  • 1. Data: 2002-03-13 12:36:04
    Temat: Odliczenia za studia malzonkow
    Od: "Free|ance" <s...@p...pl>

    Witam !

    Mam takie pytanie (moze ktos sie spotkal z tym problemem ?):

    Czy małżonkom studiującym w szkołach wyższych, którzy rozliczają się
    wspólnie (dochód osiąga mąż, żona jest na jego utrzymaniu) przysługuje
    odliczenie za studia odrębnie dla podatnika i żony ? Czy może to być (bo tak
    wynika z rachunków) 2x700 zl ?

    Na koniec dodam, ze pytalem w US (kazda pani miala inne zdanie, na koniec p.
    naczelnik stwierdzil ze nie mozna), pytalem tez bieglych ksiegowych, ktorzy
    upieraja sie, ze mozna :))) Co Wy na to ?

    pozdrawiam

    Free|ance

  • 2. Data: 2002-03-13 12:57:16
    Temat: Odp: Odliczenia za studia malzonkow
    Od: "Pawel" <p...@p...onet.pl>

    > Mam takie pytanie (moze ktos sie spotkal z tym problemem ?):

    Przeciez to nie problem :)

> [...]
    > wspólnie (dochód osiąga mąż, żona jest na jego utrzymaniu) przysługuje
    > odliczenie za studia odrębnie dla podatnika i żony ? Czy może to być (bo

    Wpisujecie w PIT-O (poz. 39 i 40) odpowiednie odliczenia. Jesli rozliczacie
    sie wspolnie to wasze odliczenia sie i tak sumuja (np. w PIT37 przy
    obliczaniu podatku poz. 116).
    Reasumujac, jesli twoja malzonka nie pracuje i nie osiaga dochodu, ale
    rozliczacie sie wspolnie nic nie stoi na przeszkodzie abyscie sobie
    odliczyli jej oplate za studia.
    I jeszcze jedna uwaga: nigdy nie wiesz w to co mowia panie w US jesli nie
    dostaniesz tego w formie pisemnej (wymaga to najczesciej wystosowania
    zapytania do odpowiedniego US)
    pozdrawiam
    Pawel

  • 3. Data: 2002-03-13 13:08:53
    Temat: Re: Odliczenia za studia malzonkow
    Od: "Free|ance" <s...@p...pl>

    Witam ponownie :) !

    > Reasumujac, jesli twoja malzonka nie pracuje i nie osiaga dochodu, ale
    > rozliczacie sie wspolnie nic nie stoi na przeszkodzie abyscie sobie
    > odliczyli jej oplate za studia.

    Na taka odpowiedz liczylem :)

    > I jeszcze jedna uwaga: nigdy nie wiesz w to co mowia panie w US jesli nie
    > dostaniesz tego w formie pisemnej (wymaga to najczesciej wystosowania
    > zapytania do odpowiedniego US)

    Tak tez chyba zrobie... a zasade 'nie ufaj paniom z US' to znam - poparta wi
    eloletnim doswiadczeniem ;)

    pozdrawiam i dzieki za info

    Free|ance

  • 4. Data: 2002-03-17 08:24:22
    Od: "MichalL" <m...@n...isn.pl>

    A co najlepsze, nawet wtedy to nie jest obowiazujace. Trzeba kierowac sie
    wlasnym rozsadkiem.

    MichalL