  • 1. Data: 2003-11-11 19:06:45
    Temat: DZIALALNOSC GOSPODARCZA / student
    Od: "Agnieszka" <d...@w...pl>

    Witam grupowiczow
    Bardzo prosze o pomoc i udzielenie wszelkich rad i informacji.
    Jestem studentka, mam ukonczone 28 lat. Zamierzam w najblizyczym czasie
    zalozyc vatoska dzialalnosc gospodarcza. Chcialam sie dowiedziec czy w
    zwiazku z tym przysluguja mi ulgi albo zwolnienia od podatkow albo inne
    ulatwienia albo pomoc zwiazana z zalozeniem dzialalnosci albo z jej
    prowadzeniem.
    Czy zakladajac dzialalnosc w czasie trwania studiow dotyczy mnie zwolnienie
    z ZUS ? czy jak skoncze studia rowniez bedzie dotyczyc mnie zwolnienie z ZUS
    tak jak w przypadku osob ktore zakladaja dzialalnosc po ukonczeniu studiow?
    dziekuje

  • 2. Data: 2003-11-12 08:58:40
    Temat: Re: DZIALALNOSC GOSPODARCZA / student
    Od: " Witek" <w...@g...pl>

    Chcialam sie dowiedziec czy w
    > zwiazku z tym przysluguja mi ulgi albo zwolnienia od podatkow albo inne
    > ulatwienia albo pomoc zwiazana z zalozeniem dzialalnosci albo z jej
    > prowadzeniem.

    nie

    > Czy zakladajac dzialalnosc w czasie trwania studiow dotyczy mnie zwolnienie
    > z ZUS ?

    nie

    > czy jak skoncze studia rowniez bedzie dotyczyc mnie zwolnienie z ZUS
    > tak jak w przypadku osob ktore zakladaja dzialalnosc po ukonczeniu studiow?

    nie

    Pozdrawiam,

    Witek

  • 3. Data: 2003-11-12 17:35:12
    Od: "Adam Szendzielorz" <a...@N...konta.pl>

    Witam,

    [...]
    > nie
    [...]
    > nie
    [...]
    > nie

    Polska trudny kraj ;-)

    --
    Adam Szendzielorz, adam [at] konta.pl
    tel., sms: 602 461 806, http://www.konta.pl

  • 4. Data: 2003-11-12 21:47:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 12 Nov 2003, Adam Szendzielorz wrote:

    >+ Witam,
    >+
    >+ [...]
    >+ > nie
    >+ [...]
    >+ > nie
    >+ [...]
    >+ > nie
    >+
    >+ Polska trudny kraj ;-)

    To jest "wspieranie rozwoju gospodarczego
    w trybie rządowym" :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2003-11-12 21:50:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 12 Nov 2003, Witek wrote:

    >+ Chcialam sie dowiedziec czy w
    >+ > zwiazku z tym przysluguja mi ulgi albo zwolnienia od podatkow
    [...]
    >+ nie

    Tak kombinuję.... "w toku" była koncepcja "ulgi podatkowej"
    dla zaczynających DG w postaci "zwolnienia z podatku w 1. roku".
    Oczywiście nazwa nie odpowiadała faktom :>, bo było to
    "odłożenie podatku" (należnego z 1. roku prowadzenia
    DG), było na zasadach ogólnych (nie tylko "dla studenta").
    Padło czy jest nadal ?
    Oczywiście że też bym nie wziął: bo wziąć i w razie klapy
    zamknąć biznes oznacza konieczność ucieczki do kraju
    z którym nie mamy umowy o ekstradycji :>
    No, ale formalnie....

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2003-11-13 07:14:38
    Od: "Icon" <p...@i...pl>

    Ok.
    A jak wyglada sprawa ZUSu gdy człowiek jest świeżo upieczonym absolwentem
    szkoły wyższej????

    pozdrawiam

    Paweł

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...

  • 7. Data: 2003-11-19 07:18:13
    Od: "Icon" <p...@i...pl>

    Czyli jak to jest?
    Lekko sie pogubiłem :-)
    Jest nas 2.
    Jeden w trakcie zaocznych drugi swieżo upieczony magister.
    Jak by wygladały opłaty typu ZUs itd
    w przypadku
    1.firma na osobę uczącą się
    2.Firma na absolwenta
    3.Spółka...
    Co byście polecili???

    to pytanko jest skierowane w szczególnosci do pana o nicku Gotfryd....
    Z góry thx za odpowiedź

    pozdrawiam

    PAweł

  • 8. Data: 2003-11-19 09:24:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 19 Nov 2003, Icon wrote:
    [...]
    >+ Co byście polecili???

    Nie powiem, bo ZUSologią zajmuję się tylko w zakresie mi potrzebnym :)

    >+ to pytanko jest skierowane w szczególnosci do pana o nicku Gotfryd....

    No, ja mu ten tego... to jest moje *imię* !
    :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)