  • 1. Data: 2005-05-20 13:48:16
    Temat: zwrot bezpośredni VAT
    Od: "lopo" <r...@w...pl>

    Witam

    Firma rozpoczęła działalność w 1997 r. Do marca 2004 r. nie była VATowcem ze
    względu na niskie obroty. W marcu zarejestrowała się jako VATowiec a w maju
    2004 jako VAT-UE.

    Czy firmie tej przysługuje skrócony okres zwrotu bezpośredniego (ze 180 do
    60 dni).

    Chodzi mi o art. 97 ust. 5 ustawy o VAT

    "5. W przypadku podatników rozpoczynających wykonywanie czynności, o których
    mowa w art. 5, oraz podatników, którzy rozpoczęli wykonywanie tych
    czynności, w okresie krótszym niż 12 miesięcy przed złożeniem zawiadomienia,
    o którym mowa w ust. 1, i którzy zostali zarejestrowani jako podatnicy VAT
    UE, termin zwrotu różnicy podatku, o którym mowa w art. 87 ust. 2, 4-6,
    wydłuża się do 180 dni. Zdanie drugie i trzecie art. 87 ust. 2 stosuje się
    odpowiednio."

    Chodzi tu o okres wykonywania czynności jako VATowiec (czyli po
    zarejestrowaniowaniu jako VAT) czy o okres wykonywania czynności w ogóle?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-05-20 19:56:09
    Temat: Re: zwrot bezpośredni VAT
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "lopo" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Chodzi tu o okres wykonywania czynności jako VATowiec (czyli po
    > zarejestrowaniowaniu jako VAT) czy o okres wykonywania czynności w ogóle?

    Wg mnie i nie tylko chodzi o okres wykonywania
    czynności opodatkowanych.
    A zatem jeśli rejestracja do vat nastapiła w marcu
    2004 to obecnie firma ma prawo do skróconego
    okresu zwrotu.

  • 3. Data: 2005-05-24 17:15:43
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Przyznam szczerze że nie rozumiem.
    >

    > Z tego co piszesz wnioskuję że Ty rozumiesz ten okres jako okres 12 m-cy
    > od
    > złożenia VAT-R - nie rozumiem na na czym opierasz to twierdzenie (piszesz
    > że obecnie firma ma prawo do skróconego
    > okresu zwrotu.)

    Art 97.5 - sam cytowałeś :ograniczenie zwrotu dotyczy tych, którzy
    składali VAT-UE w okresie krótszym niż rok od złożenia VAT-R.
    Jeśli firma składała VAT-R w marcu 2004 a VAT - UE w maju 2004,
    to przez rok ma prawo tylko do zwrotów w trybie 180 dni.
    Ale się chyba zapędziłem, bo dopiero maj mamy.
    Myślałem, że już lipiec.
    Zresztą u Ciebie też z kalendarzem coś nie tak.

    > Wg mnie datą końcową tego okresu jest data złożenia oświadczenia
    > rejestracyjnego na VAT-UE. Pytanie co jest data początkową tego okresu -
    > data rozpoczęcia działalności czy data zarejestrowania VAT-R.

    Art 97.6
    z dokładnością do miesiąca, bo nie wiem jak liczyć,
    czy za maj to już, czy dopiero za czerwiec.

    Przepraszam za zamieszanie.