  • 1. Data: 2005-05-20 19:27:04
    Temat: DG, zwolnienie podmiotowe - troche wątpliwości
    Od: maHo <m...@p...net>

    Witam.

    Zakładam (w końcu) DG. Rozumiem że jeżeli nie zarejestruję się jako
    VATowiec, to jestem podmiotowo zwolniony z VATu? (póki nie przekroczę
    limitu).

    Mam następujące pytania/wątpliwości:
    1. Zamierzam zajmować się generalnie programowaniem i usługami
    hostingowymi. Znalazłem następujące kody PKD:
    72.10.Z -Doradztwo w zakresie sprzętu komputerowego
    72.21.Z -Działalność edycyjna w zakresie oprogramowania
    72.22.Z -Działalność w zakresie oprogramowania, pozostała
    22.33.Z -Reprodukcja komputerowych nośników informacji
    72.30.Z -Przetwarzanie danych
    72.40.Z -Działalność związana z bazami danych
    72.50.Z -Konserwacja i naprawa maszyn biurowych, księgowych i sprzętu
    komputerowego
    72.60.Z -Działalność związana z informatyką, pozostałe

    Wydaje mi się że powyższy zakres działalności nie wyłącza mnie ze
    zwolnienia podmiotowego z VATu. Czy mam rację?

    2. Mam wątpliwości co do hostingu: czy składając wniosek do UM z
    powyżsymi kodami PKD mogę zajmować się hostingiem, czy muszę jeszcze coś
    "skubnąć" z części poświęconej telekomunikacji?.

    3. Jak jest z zakupem usług z UE. Np. kupuję usługę hostingową/serwer
    dedykowany poza Polską. Załóżmy że kupuje w Niemczech usługę za 100EUR.
    Czy płacę im 100 EUR i tyle, czy też im płacę 100 EUR a sam 22EUR
    odprowadzam w Polsce, czy też płacę im 100EUR+niemiecki VAT?.

    4. Jak jest z zakupem usług/licencji na oprogramowanie spoza UE? Czy np.
    kupując w USA hosting za 100$ muszę jeszcze dopłacić 22% VAT do tego
    naszemu urzędowi skarbowemu?

    z góry dziękuję za wszelkie sugestie/porady.

    maHo

  • 2. Data: 2005-05-20 23:56:56
    Temat: Re: DG, zwolnienie podmiotowe - troche wątpliwości
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 May 2005, maHo wrote:
    [...]
    >+ 72.10.Z -Doradztwo w zakresie sprzętu komputerowego
    [...]
    >+ Wydaje mi się że powyższy zakres działalności nie wyłącza mnie ze
    >+ zwolnienia podmiotowego z VATu. Czy mam rację?

    ...przecież to jest FAQ... (nie *w* FAQ, bo FAQ nie ma :) to
    *JEST* FAQ).
    +++ Ustawa +++
    Art. 113. 1. Zwalnia się od podatku podatników [...]
    13. Zwolnień, o których mowa w ust. 1 i 9, nie stosuje się do [...]
    oraz podatników:
    2) świadczących usługi prawnicze oraz usługi
    w zakresie doradztwa, a także usługi jubilerskie;
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ----

    IMO każdy świstek opisany "konsultacje" oznacza że powinien on
    (świstek) mieć pokrycie w fakturze VAT...

    >+ 2. Mam wątpliwości co do hostingu: czy składając wniosek do UM z
    >+ powyżsymi kodami PKD mogę zajmować się hostingiem, czy muszę jeszcze coś
    >+ "skubnąć" z części poświęconej telekomunikacji?.

    IM*H*O telekomunikacji. Niedawno sobie "odświeżałem" - sprawdź
    kilka(naście) ostatnich dni, dałem linki do cytatów.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-05-21 00:37:55
    Od: maHo <m...@p...net>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > On Fri, 20 May 2005, maHo wrote:
    > [...]
    >
    > [...]
    >

    > ...przecież to jest FAQ... (nie *w* FAQ, bo FAQ nie ma :) to
    > *JEST* FAQ).

    Googlałem p.s.p.p ale jakoś niezupełnie byłem pewien tego.

> [...]
    > ----
    >
    > IMO każdy świstek opisany "konsultacje" oznacza że powinien on
    > (świstek) mieć pokrycie w fakturze VAT...

    Wobec tego jeżeli usunę z zakresu działalności 72.10.Z (który jest
    troche "na zapas") to nie powinienem mieć problemów ze zwolnieniem
    podmiotowym?.

    > IM*H*O telekomunikacji. Niedawno sobie "odświeżałem" - sprawdź
    > kilka(naście) ostatnich dni, dałem linki do cytatów.

    Znalazłem tylko "FV za internet tresc", gdzie jest mowa o ISP, nie o
    hostingu.
    Ale też przeczytałem jeszcze raz PKD i znalazłem w 72.30.Z
    (Przetwarzanie danych) WebHosting wymieniony "z imienia i nazwiska",
    więc ten temat czuję że jest (chyba) wyjaśniony.

    A może ktoś by mógł udzielić jakichś wskazówek dot pytań (3) i (4) z
    początku wątku?.

    pozdrav

    maHo

  • 4. Data: 2005-05-21 07:45:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 21 May 2005, maHo wrote:
    [...]
> [...]
    >+ > oraz podatników:
    >+ > ....
    >+ > 2) świadczących usługi prawnicze oraz usługi
    ^^^^^^^^^^^^
    ************

> [...]
    >+ Wobec tego jeżeli usunę z zakresu działalności 72.10.Z (który jest
    >+ troche "na zapas") to nie powinienem mieć problemów ze zwolnieniem

    Zauważ iż kładę nacisk na *WYKONYWANIE* danego zakresu.
    Nikt nigdy nie podał przepisu na którego podstawie możnaby powiesić
    na najbliższej latarni podatnika/prowadzącego DG tylko za to że
    wykonał czynność nie ujętą we wpisie.
    Takoż nie jest znany przepis jakoby bycie VATowcem zależało od
    "mania we wpisie" czegoś-tam.
    Ale przepis pozwalający przywalić mu VATem za to że WYKONAŁ daną
    czynność jak widzisz jest :)
    Oczywiście dla uniknięcia tłumaczeń IMHO lepiej nie wpisywać takich
    "sprzecznych ze sposobem opodatkowania" zakresów - ale nie to się
    ostatecznie liczy :)

    [...]
> [...]
    >+ (Przetwarzanie danych) WebHosting wymieniony "z imienia i nazwiska",
    >+ więc ten temat czuję że jest (chyba) wyjaśniony.

    Na to wygląda, do tego "google wie" i można następnych odsyłać ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)