  • 1. Data: 2002-03-13 12:02:08
    Temat: Darowizna
    Od: "rafi" <r...@p...com>

    Witam Szanownych Grupowiczów

    Chciałby podarować siostrze samochód. Czy któreś z nas będzie musiało
    zapłacic podatek od tej darowizny ? Jak będzie wysokość tego podatku ? Czy
    siostra będzie mogła póżniej bez problemów sprzedać ten samochód lub darować
    go innej osobie ?

    Pozrawiam

    Rafał

  • 2. Data: 2002-03-13 18:39:48
    Temat: Re: Darowizna
    Od: "Pawel" <p...@p...onet.pl>

    W przypadku I stopnia pokrewieństwa jest kwota wolna od podatku. Jezeli
    jestes zonaty kwote mozesz najprawdopodobniej pomnozyc x2 bo i zona moze
    darowac taks samo kwote. Niestety jaka to kwota i czy zona tez jest I
    stopniem pokrewienstwa na 100%, nie wiem.