaruj, że Umowa ta wchodzi w zakres twojej
    DG. Potem wystawiasz nie rachunek, a fakturę VAT z DG.
    Mylisz wyraźnie dwie rzeczy. Jedno to rodzaj zawartej umowy. a drugie
    sposób podatkowego rozliczenia tego dochodu i konieczność wystawienia
    faktury VAT.
    Poza tym: czy jesteś pewien, że to co robisz w ramach DG to też czasami
    nie bywa umowa zlecenie tyle że ustna?