  • 1. Data: 2006-10-12 16:26:00
    Temat: Darowizna dla przedszkola ?
    Od: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl>

    Witam
    Chce jako osoba prywatna (A moze lepiej jako DG ?) przekazac do przedszkola
    (do ktorego uczeszczaja moje dzieci) sprzet RTV. Czy moge jakos tak to
    zrobic, aby to bylo na 100 % legalne i nie kosztowalo mnie czy tez
    przedszkola dodoatkowych oplat (jakies podatki itp) ?

    Fantom

  • 2. Data: 2006-10-12 17:38:42
    Temat: Re: Darowizna dla przedszkola ?
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    Fantom wrote:
> [...]
    > zrobic, aby to bylo na 100 % legalne i nie kosztowalo mnie czy tez
    > przedszkola dodoatkowych oplat (jakies podatki itp) ?

    Nie możesz. Poczytaj w wyborczej o piekarzu od którego chcą 200 tyś
    podatku bo rozdawał >wczorajszy< chleb bezdomnym.

  • 3. Data: 2006-10-12 17:49:47
    Od: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl>

    > Nie możesz. Poczytaj w wyborczej o piekarzu od którego chcą 200 tyś
    > podatku bo rozdawał >wczorajszy< chleb bezdomnym.

    Slyszalem o nim.
    Ale ja pytam czy sie da ominac podatki ?
    On o tym nie myslal i po prostu rozdawal (swoja droga nie chcialbym miec w
    rodzinie pracownikow US ktore wydaja takie decyzje)

    Fantom

  • 4. Data: 2006-10-12 19:16:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Oct 2006, witek wrote:

    > Nie możesz. Poczytaj w wyborczej o piekarzu od którego chcą 200 tyś podatku
    > bo rozdawał >wczorajszy< chleb bezdomnym.

    No ale on się wpakował w VAT :(
    Jeśli od tego sprzętu RTV VAT nie był odliczany a stanowi on własność
    osobistą, to VAT do tego nic nie ma.
    Natomiast przedszkole to chyba "firma", nie?
    No to będzie mieć przychód. Do opodatkowania...

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2006-10-12 19:23:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Oct 2006, Fantom wrote:

    > (swoja droga nie chcialbym miec w rodzinie pracownikow
    > US ktore wydaja takie decyzje)

    Wiesz, ten pracownik ma "pozycję kanara". Pracę sobie
    wybrał, ale to co ma zrobić nie zależy od niego.
    IMO stawiasz sprawę na głowie, domagając się... no czego,
    bezprawia w sumie, tak?
    Przecież prowydorami tego zdarzenia są:
    - urzędnicy MF którzy tak zapisali przepis
    - MF który to zaakceptował i dał do Sejmu
    ...i najważniejsze:
    - wszyscy posłowie którzy zagłosowali "za".

    Można się czepiać urzędników, sędziów (przecież to sąd administracyjny
    orzekał czy US ma rację), jeszcze kogoś...
    Ale to POSŁOWIE zatwierdzali przepis! I reszta nie ma prawa go nie
    przestrzegać, w tym problem :(
    A, jeszcze prezydent - chyba podpisał i nie wetował.

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2006-10-14 07:06:07
    Od: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl>

> [...]
    > osobistą, to VAT do tego nic nie ma.
    > Natomiast przedszkole to chyba "firma", nie?
    > No to będzie mieć przychód. Do opodatkowania...

    Kupowalem jako osoba prywatna (mimo ze mam DG). Czyli ja nic nie zapalce, a
    przedszkole bedzie musialo zaplacic 19 % od 'kwoty rynkowej' sprzetu ?

    Fantom

  • 7. Data: 2006-10-14 10:28:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 14 Oct 2006, Fantom wrote:

    > Kupowalem jako osoba prywatna (mimo ze mam DG). Czyli ja nic nie zapalce,
    > a przedszkole bedzie musialo zaplacic 19 % od 'kwoty rynkowej' sprzetu ?

    Na mój rozum tak by było.
    Darowizna w PCC chyba wymieniona nie jest - więc byłoby to wszystko.

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2006-10-16 08:01:29
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0610122115170.740@athlon64...

    > No ale on się wpakował w VAT :(
    > Jeśli od tego sprzętu RTV VAT nie był odliczany

    WKF: zamiast "nie był odliczany", powinno być "podatnik nie miał prawa do
    odliczenia, w całości lub w części"

    i pewnie skorzysta ze zwolnienia:
    albo bedzie to zwolnienie z podatku
    albo też jego przychód bedzie zwolniony