  • 1. Data: 2005-12-16 12:59:55
    Temat: problem z rachunkiem od sprzedawcy
    Od: "aaa" <...@...be>

    witam

    kupilem monitor przez allegro, przed kupnem ustalone bylo, ze sprzedajacy
    prowadzy dzialanosc gospodarcza (osoba fizyczna) wystawi mi rachunek (nie
    fakture, poniewaz nie jest platnikiem VAT'u).
    Monitor przyszedl, gwarancja niepodsteplowana, rachunku brak. Upomnialem
    sie, powiedzial, ze wyslal, po 2 tygodniach nie przyszedl, umomnialem sie 2
    raz, powiedzial, ze wysle jeszcze raz, i wyslal, ale rachunek jest
    nieczytelny, suma zamiast 1400 jest 140,0 napisana cyframi, wszedl 0 na
    grosze, do tego napisal tak niewyraźnie słownie, ze sie nie da odczytac.
    Upomnialem sie 3 raz, zeby przyslal poprawnie wypelniona, nie chcial,
    powiedzial, ze nie obiecywal rachunku, i zebym spadal, po dluzszym
    mailowaniu zgodzil sie jednak wyslac poprawiony rachunek. Oczywiscie minelo
    2 tygodnie i nic nie ma, powiedzial, ze 3 raz nie bedzie wysylal, mimo, ze
    bylby to juz 4 raz. Wie chyba kreci.
    Od kupna minelo 2 miesiace, rachunek nie zaksiegowany, bo go wlasciwie nie
    ma. I teraz pytanie:

    - do ktorego US mam isc z tym, mojego czy jego? ja Warszawa on Poznań (mogę
    wysłać poleconego)
    - co powinienem miec, ksero jego rachunku (z oryginalem do wgladu),
    wydrukowana aukcje? i co historie, ile to sprzedal juz rzeczy (czym na pewno
    przekroczyl 10.000 euro, wiec powinien miec VAT)
    - czy po interwencji w US, mam szanse dostac normalny rachunek (czy zamkna
    go i jego dzialalnosc, a ja moge zapomniec o rachunku)?
    - czy mam szanse go jeszcze odliczyc?

    Wykluczam juz mozliwosc negocjacji z pacjentem, na "3" listy dotarl jeden
    nieczytelny, w to tez nie wierze. De facto klient prowadzi komis(fizycznie
    istniejacy w Poznaniu), sprzedaje duzo rzeczy na allego, wiekszosc po
    ~1000zl, wiec mysle, ze bedzie mial przechlapane po wizycie US

    dziekuje za odpowiedz :)

  • 2. Data: 2005-12-16 17:09:04
    Temat: Re: problem z rachunkiem od sprzedawcy
    Od: boguslaw <b...@a...edu.pl>

    aaa napisał(a):
> [...]
    > ma. I teraz pytanie:
    >
    > - do ktorego US mam isc z tym, mojego czy jego?

    Jak Ci się che, to JEGO zapytaj który US masz o pomoc poprosić...

    A jak Ci sie nie che, to poproś o pomoc miłą Pania Naczelnik, albo Pana
    Naczelnika z JEGO urzędu skarbowego.

    Ja bym jednaj jeszcze raz zapytał..

    Bogusław

  • 3. Data: 2005-12-16 17:56:31
    Od: "aaa" <...@...be>

    Użytkownik "boguslaw" <b...@a...edu.pl> napisał w wiadomości
    > Ja bym jednaj jeszcze raz zapytał..

    jak napisalem mailowalismy dlugo i namietnie, i gosciu jest niereformowalny
    (2 miesiace na rachunek)
    domyslam sie, ze nie wystawia rachunkow itp, a ze bylem upierdliwy, to moze
    zrobil wyjatek i wystawil na te 140, zeby nie zawyzac sobie obrotu
    o US tez mu wspominalem, ale sie nie poruszyl, wiec pewnie jeszcze nie mial
    z nimi do czynienia, i nie wie jacy sa czasami mili.

  • 4. Data: 2005-12-16 20:23:23
    Od: "Ania" <a...@N...alpha.net.pl>

    Użytkownik "aaa" <...@...be> napisał w wiadomości
> [...]
    > - czy po interwencji w US, mam szanse dostac normalny rachunek (czy zamkna
    > go i jego dzialalnosc, a ja moge zapomniec o rachunku)?

    Witam:)a kto ma Ci ten rachunek wypisać ?Naczelnik US?jak facet nie ma DG
    to rachunku nie będzie i już,trudno wpadki się zdarzają,tylko ładnie to tak
    "kablować"?No musiałam się odezwać bo aż mnie ....eh ,szkoda gadać
    Ania

  • 5. Data: 2005-12-16 21:13:46
    Od: "Monika Ramusiewicz" <k...@o...pl>

> [...]
    tak
    > "kablować"?No musiałam się odezwać bo aż mnie ....eh ,szkoda gadać

    Nie warto się złościć i krytykować. To wcale nie jest kablowanie. W końcu
    nie znamy wszystkich okoliczności. A jeśli nabywca zakupił monitor do
    wykorzystania go w prowadzonej działalności gospodarczej i chce z niego
    zrobić środek trwały? Jak potem udowodni urzędowi skarbowemu, że nabył go w
    sposób legalny (nie ma przecież faktury/rachunku), jak udowodni, że
    poprawnie oblicza amortyzację (w końcu wszyscy wiedzą, że wartość tego
    monitora to 1400, ale nie ma na to dowodu; właściwie jest - niewyraźny i na
    140)...

