  • 1. Data: 2004-01-19 00:23:50
    Temat: DG - koszty (bilety autobusowe)
    Od: Schliesky <n...@n...pl>

    Mam pytanie - czy mogę odliczyć od podstawy podatku koszt biletów
    miesięcznych(imiennych) na autobusy(miejskie)?
    Człowiek w moim biurze rachunkowym powiedział, że na DG to nie, koszty
    transportu mógłbym wrzucić w koszty, tylko jeśli miałbym kupiony
    samochód na firmę i wrzucałbym tam koszty eksploatacji. A bilety to mogą
    sobie odpisać tylko zwyczajni pracownicy, a nie osoba prowadząca DG.

    Trochę to mi się dziwne wydaje. Więc jak w zasadzie jest?

    I czy sprawy nie komplikuje fakt, że firmę mam zarejstrowaną w jednym
    mieście, a bilety są na autobusy w innym mieście gdzie obecnie pracuję.

    Jeśli jednak możnaby było to odliczać to rodzi się nowe pytanie: czy
    powinienem wziąść rachunek vat na te bilety, czy wystarzczy jakiś zwykły
    paragon? A co z miesięcznymi kupowanymi w automacie?

    --
    *Schliesky* email: schliesky at gazeta kropka pl
    Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia,