  • 1. Data: 2005-12-21 08:06:19
    Temat: DG koniec roku....
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Witam.

    Wysłałem PIT5 za listopad, zaliczki nie wpłaciłem (bo zerowa). Co
    jeszcze na koniec roku powinienem zrobić?

    Przewija się na grupie o konieczności zrobienia remanentu, tylko jeżeli
    nie mam nic "na stanie" (nie mam ST, nie kupowałem nic "na firmę" poza
    papierem do drukarki i kilkoma drobnymi biurowymi sprawami), to czy
    muszę coś takiego robić?.

    Wszędzie w sieci jest mnóstwo poradników jak zacząć DG, ale nic o tym co
    na koniec roku.

    DG bez VATu.

    p.m.

  • 2. Data: 2005-12-21 08:32:15
    Temat: Re: DG koniec roku....
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    mvoicem wrote:

> [...]
    > firmę" poza papierem do drukarki i kilkoma drobnymi biurowymi
    > sprawami), to czy muszę coś takiego robić?.

    Tak, musisz robić. A potem wycenić: przypuszczam, że wyjdzie ci 0 zł.
    ST nie wchodzą do remanentu rocznego.

  • 3. Data: 2005-12-21 08:59:30
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    mvoicem wrote:

> [...]
    > firmę" poza papierem do drukarki i kilkoma drobnymi biurowymi
    > sprawami), to czy muszę coś takiego robić?.

    Tak, musisz robić. A potem wycenić: przypuszczam, że wyjdzie ci 0 zł. I
    wpisać do KPiR.
    ST nie wchodzą do remanentu rocznego.

  • 4. Data: 2005-12-21 10:05:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Dec 2005, mvoicem wrote:

> [...]
    > do drukarki i kilkoma drobnymi biurowymi sprawami), to czy muszę coś takiego

    Oczywiscie.
    +++
    Spis towarów handlowych i materiałów podstawowych
    na dzień 31.XII.2005/1.I.2006,
    pozycji zero, wartość remanentowa zero
    Sporządził(a): .....
    +++

    Dwa egzemplarze. Z podpisem ! (i jak jest czym to można
    popieczątkować sobie dla poprawy samopoczucia :))

    > Wszędzie w sieci jest mnóstwo poradników jak zacząć DG, ale nic o tym co na
    > koniec roku.

    ...no bo jak już wtopisz to później się martw ;) !
    Przecież to jest w rozporządzeniu, par. 27 i 28.
    I nie ma zwolnienia dla "zero pozycji" :)
    +++ krótki cytacik +++
    2. Spis z natury powinien zawierać co najmniej następujšce dane:
    imię i nazwisko właœciciela zakładu (nazwę firmy), datę sporzšdzenia
    spisu, [...]
    ---

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-12-21 11:50:37
    Od: Krisso <k...@g...pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):
    [...]
    > Dwa egzemplarze. Z podpisem ! (i jak jest czym to można
    > popieczątkować sobie dla poprawy samopoczucia :))

    Dlaczego dwa? Par. 29.5 "...Spis przechowuje się łącznie z księgą...", a
    tę mam jedną :)

    --
    Krisso

  • 6. Data: 2005-12-21 11:51:26
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Krisso wrote:

    > Dlaczego dwa? Par. 29.5 "...Spis przechowuje się łącznie z księgą...",
    > a tę mam jedną :)

    Jeden do księgi za 2005 drugi za 2006