    Myślę, że grupowicz "aaa" domagając się tego rachunku ma na celu przede
    wszystkim zapewnienie sobie pewnego bezpieczeństwa i nie kieruje nim chęć
    "zakablowania" kogoś do US.

  • 6. Data: 2005-12-16 21:40:13
    Od: "Ania" <a...@N...alpha.net.pl>

    Użytkownik "Monika Ramusiewicz" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Nie warto się złościć i krytykować. To wcale nie jest kablowanie. W końcu
    > nie znamy wszystkich okoliczności.
    Absolutnie sie nie złoszczę:)nie tak to miało zabrzmieć:)

    > Myślę, że grupowicz "aaa" domagając się tego rachunku ma na celu przede
    > wszystkim zapewnienie sobie pewnego bezpieczeństwa i nie kieruje nim chęć
    > "zakablowania" kogoś do US.

    Chętnie poczytam o tym co udało się wskórać:)No i o zaklasyfikowaniu w
    koszty również:)

    pozdrawiam ania

  • 7. Data: 2005-12-16 21:44:53
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <...@...be> napisal(a):
> [...]
    > istniejacy w Poznaniu), sprzedaje duzo rzeczy na allego, wiekszosc po
    > ~1000zl, wiec mysle, ze bedzie mial przechlapane po wizycie US

    Jeśli rzeczywiście chcesz i musisz coś z tym zrobić, to najlepiej napisać
    do dowolnej Izby Skarbowej. Nie znam szczegółów, ale znajomy tam pracuje i
    twierdzi, że takie rzeczy najlepiej do nich, bo oni to mają obowiązek
    przekierować we właściwe miejsce, gdzie ktoś się tym zajmie. Coś jak z
    prokuraturą - zgłaszasz gdziekolwiek, a sprawę przekażą we właściwe
    miejsce.
    --
    Samotnik

  • 8. Data: 2005-12-16 22:44:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 16 Dec 2005, Ania wrote:

    > Użytkownik "aaa" <...@...be> napisał

    ...IMHO przez 5 lat. W ramach korekty deklaracji w skrajnym
    przypadku (w razie zamknięcia KPiR i złożenia deklaracji)

    > Witam:)a kto ma Ci ten rachunek wypisać ?Naczelnik US?

    ..facet (podobno) z DG :)

    > jak facet nie ma DG to rachunku nie będzie i już

    ...kto to powiedział, poproszę podstawę prawną ? ;)
    Nawet jak ktoś NIE prowadzi DG to jeszcze nie powód
    żeby nie mógł wystawić rachunku. A jak deklarował na
    allegro że rachunek wystawi... to niech wystawi !

    > tylko ładnie to tak "kablować"?
    > No musiałam się odezwać bo aż mnie ....eh ,szkoda gadać

    Akurat tu mam ambiwaletne odczucia: wolisz żeby zamiast
    tego gościa tobie podatek podnieśli w ramach "łatania
    dziury budżetowej" ?
    To nie przypadkiem płacimy tyle podatków co płacimy...
    (i nie tylko podatków, żeby wspomnieć o składce rentowej)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 9. Data: 2005-12-18 10:51:47
    Od: "Ania" <a...@N...alpha.net.pl>

> [...]
    > żeby nie mógł wystawić rachunku. A jak deklarował na
    > allegro że rachunek wystawi... to niech wystawi !

    Chyle czoła ,może wystawić:)

> [...]
    > To nie przypadkiem płacimy tyle podatków co płacimy...
    > (i nie tylko podatków, żeby wspomnieć o składce rentowej)

    Powiem ,tak,że nic nie powiem:)bo dyskusja przyjmie zupełnnie inny wymiar
    pewnie mający mało wspólnego z tematyka grupy:)zdania jednak ,nie zmieniam:)
    pozdrawiam ania

  • 10. Data: 2005-12-18 22:25:41
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:%mFof.157960$Lc2.13893@fe09.news.easynews.com>
    Ania <a...@N...alpha.net.pl> pisze:

    > Witam:)a kto ma Ci ten rachunek wypisać ?Naczelnik US?jak facet nie
    > ma DG to rachunku nie będzie

    A czytać Ty aby potrafisz?
    "przed kupnem ustalone bylo, ze sprzedajacy prowadzy dzialanosc gospodarcza"

    > ładnie to tak "kablować"?No musiałam się odezwać bo aż mnie ....eh
    > ,szkoda gadać

    Też masz na sumieniu takie numery? :-/

    --
    PozdrawiaM